Nordea:s nya internetbank dras med en bugg.
När jag loggar in finns det en meddelande-symbol uppe i höger fält, när jag läst detta meddelande försvinner sen denna symbol. Loggar jag sen in på nytt finns ingen symbol eller länk att klicka på deras sida för att hitta meddelanden, den göms undan. I stället får man gå in på sökmotorn, som då länkar till en sökrobot, som i sin tur fiskar upp meddelanden igen.....
Och kundtjänst svarar med goddag yxskaft:
Citat:
Hej,
Tack för ditt meddelande.
Vi kan se att du uppdaterat dina kunduppgifter och nu har tillgång till nätbanken igen.
Via länken nedan kan du läsa om varför vi ställer frågor.
https://www.nordea.se/privat/kundser...en-fragor.html
Med vänlig hälsning
Nordea
Och i deras bifogade länk anges följande:
Citat:
Har din nätbank och mobilbank blivit blockerad?
För kunder som fått frågor vid upprepade tillfällen utan att svara måste vi tillfälligt blockera nätbanken eller mobilbanken, eftersom vi enligt lag inte får tillhandahålla banktjänster till kunder vi inte känner. Blockeringen hävs när kunden har svarat på våra frågor.
Problemet var som sagt att Nordea inte ställt några frågor, utan bara stängde av.
Det finns inga loggar som kan påvisa kontaktförsök från Nordea:s sida, utan nu länkar Nordea bara till en text som saknar grund för åtgärd, istället blir det en moment 22 situation
Citat:
Ursprungligen postat av
Djuse
Trams. Har ringt Nordea 50 ggr. Aldrig några problem. Steppa upp lite.
Om man ringer från mobil, fast analog lina eller ip-telefoni till samma nummer SAMTIDIGT, får man 3 helt olika svarstider, dessutom stor skillnad för mobiler beroende på om det är Telia,Tele2 eller 3. Vi testade faktiskt på jobbet igår där vi har både analogt och ip samt olika mob-abonnemang då jag fick en väntetid på c:a 40 min med Telia först och ip telefonen var 11 minuter.
IP gick snabbast medans Telia mobil hade sämst, och tyvärr råkar jag ha just Telia, också en detalj när det rör kundtjänst på banker. Varför kan jag inte svara på, bör vara någon säkerhetsinställning etc.