Citat:
Ursprungligen postat av
Iknowafewthings
Det handlar nog mindre om att jävlas med folk och mer om att de har en lagstadgad skyldighet att se till att deras kunder inte sysslar med sådana olagligheter. Banken är hellre lite jobbig mot sina kunder än att riskera att betala miljonbelopp p.g.a. att det inte har uppfyllt sina skyldigheter.
Jag anser att jag fick ett trevligt bemötande hos Nordea i deras telefonsupport, även om de hade dålig koll själva, vilket är ganska dåligt. Min kritik ligger i att banken brister grovt i kommunikationen med kunderna. Om det handlar om frågeformulär som handlar om att kunden skall få sitt konto spärrat om det inte besvaras så anser jag att det minsta man kan begära är att
banken åtminstone ger ut tydlig information om när och hur och var frågorna skall besvaras. Detta helt oberoende av hur dumma frågorna än är. Det är inte bara jag som anser att detta fungerar uselt, Nordea håller med mig. Nordea medgav i telefonsupporten till mig att informationen angående frågorna fungerar dåligt och att vägledningen är bristfällig.
I 99,9% av fallen är deras kunde varnliga hederliga Svenssons, inte så sällan gamla människor med vanliga jävla sparkonton. Så
man kan ju förvänta sig att de åtminstone har vett att förse dessa kunder med relevant, tydlig information till kunderna vad som skall göras innan kundernas konton spärras, innan de behandlas kriminella. Så har inte skett, och det tycker jag är rejält uselt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eoppoyz
Min bank stängde ner mig trots att jag hade skickat in mina papper om deras frågor om penningtvätt. Jag skickade in det två gånger. Det var SEB dock.
Vilka argument hade dom till försvar för sitt agerande som innebar att de behandlar dig som kriminell, trots att du gjort allt rätt?