2026-06-10, 09:34
  #85
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
jag har dejtat ett par och har en kollega nu

det är inte roligt

det blir bättre med tiden, och i relation tänker jag mig att de efter lång tid öppnar sig mer, men är det värt det?
jag blir bara obekväm när den andra är tyst om allt hela tiden
Och än värre när man får veta saker de borde förstå att de borde berätta

introverta kommer storma in å svara på detta inlägg å säga att extroverta människor som låter hela tiden är jobbiga. och ja, jag vet, det är de, men det försvarar inte introverta människors tystnad hela tiden. man ska veta ungefär när man ska prata eller inte.

Du misstar inte introvert med att personen saknar förtroende för dig?
Bjuder du både på dig själv och bjuder in till samtal?
När personen väl pratar med dig, använder du sedan informationen till att feltolka och förolämpa människan vid andra tillfällen?
Delar du vitt och brett det som sägs mellan er?
Snackar du skit eller nedlåtande om andra?
Pratar du bara dynga och ointressanta samtalsämnen, ex vädret?

Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Introverta kan ju absolut ändra karaktär och bli pratglada efter lite brännvin, men hur får man en extrovert papegoja att ändra karaktär då och bli tyst av sig, gagball i truten eller?

En del introverta kan bli rätt pratglada ifall dom känner sig trygga.
Jag är introvert med sociala behov. Kan skoja om det mesta och bjuder gärna på mig själv om jag är bland folk med liknande humor och som bjuder tillbaka, eller som inte är långsinta och besvärliga.

Citat:
Ursprungligen postat av FreeRange89
Föredrar en tjej som likt mig hellre spenderar mer tid hemma ,tillsammans eller ibland i mindre sällskap. Har även testat den extroverta " vi drar till barcelona i helgen! " som efter två veckor av att konstant vara påväg till och från och aldrig sitta still, sitter still i 30 minuter en söndag och dör. De egna tankarna är tydligen tortyr. Usch,aldrig igen.
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Inte för att krossa din världsbild, men omedicinerad ADHD och att vara extrovert är inte samma sak. Överhuvudtaget.

haha sant.
Citera
2026-06-10, 15:09
  #86
Medlem
Svavelbryggas avatar
Introverta kan vara trevliga om de inte gör det till hela sin personlighet som var modernt för ett par år sen.
Citera
2026-06-10, 16:40
  #87
Medlem
Ulf-Knulldell-2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NapoleonLaRue
Du kan lita på introverta människor. Du kan inte lita på extroverta människor. Extroverta människor kan bara babbla inte mycket mer.

Jo tjena, så att bara för att man är introvert så är man per automatik pålitlig då eller?
Som om det aldrig har funnits en introvert människa som har suttit och kokat ihop skit som går ut över andra, ofta på ett passivt aggressivt sätt också.
Den introvertas gyllene kalv..
Citera
2026-06-10, 17:48
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Knulldell-2.0
Jo tjena, så att bara för att man är introvert så är man per automatik pålitlig då eller?
Som om det aldrig har funnits en introvert människa som har suttit och kokat ihop skit som går ut över andra, ofta på ett passivt aggressivt sätt också.
Den introvertas gyllene kalv..
Klart det finns svin i alla sorter. Det är en smutsig värld. Men extroverta människor är dom smutsigare. Koka ihop soppor med skit om folk är dom mästare på även tillika skapa onödigt drama.

Extroverta människor = hög grad av narcissism. Gå inte på deras teater.
Citera
2026-06-10, 20:09
  #89
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian
Som rubriken. Är en introvert personlighet överhuvudtaget attraktiv och åtråvärd i andras ögon (både extroverta och andra introverta)? Det har jag funderat på då jag nyligen (och många andra gånger genom åren) blivit avvisad av både en introvert tjej och en extrovert. Jag pratade med den introverta tjejen om detta och det visade sig att vi båda var ute efter motsatsen, en extrovert partner. Den extroverta har jag inte frågat. Dock sa jag till henne på första dejten att jag är introvert, och vi fortsatte träffas ett par gånger till. Nu har vi inte hörts på ett tag och jag misstänker att det är min personlighet som är problemet.

Är extroverta allmänt attraktiva enligt människor av båda personlighetstyper? Är introverta dömda att aldrig hitta en partner?
Att vara introvert betyder inte allt, utan det är din övriga personlighet också som avgör om ni passar ihop. Introvert är ju bara en liten del av dig, du är ett spektrum av olika personlighetsdrag, tankar, känslor och beteende.
Citera
2026-06-10, 20:23
  #90
Medlem
Jodå. Att vara introvert betyder ju i praktiken bara att man är en person som inte söker uppmärksamhet och vill stå i centrum. Jag är en social introvert. På mitt jobb märks det bara när jag har rast samt att jag inte är privat av mig. Utöver jobbet umgås jag bara med ett fåtal personer utöver mina barn.

Min fritid och mitt privata umgänge är viktigt att jag får energi från. Så jag är väldigt sparsam med vem jag släpper in och vem jag väljer.

Min man är väldigt social. I början så krockade det lite, men vi har lärt oss med tiden. Jag har ex lärt mig att det är bra om jag umgås med andra ibland och han har lärt sig att det är ok att han gör saker utan mig.

Det har faktiskt hänt att folk ibland inte förstått att vi är ett par förrän vid dags att gå typ. Just för att vi är så olika. Han pratar med alla och jag sitter i ett hörn och pratar med 1-2 st kanske.

Att vara introvert är ett personlighetsdrag bland många.
Citera
2026-06-12, 12:12
  #91
Medlem
Haha ska jag lämna din pappa utanför detta (fast att han slår dig så du kan slå andra) så att du i nästa omgång kan kalla mig pajas?
Du måste vara född under en sten.
För det första är detta internet, det är en hård värld man ska tänker efter om man vill ta del av innan man gör det, det är inget tvång.
För det andra, detta är ett anonymt forum så vad jag än säger om din pappa så vet jag inte om det är sant eller inte, så vida du inte bekräftar/dementerar.
För det tredje ska du därmed inte ta åt dig av vad nån okänd kallar en för dem okänd person. Bara för att du känner din pappa betyder det inte att du behöver ta detta personligt.

Har du så tunn fernissa att du inte pallar med ovan ska du nog inte använda internet.

Citat:
Ursprungligen postat av Amelberga
Oavsett.. lämna min pappa utanför detta forum. Han är inte en person som förtjänar att bli lynchad.
Han är världens snällaste.


Förstör inte det roliga med att han inser själv vilken pajas han är
Citera
2026-06-12, 13:25
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian
Som rubriken. Är en introvert personlighet överhuvudtaget attraktiv och åtråvärd i andras ögon (både extroverta och andra introverta)? Det har jag funderat på då jag nyligen (och många andra gånger genom åren) blivit avvisad av både en introvert tjej och en extrovert. Jag pratade med den introverta tjejen om detta och det visade sig att vi båda var ute efter motsatsen, en extrovert partner. Den extroverta har jag inte frågat. Dock sa jag till henne på första dejten att jag är introvert, och vi fortsatte träffas ett par gånger till. Nu har vi inte hörts på ett tag och jag misstänker att det är min personlighet som är problemet.

Är extroverta allmänt attraktiva enligt människor av båda personlighetstyper? Är introverta dömda att aldrig hitta en partner?
Som introvert behöver man inte ha en partner
Citera
2026-06-12, 15:42
  #93
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amelberga
Oavsett.. lämna min pappa utanför detta forum. Han är inte en person som förtjänar att bli lynchad.
Han är världens snällaste.


Förstör inte det roliga med att han inser själv vilken pajas han är

Haha ska bli Amelbergarinnan 👍 Vilka killar är dina favoriter då är det introverta eller extroverta?
Citera
2026-06-12, 18:07
  #94
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Haha ska jag lämna din pappa utanför detta (fast att han slår dig så du kan slå andra) så att du i nästa omgång kan kalla mig pajas?
Du måste vara född under en sten.
För det första är detta internet, det är en hård värld man ska tänker efter om man vill ta del av innan man gör det, det är inget tvång.
För det andra, detta är ett anonymt forum så vad jag än säger om din pappa så vet jag inte om det är sant eller inte, så vida du inte bekräftar/dementerar.
För det tredje ska du därmed inte ta åt dig av vad nån okänd kallar en för dem okänd person. Bara för att du känner din pappa betyder det inte att du behöver ta detta personligt.

Har du så tunn fernissa att du inte pallar med ovan ska du nog inte använda internet.
Det är inte vad det handlar om.
Det handlar om att du slänger ur den onödiga lögner och påståenden som inte är sanna.
Till vilken nytta?
Prova att använda humor istället.
Citera
2026-06-12, 18:15
  #95
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Haha ska bli Amelbergarinnan 👍 Vilka killar är dina favoriter då är det introverta eller extroverta?
En mix är väl bra?
Har haft både extroverta och introverta partners. Jag föredrar att inte behöva ta socialt ansvar för en partner jämnt och ständigt. Är han så pass tillbakadragen att man inte kan umgås med folk av blandat slag känns det mest jobbigt i längden. I hemmamiljö orkar jag inte med någon som babblar 24/7… även fast jag själv kan råka bli en pratkvarn mellan varven

Själv då Linkan?
Citera
2026-06-12, 20:42
  #96
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amelberga
En mix är väl bra?
Har haft både extroverta och introverta partners. Jag föredrar att inte behöva ta socialt ansvar för en partner jämnt och ständigt. Är han så pass tillbakadragen att man inte kan umgås med folk av blandat slag känns det mest jobbigt i längden. I hemmamiljö orkar jag inte med någon som babblar 24/7… även fast jag själv kan råka bli en pratkvarn mellan varven

Själv då Linkan?

Yes så är det. Jag har haft både introverta och extroverta tjejer i mitt liv. Måste jag välja så tycker jag nog introverta kvinnor är lite hetare.

En introvert kvinna med fina ögon och en fin häck. Shit då börjar nästan brandvarnaren tjuta 🤩
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in