Citat:
Ursprungligen postat av
LadyCinderbottom
Tyvärr finns det vissa som har väldigt tunna hårstrån typ babyhår.
Tror inte att det är skadat utan skört av att det är en viss kvalitet istället.
Tack då vet jag att jag inte behöver sådana schampon iaf
Citat:
Ursprungligen postat av
LadyCinderbottom
Jag sökte på nätet och hittade ett medel som jag hade köpt om jag hade tappat mycket hår:
https://arbuti.com/sv/mot-haravfall/...4aAlmnEALw_wcB
"Laduti är rankad som nummer 1 och vår testvinnare bland de 10 bästa produkterna för hårväxt och mot håravfall. Många står i valet och kvalet mellan en dyr hårtransplantation och skonsammare alternativ. Under vår sökning stötte vi på Laduti serum och var först skeptiska med tanke på före- och efterbilderna.
Jag hade köpt det här serumet till att börja med och om det inte fungerar hade jag sökt medicinsk hjälp och i sista hand en translation.
Jag vet några som har gjort transplantation ser helt naturligt ut.
Men vi som är kvinnor brukar inte tappa håret lika ofta som män.
"
Problemet är bara, att ju bättre det är desto mindre flaska får man, man blir utblottad till slut, jag tänker inte överge mina hårinpackningar med naturliga växtmedel, jag är fin i kanten och satsar allt på ett kort, så jag frågade mest om du kände till något bonusmaterial till själva saltvattnet utan att det är avgörandet
Citat:
Ursprungligen postat av
LadyCinderbottom
Vad säger din frisör om det shampo och balsam som du använder?
En del av det som säljs i vanliga butiker innehåller vissa kemikalier som inte är farliga men de är meningslösa om man vill ha fint hår tyvärr.
Men prata med din frisör om shampo och balsam, testa serumet och fortsätt med saltvatten så håller jag tummarna för att du inte tappar mer hår.
Ni är det närmsta frisör jag kommer, då jag är man och självklart klipper mig själv, det borde ni kvinnor lära er också

att den som känner dig bäst endast kan hålla balansen mellan att veta var nånstans & hur många klipp som ska göras på ett givet ställe för din tilltänkta frisyr, frisören är ingen social skvallertillställning
Du förutsätter att jag använder balsam? det gör jag inte, jag tröttnade på mitt balsam av oklara skäl, men kanske borde återstarta

givet att jag använder saltvatten? eller vad säger du?
Citat:
Balsamet stänger som sagt fjällskiktet igen, vilket gör ditt hår mycket mer motståndskraftigt och skyddat mot yttre slitage. Använder du dessutom ett balsam som innehåller exempelvis hydrolyserade veteproteiner (som vårt balsam gör) så ger du håret ett ännu högre skydd mot slitage.
Men det står inget om att slitage leder till hårförlust, gör det det?
det står däremot att det blir frissigare fort om det är slitet, men det blir å andra sidan inte frissigt med saltvatten.
Åsyftar du som hemvarare ovan att det är Silikon och Sodium sulfat? som är dom meningslösa kemikalierna som motverkar fint hår