2023-06-22, 17:44
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Ja jag tror att det räcker tre dagar till ditt hår!

Det är bra om du rör i grytan så att det blandas ordentligt!
Nu ska jag gå runt och säga till främmande tjejer på stan att dom får ta i eller smeka mitt hår om dom vill, en tjej glodde med tallriksögon notera jag (det var inte för att jag såg konstig ut)

Det funkade iaf och det räckte med 8 skedar, tackar för hjälpen

Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Jag tror att man kanske får röra om ibland.
Nu har jag placerat burken i kylskåpet för att det inte ska se svälla och se ut som döda havet
Citera
2023-06-22, 17:46
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Nu har jag placerat burken i kylskåpet för att det inte ska se svälla och se ut som döda havet
Koncentrationen av salt ökar endast marginellt om du har röran i rumstemperatur.
Citera
2023-06-22, 17:56
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Koncentrationen av salt ökar endast marginellt om du har röran i rumstemperatur.

Eller, vi kan se döda havet. Hur som blir det inte förstört.
Citera
2023-08-31, 22:18
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Jag frågade henne och hon sa att hon har det i badrummet.
Kokar nytt ungefär varannan dag och är noga med att diska grytan och måttet mm.
Varför har vi inte talat om utorknings-effekten som kan leda till kluvna toppar och förlängningen hårförlust

https://www.wikihow.com/Is-Salt-Wate...-for-Your-Hair

Tänk på att jag använder detta varje dag och det är först på natten när jag duschar varje dag med kreatin schampo och castoroil schampo (som borde återfukta?) som saltet sköljs ut

Dom rekomenderar att använda det bara 2 gånger i veckan, men det kan dom glömma med tanke på vilken hunk look detta givit mig och jag kan aldrig gå tillbaka till swintohåret, kanske ska man ta mindre av vatten i håret och inte göra sig genomvåt?

Men jag kanske borde skölja ur det när jag kommit hem för dagen och inte ska träffa mer folk? det är nämligen så att jag är inne i en period där jag misstänker ökat hårtapp vilket kan bero på många saker förvisso

Eller minska antalet matskedar salt till 6? i vattnet, vad tycker du?
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-08-31 kl. 22:22.
Citera
2023-08-31, 22:27
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schwarzknopf
Måste du duscha håret över huvud taget? Gör inget åt håret på 2 år och se hur det blir.
Dålig idé.

Jag behöver manliga inpackningar och växt-schampon för att varje dag förebygga håravfallet.

På tredje dagen utan mina herbala inpackningar börjar stråtappet axellerera men nu sker det redan på andra dagen, varför jag reagerar😆

För det andra så leder fett hår till att det trycks ihop på skallen, vilket jag inte har råd med då jag totalt har för få strån och texturen är nordisk tunn

Tjejer tycker inte att det är fräscht med smörigt hår heller vågar jag påstå
Citera
2023-09-01, 02:19
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Varför har vi inte talat om utorknings-effekten som kan leda till kluvna toppar och förlängningen hårförlust

https://www.wikihow.com/Is-Salt-Wate...-for-Your-Hair

Tänk på att jag använder detta varje dag och det är först på natten när jag duschar varje dag med kreatin schampo och castoroil schampo (som borde återfukta?) som saltet sköljs ut

Dom rekomenderar att använda det bara 2 gånger i veckan, men det kan dom glömma med tanke på vilken hunk look detta givit mig och jag kan aldrig gå tillbaka till swintohåret, kanske ska man ta mindre av vatten i håret och inte göra sig genomvåt?

Men jag kanske borde skölja ur det när jag kommit hem för dagen och inte ska träffa mer folk? det är nämligen så att jag är inne i en period där jag misstänker ökat hårtapp vilket kan bero på många saker förvisso

Eller minska antalet matskedar salt till 6? i vattnet, vad tycker du?

Ja det var en bra idé att skölja av saltet när du kommer hem för dagen.

Har du provat något serum för hårbotten?
https://skinroller.co/sv/varumarken/...MaAsAOEALw_wcB
Nu länkar jag ett som hade bra recensioner men det finns väldigt många märken att välja på.

Det finns också många produkter som man applicerar på topparna som motverkar kluvna toppar.

Håravfall kan bero på många olika faktorer, genetiska, stress, kost, motion och övrig hälsa.
Det finns jättebra tillskott du kan prova att äta.

Jag kollade runt på nätet och det står inte något om att salt är dåligt, tvärtom innehåller det mycket mineraler mm.
Ser även på min kompis hår som är jättevackert och hon har saltat håret i många år så jag tror att du får prova andra alternativ som jag har skrivit ovan.

Kom på en sak till. Byt schampo, balsam och inpackning ibland, håret vänjer sig och resultatet blir sämre.
Sök på nätet efter schampo mot håravfall och köp något mer bra så att du kan varva mellan olika.

Önskar dig lycka till och hoppas att det fungerar med mina tips!
Vet inte om jag skrev det men jag har väldigt långt hår och det behövs många olika produkter men det viktigaste är att inte borsta när det är blött och det såg jag att du inte heller gjorde.
Citera
2023-09-01, 23:37
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:

Nu länkar jag ett som hade bra recensioner men det finns väldigt många märken att välja på.

Det finns också många produkter som man applicerar på topparna som motverkar kluvna toppar.

Håravfall kan bero på många olika faktorer, genetiska, stress, kost, motion och övrig hälsa.

Jag kollade runt på nätet och det står inte något om att salt är dåligt, tvärtom innehåller det mycket mineraler mm.
Ser även på min kompis hår som är jättevackert och hon har saltat håret i många år så jag tror att du får prova andra alternativ som jag har skrivit ovan.

Kom på en sak till. Byt schampo, balsam och inpackning ibland, håret vänjer sig och resultatet blir sämre.
Sök på nätet efter schampo mot håravfall och köp något mer bra så att du kan varva mellan olika.

Vet inte om jag skrev det men jag har väldigt långt hår och det behövs många olika produkter men det viktigaste är att inte borsta när det är blött och det såg jag att du inte heller gjorde.

Använd google på salt water hair damage så ska du få resultat, innehåller även bordsalt mineraler?

Jag tycker det blir tårta på tårta att skaffa serum då min inpackning innehåller en herbal mix som är lika trovärdig att hjälpa som innehållet i det där serumet.

Jag ska tänka på att skifta schampo, men jag har redan 2 schampon mot håravfall i Keratin-schampo och castoroil medels andra ingredienser, använder inge balsam
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-09-01 kl. 23:49.
Citera
2024-02-23, 11:47
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:

Saltvatten i håret varje dag är en lifechanger när det kommer till min look, och jag har säkert gått upp 3 poäng på en attraktivitetsskala med tanke på att håret såg ut som en sån där buske i westernfilmer som blåser förbi när två män ska dra mot varandra

Har du nån ide på nått mer naturligt ämne som man skulle kunna hälla i vattnet? som man kokar upp till saltvattnet, nånting som kan förebygga hårförlust, antingen ett fint pulver som ska lösas upp precis som salt, eller nått med vattenkonsistens så att håret inte blir grisigt när man dränker sig i det.
Senast redigerad av Herr Bökberg 2024-02-23 kl. 11:52.
Citera
2024-02-23, 19:39
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Saltvatten i håret varje dag är en lifechanger när det kommer till min look, och jag har säkert gått upp 3 poäng på en attraktivitetsskala med tanke på att håret såg ut som en sån där buske i westernfilmer som blåser förbi när två män ska dra mot varandra

Har du nån ide på nått mer naturligt ämne som man skulle kunna hälla i vattnet? som man kokar upp till saltvattnet, nånting som kan förebygga hårförlust, antingen ett fint pulver som ska lösas upp precis som salt, eller nått med vattenkonsistens så att håret inte blir grisigt när man dränker sig i det.

Nej tyvärr inte men det finns shampo och balsam för att motverka håravfall men annars är ju saltvatten väldigt naturligt så det är ingen fara.

Haha Tumbleweed ser det framför mig
Citera
2024-02-24, 18:25
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Nej tyvärr inte men det finns shampo och balsam för att motverka håravfall men annars är ju saltvatten väldigt naturligt så det är ingen fara.

Haha Tumbleweed ser det framför mig
Jag kör redan kreatin, cocosnötolja schampon ihopslagna i handen

Arganicare Ricinolja balsam, hårväxtstimulator med certifierade organiska argan- och ricinoljor

Detta balsam prövar jag från och med igår att röra ner i min manliga yogurtbaserade
hårinpackning
för hårväxt, istället! för att skölja bort det inschamponerade balsamet i duschen,
du kan va lugn! då det är bara dom första 10 minutrarna det bränner lite, sedan kan du gå med detta utspädda balsam i hårbotten i 5 timmar innan du duschar bort det, jag är först i världen med att ta mig sådana här friheten, du får säga till om du tror att det är dåligt för håret dock!

"Tumbleweed" tack för ordet!, det är faktiskt extremt likt i konsistent, känner du? någon som har
ett sådant här hår förutom jag

Denna tunna spindelväv som utgörs av utskott på ett annat utskott tills vi kommer inåt till strået dem utgår ifrån, och för en kille verkar det vara helt omöjlig att få denna hårtyp växa axellångt trots att jag vill vara långhårig så går det bara till en viss gräns under axellängd, vilket beror på det dagliga Tumbleweed avfallet som kanske förvärras efter dusch då det lossnar kanske lite för mycket på hårborsten.

Men grejen är den att glömmer du istället bort att borsta håret efter att det torkat efter dusch
så börjar dom extremtunna hårstråna du ser i bakgrunden på bilden https://upload.wikimedia.org/wikiped..._annotated.jpg twinna ihop sig till en sånhär lokal härva som du måste dra ut med borste & då förlorar du ännu flera strån än om du borstat dig i tid efter dusch

Om denna hårtyp är att betrakta som skadat hår kan jag inte svara på, då jag inte minns hur dom här tunna trådarna såg ut för länge sedan, jag kan konstatera att det är risigare och mindre kompakt på ena sidan dock! varför man skulle misstänka att det är skadat hår?
Senast redigerad av Herr Bökberg 2024-02-24 kl. 18:31.
Citera
2024-02-24, 18:35
Medlem
Skulle rekommendera "curly girl method" istället för saltvatten eftersom saltvatten kommer skada hårkvalitén i längden.

Uteslut alla sulfater och silikoner i produkter, använd stay in conditioner och gel.
Citera
2024-02-25, 01:33
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Jag kör redan kreatin, cocosnötolja schampon ihopslagna i handen

Arganicare Ricinolja balsam, hårväxtstimulator med certifierade organiska argan- och ricinoljor

Detta balsam prövar jag från och med igår att röra ner i min manliga yogurtbaserade
hårinpackning
för hårväxt, istället! för att skölja bort det inschamponerade balsamet i duschen,
du kan va lugn! då det är bara dom första 10 minutrarna det bränner lite, sedan kan du gå med detta utspädda balsam i hårbotten i 5 timmar innan du duschar bort det, jag är först i världen med att ta mig sådana här friheten, du får säga till om du tror att det är dåligt för håret dock!

"Tumbleweed" tack för ordet!, det är faktiskt extremt likt i konsistent, känner du? någon som har
ett sådant här hår förutom jag

Denna tunna spindelväv som utgörs av utskott på ett annat utskott tills vi kommer inåt till strået dem utgår ifrån, och för en kille verkar det vara helt omöjlig att få denna hårtyp växa axellångt trots att jag vill vara långhårig så går det bara till en viss gräns under axellängd, vilket beror på det dagliga Tumbleweed avfallet som kanske förvärras efter dusch då det lossnar kanske lite för mycket på hårborsten.

Men grejen är den att glömmer du istället bort att borsta håret efter att det torkat efter dusch
så börjar dom extremtunna hårstråna du ser i bakgrunden på bilden https://upload.wikimedia.org/wikiped..._annotated.jpg twinna ihop sig till en sånhär lokal härva som du måste dra ut med borste & då förlorar du ännu flera strån än om du borstat dig i tid efter dusch

Om denna hårtyp är att betrakta som skadat hår kan jag inte svara på, då jag inte minns hur dom här tunna trådarna såg ut för länge sedan, jag kan konstatera att det är risigare och mindre kompakt på ena sidan dock! varför man skulle misstänka att det är skadat hår?

Tyvärr finns det vissa som har väldigt tunna hårstrån typ babyhår.
Tror inte att det är skadat utan skört av att det är en viss kvalitet istället.

Det låter inte så bra att det bränner i hårbotten?
Har ingen aning om det är bra eller dåligt för håret?
Känner säkert flera med liknande hår men inget som jag har tänkt på.

Jag sökte på nätet och hittade ett medel som jag hade köpt om jag hade tappat mycket hår:
https://arbuti.com/sv/mot-haravfall/...4aAlmnEALw_wcB
"Laduti är rankad som nummer 1 och vår testvinnare bland de 10 bästa produkterna för hårväxt och mot håravfall. Många står i valet och kvalet mellan en dyr hårtransplantation och skonsammare alternativ. Under vår sökning stötte vi på Laduti serum och var först skeptiska med tanke på före- och efterbilderna."

Jag hade köpt det här serumet till att börja med och om det inte fungerar hade jag sökt medicinsk hjälp och i sista hand en translation.
Jag vet några som har gjort transplantation ser helt naturligt ut.
Men vi som är kvinnor brukar inte tappa håret lika ofta som män.

Vad säger din frisör om det shampo och balsam som du använder?
En del av det som säljs i vanliga butiker innehåller vissa kemikalier som inte är farliga men de är meningslösa om man vill ha fint hår tyvärr.

Men prata med din frisör om shampo och balsam, testa serumet och fortsätt med saltvatten så håller jag tummarna för att du inte tappar mer hår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in