Citat:
Ursprungligen postat av
LadyCinderbottom
Nej tyvärr inte men det finns shampo och balsam för att motverka håravfall men annars är ju saltvatten väldigt naturligt så det är ingen fara.
Haha Tumbleweed ser det framför mig

Jag kör redan kreatin, cocosnötolja schampon ihopslagna i handen
Arganicare Ricinolja balsam, hårväxtstimulator med certifierade organiska argan- och ricinoljor
Detta balsam prövar jag från och med igår att röra ner i min
manliga yogurtbaserade
hårinpackning för hårväxt, istället! för att skölja bort det inschamponerade balsamet i duschen,
du kan va lugn! då det är bara dom första 10 minutrarna det bränner lite, sedan kan du gå med detta utspädda balsam i hårbotten i 5 timmar innan du duschar bort det, jag är först i världen med att ta mig sådana här friheten, du får säga till om du tror att det är dåligt för håret dock!
"Tumbleweed" tack för ordet!, det är faktiskt extremt likt i konsistent, känner du? någon som har
ett sådant här hår förutom jag
Denna tunna spindelväv som utgörs av utskott på ett annat utskott tills vi kommer inåt till strået dem utgår ifrån, och för en kille verkar det vara helt omöjlig att få denna hårtyp växa axellångt trots att jag vill vara långhårig så går det bara till en viss gräns under axellängd, vilket beror på det dagliga Tumbleweed avfallet som kanske förvärras efter dusch då det lossnar kanske lite för mycket på hårborsten.
Men grejen är den att glömmer du istället bort att borsta håret efter att det torkat efter dusch
så börjar dom extremtunna hårstråna du ser i bakgrunden på bilden
https://upload.wikimedia.org/wikiped..._annotated.jpg twinna ihop sig till en sånhär lokal härva som du måste dra ut med borste & då förlorar du ännu flera strån än om du borstat dig i tid efter dusch
Om denna hårtyp är att betrakta som skadat hår kan jag inte svara på, då jag inte minns hur dom här tunna trådarna såg ut för länge sedan, jag kan konstatera att det är risigare och mindre kompakt på ena sidan dock! varför man skulle misstänka att det är skadat hår?