Citat:
Ursprungligen postat av
AD-3sTrIpEs
Stött på en del löst folk som försöker värva över folk till kristendomen, eller snarare till tron på Jesus. De hävdar att oavsett hur bra människa man är och hur mycket gott man gör så kommer man aldrig till himlen om man inte sätter sin tro till Jesus. Samtidigt kan man enligt de vara världen skitskalle, mörda våldta och ändå komma till himlen om man tror på Jesus.
Fört mig låter det helt skevt. Varför skulle ett värdelöst och empatibefriat monster vara mer värd att komma till himlen än en godhjärtad person som gör allt för alla? En som handlar rätt, hjälper människor, visar medkänsla, har empati, är ärlig och pålitlig och gör uppoffringar för andra.
Nu är inte jag religiös alls faktiskt, men det är bara en frågeställning jag har. Jag är inte intresserad av kommentarer så som att religion är påhitt, Jesus har aldrig funnits osv. Jag vill diskutera den specifika frågeställningen och inget annat.
På sätt och vis har du rätt.
En "kristen" människa som hör om Jesus, och fortsätter göra fel, är dubbelt så ont, minst!
En god människa som inte hört om Jesus, observeras såklart av Jesus och är välkommen dit goda människor ska vara!
Citat:
Ursprungligen postat av
Trakesson
Bara 44.000 kommer att få komma in i himmelen. Resterande Vittnen kommer att få leva i ett paradis på jorden, efter att den store skarprättaren (Jesus) vadat till midjan i blod när han slaktar alla de övriga.
When the man comes around…
Dumheter!
Om det är Jehovas vittnen du tänker på så säger de att endast
144000 får plats.
Men Jesus har så klart plats för alla!