2023-06-26, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astralhopp
Så en brottsling kan fortsätta sin brottsliga bana genom att be polisen om förlåtelse?
Du hör ju hur dumt det låter.

Du vissa människor blir för utslitna av deras dagliga aktiviteter i hjärnan.
Vad är det ens för gravitation och frekvenser de låter väsen använda ?
Bjud inte in satan eller bibeln till era barn de lämnar många i sticket låter de äckla sig hela dagarna nätterna.
De kan svara hela livet som att Jesus har svarat på er men egentligen är det en människohatande kravmaskin som är där.
Så mycket de får hämnas på folk och kan kontrollera omgivningen så man blir livrädd.

Totalkrashat system varning !

De sitter för fan kvar på folk hela livet och börjar mer och mer ställa tusentals krav varje månad.

Trodde detta var ett skämt men insett vilka alla är.
Hämnas på barn usch.
Citera
2023-06-26, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
Stött på en del löst folk som försöker värva över folk till kristendomen, eller snarare till tron på Jesus. De hävdar att oavsett hur bra människa man är och hur mycket gott man gör så kommer man aldrig till himlen om man inte sätter sin tro till Jesus. Samtidigt kan man enligt de vara världen skitskalle, mörda våldta och ändå komma till himlen om man tror på Jesus.

Fört mig låter det helt skevt. Varför skulle ett värdelöst och empatibefriat monster vara mer värd att komma till himlen än en godhjärtad person som gör allt för alla? En som handlar rätt, hjälper människor, visar medkänsla, har empati, är ärlig och pålitlig och gör uppoffringar för andra.

Nu är inte jag religiös alls faktiskt, men det är bara en frågeställning jag har. Jag är inte intresserad av kommentarer så som att religion är påhitt, Jesus har aldrig funnits osv. Jag vill diskutera den specifika frågeställningen och inget annat.

Vem har sagt att ett "empatibefriat monster" och med allt det innebär skulle komma till Himlen? Är man per automatik en mördare och/eller en våldtäktsman om man väljer att följa Jesus?
Citera
2023-06-27, 14:35
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
Stött på en del löst folk som försöker värva över folk till kristendomen, eller snarare till tron på Jesus. De hävdar att oavsett hur bra människa man är och hur mycket gott man gör så kommer man aldrig till himlen om man inte sätter sin tro till Jesus. Samtidigt kan man enligt de vara världen skitskalle, mörda våldta och ändå komma till himlen om man tror på Jesus.

Fört mig låter det helt skevt. Varför skulle ett värdelöst och empatibefriat monster vara mer värd att komma till himlen än en godhjärtad person som gör allt för alla? En som handlar rätt, hjälper människor, visar medkänsla, har empati, är ärlig och pålitlig och gör uppoffringar för andra.

Nu är inte jag religiös alls faktiskt, men det är bara en frågeställning jag har. Jag är inte intresserad av kommentarer så som att religion är påhitt, Jesus har aldrig funnits osv. Jag vill diskutera den specifika frågeställningen och inget annat.
Det finns inga godhjärtade personer, utan hela människosläktet är smittat av arvsynden.
Att komma till himlen eller inte handlar inte om hur värdig man är utan om Kristi objektiva och skedda ställföreträdande gottgörelse åtnjuts av vederbörande, vilket sker genom tron, och endast den.
Citera
2023-07-01, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Vi har en levande Gud.
Det är just vad Han är.

Vi kan vara med, genom den man som besegrade döden = synden.
Om vi tror.
Tar emot Jesus som han är.
Och vad han gjorde. Var.
Jesus är Herren. Jag är uppståndelsen och Livet! Jesus.

Ber om ursäkt om jag behandlat dig fel.

Han dog för att upphäva den eviga skulden, ja.
Givetvis är Jesus en god man och i sig självt en institution.

Även om jag själv inte tror så är det dags för mig att vara ödmjuk och erkänna vissa saker.
Citera
2023-07-02, 00:12
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aktamig
Ber om ursäkt om jag behandlat dig fel.

Han dog för att upphäva den eviga skulden, ja.
Givetvis är Jesus en god man och i sig självt en institution.

Även om jag själv inte tror så är det dags för mig att vara ödmjuk och erkänna vissa saker.
Life is Life. Better recognize.
Citera
2023-07-02, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astralhopp
Så en brottsling kan fortsätta sin brottsliga bana genom att be polisen om förlåtelse?
Du hör ju hur dumt det låter.
Nej, och det gäller alla.

Hur är det då: skall vi synda eftersom vi inte står under lagen utan under nåden? Naturligtvis inte. Rom 6:15

För övrigt svarar brottslingar inför domstol för sina brott, inte polisen. Att visa ånger anses minska risken för återfall vilket kan upphäva din dom och/eller förkorta ditt straff. Även brottsoffer och anhöriga mår bättre av att du ber om förlåtelse.
Citera
2023-07-02, 09:59
Medlem
Ballooonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Nej, och det gäller alla.

Hur är det då: skall vi synda eftersom vi inte står under lagen utan under nåden? Naturligtvis inte. Rom 6:15

För övrigt svarar brottslingar inför domstol för sina brott, inte polisen. Att visa ånger anses minska risken för återfall vilket kan upphäva din dom och/eller förkorta ditt straff. Även brottsoffer och anhöriga mår bättre av att du ber om förlåtelse.
Hur kan man ångra något när man inte visste bättre?

Visst kan man skämmas och så men det är väl mest av fåfänga. Ja skam. Vad är ånger? Man visste ju inte bättre då. Såg inte. Man var så inkomplett..
Det är mycket självbedrägeri och skådespel vi sysslar med.

Man gjorde det mot bättre vetande för att man inte var övertygad i sin tro. Det handlar om självkänsla och självaktning?
Därför har vi lagen.

För att vi ska inse att det inte räcker att vara laglydiga. Vi måste vara i Gud. Helt. Så gott vi kan.
Citera
2023-07-02, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballooonie
Hur kan man ångra något när man inte visste bättre?

Visst kan man skämmas och så men det är väl mest av fåfänga. Ja skam. Vad är ånger? Man visste ju inte bättre då. Såg inte. Man var så inkomplett..
Det är mycket självbedrägeri och skådespel vi sysslar med.

Man gjorde det mot bättre vetande för att man inte var övertygad i sin tro. Det handlar om självkänsla och självaktning?
Därför har vi lagen.

För att vi ska inse att det inte räcker att vara laglydiga. Vi måste vara i Gud. Helt. Så gott vi kan.
Därför står vi INTE under lagen.

Bland annat för att hedningar inte ska behöva skämmas för att de ätit enligt lagen orent kött eller offerkött (1Kor 8:7, 10).
Citera
2023-07-02, 12:25
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Men hur mycket bryr sig egentligen Jesus om den enskilde människan?
Den enskilda människan är en del av världen, och världen bryr sig Gud Jesus så här mycket om (Joh 3:16):
Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv.
Citera
2023-07-02, 12:38
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Den enskilda människan är en del av världen, och världen bryr sig Gud Jesus så här mycket om (Joh 3:16):
Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv.
Långsökt.
Citera
2023-07-02, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
Nu förnekar du Jesus igen, din galna tupp!

Om ni tillhörde världen skulle världen älska er som sina egna. Men nu tillhör ni inte världen, utan jag har kallat er ut ur världen, och därför hatar världen er. Joh 15:19
Citera
2023-07-03, 06:57
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Nu förnekar du Jesus igen, din galna tupp!

Om ni tillhörde världen skulle världen älska er som sina egna. Men nu tillhör ni inte världen, utan jag har kallat er ut ur världen, och därför hatar världen er. Joh 15:19
I grekiskan står inte "tillhöra världen" (tou kosmou einai) utan ordagrant "vara av världen" (ek tou kosmou einai).
Samma i 17:15-16:
Jag ber inte att du skall ta dem ut ur världen (ek tou kosmou) utan att du skall bevara dem för det onda. De är inte av världen (ek tou kosmou), liksom inte heller jag är av världen (ek tou kosmou).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in