2006-08-03, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znart
Om 16åringar är mogna att pierca sig,så bör dom väl få gå till en seriös studio?
Är dom inte det så ska de få fortsätta gå till kassa studios,är det det du vill säga?
En 16åring är mogen att ta ett sådant beslut,enligt mig.
Det var jätteduktigt av dig att vänta 9år med att pierca dig pga av att du accepterade att någon annan bestämmemde vad du ville och inte ville,men det är knappast hållbart att kräva samma av andra.
Ungar kommer pierca sig,antingen på bra studios eller dåliga,det finns inget att göra åt det.
Jag tycker man bör ge dem chansen att gå till seriösa studios.
För som du sa,folk som gått till bra studios har väldigt sällan problem.

Jag har piercat mig på både bra och dåliga studios,och inte haft några infektioner heller,ville du få fram något med att skriva det?

Problemet är att det idag inte finns seriösa studios med annat än 18-årsgräns om man inte har målsmans godkännande. Enda är Ed och många har inte möjlighet att ta sig till Göteborg bara sådär.
Därför är det lättaste att skriva att seriösa studios har strikt 18-årsgräns. Då kommer ibland:"Men Ed har 16-årsgräns, då kan xxx också vara seriös." Svaret blir då:"Ja, det kan de vara. Men risken är otroligt stor att den inte är det."
Det argumentet köper inte ungdomar utan ränner till en annan studio utan krav på målsmans godkännande och piercar sig där vilket ofta leder till infekterad piercing. De fattar inte varför. De fattar inte att det kan bero på kassa skötselråd, dåligt utförd piercing, smutsiga verktyg eller dåliga rengöringsmedel. De tror att eftersom studion har samma åldersgräns som Ed, som trots allt är seriös, så är även xxx seriös.
Därför är det lättare att hävda att seriösa studios alltid har 18-årsgräns. Och eftersom alla andra seriösa studios har 18-årsgräns borde också Ed kunna ha det. Annars får han se till att reformera alla andra seriösa studios att också ha 16-årsgräns, vilket jag välkomnar men troligen inte kommer funka.

Nej, jag accepterade inte att någon annan bestämde vad jag ville eftersom det inte var så. Däremot accepterade jag ett nej och valde att vänta tills jag hade åldern inne för att besöka en bra och seriös studio. Gör man inte det är man inte mogen, så enkelt är det för mig. Det drabbar tyvärr de ungdomar som är mogna nog, men väntar dem så får de så småningom göra sin piercing ändå.

Och jo, jag anser att det är hållbart. Finns det ingen seriös studio att pierca sig på låter man bli tills den möjligheten finns. Går man till en oseriös studio ökar risken för problem samtidigt som man stöttar den smutsiga delen av branschen.

Att jag nämnde det var ett exempel på att man på seriösa studios sällan får problem, om man sköter det rätt.
Citera
2006-08-03, 16:02
Medlem
Så din tanke är att hellre helt utestänga ungdomarna från seriösa studios istället för att ge dem möjligheten och finna en annan nämnare som tecken på att en studio var seriös?
Du får det att låta som om 16åringar är någon slags infantila köttklumpar som behöver ständig skötsel för att överleva,jag tror nog de flesta 16åringar är kapabla till att förstå hur skötsel och rengöring fungerar om någon förklarar för dem. Det är trots allt personer som 2år senare har rösträtt.

Som jag sa innan så delar jag inte din åsikt om att tålamod är ett tecken på mognad.
Jag piercade mig första gången när jag var 16,jag hade inget tillstånd och löste det genom att få skötselråden från tribe(barbarella) och sedan hitta en studio utan åldergräns som ändå hade autoklav och gjorde det på rätt sätt.
Det funkade toppen,inga problem,inga infektioner,sitter kvar än idag.
På den tiden hade jag aldrig ens hört om Eds,jag bor ett antal mil utanför göteborg så det enda jag visste fanns som var seriöst var tribe.
Endel väntar ut sina problem och endel löser dem.

Men det är inte hållbart för ungar vill pierca sig.
Det ända som händer när man stänger ute dem från den seriösa delen är att de hittar fram till den oseriösa.
Citera
2006-08-03, 16:08
Medlem
Resistances avatar
Lånar tråden lite.

Är det någon här som har erfarenhet av Bridge/Earl-Piercing? Hur är läkningen med den? Jag har hört att den ska vara lite knepig att få bra, men hur pass svårt är det att få den läkt? Är ett totalstopp av alkohol en tid att rekommendera?
Citera
2006-08-03, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znart
Så din tanke är att hellre helt utestänga ungdomarna från seriösa studios istället för att ge dem möjligheten och finna en annan nämnare som tecken på att en studio var seriös?
Du får det att låta som om 16åringar är någon slags infantila köttklumpar som behöver ständig skötsel för att överleva,jag tror nog de flesta 16åringar är kapabla till att förstå hur skötsel och rengöring fungerar om någon förklarar för dem. Det är trots allt personer som 2år senare har rösträtt.

Som jag sa innan så delar jag inte din åsikt om att tålamod är ett tecken på mognad.
Jag piercade mig första gången när jag var 16,jag hade inget tillstånd och löste det genom att få skötselråden från tribe(barbarella) och sedan hitta en studio utan åldergräns som ändå hade autoklav och gjorde det på rätt sätt.
Det funkade toppen,inga problem,inga infektioner,sitter kvar än idag.
På den tiden hade jag aldrig ens hört om Eds,jag bor ett antal mil utanför göteborg så det enda jag visste fanns som var seriöst var tribe.
Endel väntar ut sina problem och endel löser dem.

Men det är inte hållbart för ungar vill pierca sig.
Det ända som händer när man stänger ute dem från den seriösa delen är att de hittar fram till den oseriösa.

Uppenbart är att du inte kan läsa vad jag skriver. Förändra gärna definitionen på en seriös studios åldersgränser. Men som läget är idag så är det 18-årsgräns.
Mognaden ligger inte i själva väntandet utan i att man inser värdet av att gå till en seriös studio.
Citera
2006-08-03, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance
Lånar tråden lite.

Är det någon här som har erfarenhet av Bridge/Earl-Piercing? Hur är läkningen med den? Jag har hört att den ska vara lite knepig att få bra, men hur pass svårt är det att få den läkt? Är ett totalstopp av alkohol en tid att rekommendera?

Svårläkt, sitter på ett väldigt utsatt ställe.
Totalstopp på alkohol under läktiden är att rekommendera.

http://www.tribe.se/skotselrad/skotselrad.html

Kan tillägga att Barbarellas version av Antiseptic Aftercare Solution också är bra. Koksaltlösning funkar också.
Citera
2006-08-03, 16:23
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covergirl
Svårläkt, sitter på ett väldigt utsatt ställe.
Totalstopp på alkohol under läktiden är att rekommendera.

http://www.tribe.se/skotselrad/skotselrad.html

Kan tillägga att Barbarellas version av Antiseptic Aftercare Solution också är bra. Koksaltlösning funkar också.
Man tackar!

Tänkte göra ett försök med en sådan piercing och se vart det leder. Men med tanke på min dygnsrytm så kan det bli problem.
Citera
2006-08-04, 09:28
Medlem
Citat:
Man tackar!

Tänkte göra ett försök med en sådan piercing och se vart det leder. Men med tanke på min dygnsrytm så kan det bli problem.

Hur menar du att dygnsrytmen blir ett problem?
Citera
2006-08-04, 09:46
Medlem
Resistances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covergirl
Hur menar du att dygnsrytmen blir ett problem?
Min dygnsrytm är inte som den ska. Jag sover lite till och från ett par timmar i taget. Ibland går det lång tid innan jag sover över huvudtaget. Jag kan tänka mig att det inte är en höjdare för läkningsprocessen.
Citera
2006-08-04, 10:11
Medlem
Citat:
Min dygnsrytm är inte som den ska. Jag sover lite till och från ett par timmar i taget. Ibland går det lång tid innan jag sover över huvudtaget. Jag kan tänka mig att det inte är en höjdare för läkningsprocessen.

Sålänge du sover ungefär 8 timmar per dygn och äter ordentligt så bör det kunna funka ändå. Försök iaf
Citera
2006-08-06, 17:22
Medlem
Flärps avatar
Sådär, då var det gjort. Gjorde en labrett på mitten av läppen och sitter just nu med en extra lång stav i för att den ska läka snabbare. Det gjorde inte så jätteont och själva ingreppet gick hur snabbt som helst, hann knappt förstå nåntingt så var det klart

Bild kommer väl eventuellt senare.
Citera
2006-08-08, 10:32
Medlem
Flärps avatar
Bumpar lite oskyldigt med en ny fråga.

Piercingen i sig gör inte ont alls, jag är väldigt noggran med att skölja munnen med saltlösning varje gång jag ätit något samt rengöring med munskölj och saltlösning med tops på morgon och kvällar.

Nu till min fråga - Bottenplattan på staven har grävt in sig lite, lite grann i läppen och har efterlämnat sig en "krater" så att säga som är i samma diameter som bottenplattan själv och bara en 0,5-1 mm djup. Är detta normalt eller? Ser det inte direkt som något farligt. Det gör inte ont alls men jag tänkte bara kolla med nån som vet. Kanske ska ringa till studion och kolla med dem vad de anser.

Tack för svar,
Flärpen.
Citera
2006-08-09, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Bumpar lite oskyldigt med en ny fråga.

Piercingen i sig gör inte ont alls, jag är väldigt noggran med att skölja munnen med saltlösning varje gång jag ätit något samt rengöring med munskölj och saltlösning med tops på morgon och kvällar.

Nu till min fråga - Bottenplattan på staven har grävt in sig lite, lite grann i läppen och har efterlämnat sig en "krater" så att säga som är i samma diameter som bottenplattan själv och bara en 0,5-1 mm djup. Är detta normalt eller? Ser det inte direkt som något farligt. Det gör inte ont alls men jag tänkte bara kolla med nån som vet. Kanske ska ringa till studion och kolla med dem vad de anser.

Tack för svar,
Flärpen.

Ser smycket ut att vara för kort på båda sidor?
Annars bör det inte vara ett problem. Jag har haft så både på labreten och mouchen, men är du orolig så kan du ju gå till studion och fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in