• 1
  • 2
2006-07-28, 08:56
Medlem
Flärps avatar
Har sökt men ej funnit, ha överseende.

Jo det är så att jag går i banorna att skaffa en piercing. Dels för att jag tycker det är jävligt snyggt och dels för att jag är lite uttråkad på mitt utseende .

Nu poppar det självklart upp lite frågor och oklarheter.
- Tänkte sätta den mellan underläppen och hakan, gör det extra ont där och finns det risk för infektioner för att den sitter så nära munnen?
- Hur ont gör det exakt att pierca sig i ansiktet? Är det som att ta en spruta eller är det allvarligare än så? Dessutom, får man bedövning eller liknande?
- Finns det något bra piercingställe i Stockholm som du kan rekommendera?
- Vad kommer det att kosta ungefär?

Edit: La till fråga om pris.

Tack för svar,
Flärpen.
Citera
2006-07-28, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Har sökt men ej funnit, ha överseende.

Jo det är så att jag går i banorna att skaffa en piercing. Dels för att jag tycker det är jävligt snyggt och dels för att jag är lite uttråkad på mitt utseende .

Nu poppar det självklart upp lite frågor och oklarheter.
- Tänkte sätta den mellan underläppen och hakan, gör det extra ont där och finns det risk för infektioner för att den sitter så nära munnen?

Orala piercings går oftast rätt enkelt utan smärta. Risken för infektioner är liten sålänge du sköter den som du ska. Dvs inte röka/snusa, inte dricka alkohol, inte äta eller dricka väldigt varma eller starka saker, undviker ketchup, inte pillar på eller leker med smycket, rengör med t.ex. Antiseptic Aftercare Solution och Tech2000 morgon och kväll samt sköljer med koksaltlösning efter varje gång du ätit eller druckit. Det gäller under läktiden som är ungefär 4-8 veckor.

Citat:
- Hur ont gör det exakt att pierca sig i ansiktet? Är det som att ta en spruta eller är det allvarligare än så? Dessutom, får man bedövning eller liknande?

Omöjligt att svara på. Jag tycker att naveln och näsvingen gjorde ondare än tunga, labret och mouche. De flesta tycker orala piercings är rätt smärtfria.
Bedövning är meningslöst och dessutom dumt. Det förändrar hudens struktur och kan göra piercingen sned.

Citat:
- Finns det något bra piercingställe i Stockholm som du kan rekommendera?

East Street. De är jättebra.

Citat:
- Vad kommer det att kosta ungefär?

Räkna med 400-600 kronor.

Edit: La till fråga om pris.

Tack för svar,
Flärpen.
Citera
2006-07-28, 10:24
Medlem
Flärps avatar
Tack så jätte mycket för svaren. Angående Antiseptic Aftercare Solution och Tech2000, finns dessa att köpa på apotek eller är det något specialsmet som man köper i samband med ingreppet?

Edit: Såg nånstans nu att den faktiskt finns på apoteket samt hos de flesta piercingstudior. Nu tror jag att jag har fått svar på allt jag undrar. Återkommer med resultat.

Lev väl,
Flärp.
Citera
2006-07-28, 10:44
Medlem
Ivuls avatar
Lånar tråden lite.

Kan någon rekomendera nått bra piercingställe i Malmö tack
Citera
2006-07-28, 14:32
Medlem
Citat:
Tack så jätte mycket för svaren. Angående Antiseptic Aftercare Solution och Tech2000, finns dessa att köpa på apotek eller är det något specialsmet som man köper i samband med ingreppet?

Edit: Såg nånstans nu att den faktiskt finns på apoteket samt hos de flesta piercingstudior. Nu tror jag att jag har fått svar på allt jag undrar. Återkommer med resultat.

Lev väl,
Flärp.

Kan tillägga att det finns andra sorter än de jag nämnde. Men big no-no:s är t.ex. klorhexidin, alsolsprit, alsollösning, hexadent, desivon.
Du kan också beställa medel på http://www.barbarella.se/ De kan sina saker.

Lycka till med din piercing
Citera
2006-07-28, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivul
Lånar tråden lite.

Kan någon rekomendera nått bra piercingställe i Malmö tack

Jag har för mig att Body Art är seriösa och bra. Kan dock inte lova och har registret på datorn hemma. Du ska iaf undvika India, de är värdelösa från början till slut. Dock bra på smycken...
Sidekicks var bra men vill minnas att de inte finns längre, tyvärr.
Citera
2006-07-28, 19:24
Medlem
Zeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covergirl
Jag har för mig att Body Art är seriösa och bra. Kan dock inte lova och har registret på datorn hemma. Du ska iaf undvika India, de är värdelösa från början till slut. Dock bra på smycken...
Sidekicks var bra men vill minnas att de inte finns längre, tyvärr.

Sidekicks har flyttat klädförsäljningen och tagit namnet med sig. Men piercingstudion finns kvar i samma lokal som sidekicks var i, och den heter nu mera "Anatomorph" www.anatomorph.com
Citera
2006-07-28, 19:28
Medlem
karma chamelions avatar
näsvingen och ögonbrynet känns inte överhuvudtaget
spruta är tusen ggr ondare, minst
Citera
2006-07-28, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelda
Sidekicks har flyttat klädförsäljningen och tagit namnet med sig. Men piercingstudion finns kvar i samma lokal som sidekicks var i, och den heter nu mera "Anatomorph" www.anatomorph.com

Hade för mig att Sidekicks slagit igen men deras hemsida sa faktiskt inget om det så då blev jag konfunderad.
Men då har jag fått klarhet i det hela
Citera
2006-07-31, 13:37
Medlem
Slaeggans avatar
Citat:
Kan tillägga att det finns andra sorter än de jag nämnde. Men big no-no:s är t.ex. klorhexidin, alsolsprit, alsollösning, hexadent, desivon.
Du kan också beställa medel på http://www.barbarella.se/ De kan sina saker.

Lycka till med din piercing

Tänkte bara lägga till att Ed, den sköna killen som driver studion bakom http://www.edspiercing.com som många här länkar till för bra info, rekomenderar att man, efter orala piercings sköljer morgon och kväll med 50% utspädd Corsodyl, vilket är en antibakteriel lösning som finns på apoteket och används inom sjukvården inför och under läktiden för att rengöra munhålan.

För att slänga in lite OT oxå så är Ed den piercern i Göteborg som jag och alla jag känner som varit där rekomenderar.
Citera
2006-07-31, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaeggan
Tänkte bara lägga till att Ed, den sköna killen som driver studion bakom http://www.edspiercing.com som många här länkar till för bra info, rekomenderar att man, efter orala piercings sköljer morgon och kväll med 50% utspädd Corsodyl, vilket är en antibakteriel lösning som finns på apoteket och används inom sjukvården inför och under läktiden för att rengöra munhålan.

För att slänga in lite OT oxå så är Ed den piercern i Göteborg som jag och alla jag känner som varit där rekomenderar.

Corsodyl är också ett alternativ, precis som Tech2000 och Plaqtive samt Barbarellas munskölj. Jag har använt samtliga med bra resultat.
Och ja, jag känner till Ed. Dock tycker jag att det är sorgligt att han envisas med att ha 16-årsgräns och inte 18-årsgräns.
För övrigt, Tribe är också bra i Gbg. Däremot Panache och UVX är värdelösa.
Citera
2006-07-31, 16:18
Medlem
Citat:
Cor
Och ja, jag känner till Ed. Dock tycker jag att det är sorgligt att han envisas med att ha 16-årsgräns och inte 18-årsgräns.

Varför är detta sorgligt?
Piercing är på inga sätt ett bestående men och skulle man tröttna på den är det bara att ta ut.
Jag anser en att 16åring är kapabel till att ta ett sådant ickepermanent beslut och tycker det är fruktansvärt bra av Ed att ha 16års gräns så folk i den åldern kan göra det på ett bra ställe istället för att tvingas till mindre seriösa piercare pga av att tribe och andra är rädda för rabiata föräldrar.
Tribe må förövrigt vara skickliga med nålen,men kundservice är knappast deras starka sida och maken till dryga människor har jag inte stött på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in