Citat:
Ursprungligen postat av Covergirl
Du undviker hela poängen. Är man som 16-åring mogen för att pierca och vet riskerna så går man inte till en oseriös studio. Där faller hela mogenheten. Är man mogen nog så väntar man tills man har åldern inne för att besöka en seriös studio.
Och föräldrar har enligt dagens lagstiftning rätt att bestämma över sina barns kroppar. Sen kan man tycka vad man vill om det, men så är det ändå.
De som gått till seriösa studios och skött piercingen bra har ytterst sällan problem. Jag har själv aldrig haft någon infekterad piercing. (Har fem lobes, tre helix, en i tungan, en mouche, en nostril, en i naveln samt en urplockad labret.)
Om 16åringar är mogna att pierca sig,så bör dom väl få gå till en seriös studio?
Är dom inte det så ska de få fortsätta gå till kassa studios,är det det du vill säga?
En 16åring är mogen att ta ett sådant beslut,enligt mig.
Det var jätteduktigt av dig att vänta 9år med att pierca dig pga av att du accepterade att någon annan bestämmemde vad du ville och inte ville,men det är knappast hållbart att kräva samma av andra.
Ungar kommer pierca sig,antingen på bra studios eller dåliga,det finns inget att göra åt det.
Jag tycker man bör ge dem chansen att gå till seriösa studios.
För som du sa,folk som gått till bra studios har väldigt sällan problem.
Jag har piercat mig på både bra och dåliga studios,och inte haft några infektioner heller,ville du få fram något med att skriva det?