Citat:
Ursprungligen postat av
JPeiper
Hej,
Jag har blivit blåst av en i förtroende ställning och ligger nu ute med 50 000kr till denna bedragare.
Varje gång jag vill ha betalt så har han alltid nån anledning till varför han inte har pengar och inte kan betala. Är väldigt trött på detta.
Denna person har tydligen använt sin ställning till att lura andra personer likt mig och har tydligen 1 miljon kronor i skulder hos kronofogden.
Jag vill därför sälja denna skuld till någon som är betydligt duktigare än mig på att driva in skulder. Jämfört med kronofogden.
Nu till frågan:
Vilka är villiga att köpa skulder från personer med dålig kreditvärdighet?
Finns det andra alternativ till att få tillbaka mina pengar?
50k är inte mycket och oftast tar de % av summan som betalning.
I detta fall skulle du behöva erbjuda hela summan som ersättning. Vilket kanske är värt det för dig då det nu mest handlar om att sätta ner foten rejält.
Men du behöver också hitta rätt gäng och personer samt övertyga dem om att skulden finns på riktigt.
Ingen kommer göra något förrns de på något sätt tror på din berättelse.
När en kompis gjorde detta för 20 år sedan så fanns en kontakt in i HA som åtog sig indrivningen för 40% av summan (150k var skulden).
Tänk dock på vad som kan hända efteråt. Indrivningen kan gå rejält fel, personen kan förstå det är du bakom det osv osv.