• 1
  • 2
2023-06-14, 13:33
Medlem
Hej,

Jag har blivit blåst av en i förtroende ställning och ligger nu ute med 50 000kr till denna bedragare.

Varje gång jag vill ha betalt så har han alltid nån anledning till varför han inte har pengar och inte kan betala. Är väldigt trött på detta.

Denna person har tydligen använt sin ställning till att lura andra personer likt mig och har tydligen 1 miljon kronor i skulder hos kronofogden.

Jag vill därför sälja denna skuld till någon som är betydligt duktigare än mig på att driva in skulder. Jämfört med kronofogden.

Nu till frågan:
Vilka är villiga att köpa skulder från personer med dålig kreditvärdighet?

Finns det andra alternativ till att få tillbaka mina pengar?
Citera
2023-06-14, 13:37
Medlem
mingtians avatar
Glöm det. 50 papp är peanuts
Citera
2023-06-14, 13:40
Medlem
Amig0s avatar
50k? Du får låna mer till han innan nån är villig att köpa skulden.
Citera
2023-06-14, 13:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JPeiper
Hej,

Jag har blivit blåst av en i förtroende ställning och ligger nu ute med 50 000kr till denna bedragare.

Varje gång jag vill ha betalt så har han alltid nån anledning till varför han inte har pengar och inte kan betala. Är väldigt trött på detta.

Denna person har tydligen använt sin ställning till att lura andra personer likt mig och har tydligen 1 miljon kronor i skulder hos kronofogden.

Jag vill därför sälja denna skuld till någon som är betydligt duktigare än mig på att driva in skulder. Jämfört med kronofogden.

Nu till frågan:

50k är inte mycket och oftast tar de % av summan som betalning.

I detta fall skulle du behöva erbjuda hela summan som ersättning. Vilket kanske är värt det för dig då det nu mest handlar om att sätta ner foten rejält.

Men du behöver också hitta rätt gäng och personer samt övertyga dem om att skulden finns på riktigt.

Ingen kommer göra något förrns de på något sätt tror på din berättelse.

När en kompis gjorde detta för 20 år sedan så fanns en kontakt in i HA som åtog sig indrivningen för 40% av summan (150k var skulden).

Tänk dock på vad som kan hända efteråt. Indrivningen kan gå rejält fel, personen kan förstå det är du bakom det osv osv.
Citera
2023-06-14, 14:22
Medlem
RobbanUCs avatar
Att du får tillbaka pengarna är nog uteslutet, men du kan som RW rekommenderar ge bort skulden till de som åker motorcykel.
Du kommer åtminstone få ett riktigt gott skratt och den som är skyldig pengar kommer att få många "fina minnen för livet".
Citera
2023-06-14, 14:56
Medlem
Onanikrems avatar
Du vill inte ha något med de människorna att göra, tro mig! Har du inga kompisar typ Jonas Järnrör , Kalle kula och Bertil Bomb som du kan ta med dig dit och ge han ett enda ultimatum. -Betala nu eller förlora knäskålarna... Det brukar funka klockrent, helt plötsligt finns det pengar.
Citera
2023-06-14, 15:39
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JPeiper
Hej,

Nu till frågan:

Jag sålde en väldigt liten skuld till en kille i Bandidos men han var vän till en vän och drev förmodligen inte in skulden.
Citera
2023-06-14, 20:10
Medlem
Cartiers avatar
Om det finns ett skrivet löpande skuldebrev går det att sälja lagligt till vem som helst. Står det bara skuldebrev är det ett enkelt skuldebrev och avtalet gäller bara mellan borgenär och gäldenär.
Citera
2023-06-14, 20:35
Medlem
elbels avatar
(FB) Stora tråden om hämnd och att jävlas / Diskussioner med tips & tricks
Citera
2023-06-14, 21:19
Medlem
Är rätt säker på att ingen riskerar flera års fängelse för 50k.
Du får nog hitta nån pundare för jobbet som antagligen kommer göra bort sig.

Sen har ju snubben en miljon hos fogden så det kommer inte ens finnas några pengar att hämta....

Se det som läropengar.
Citera
2023-06-20, 16:59
Medlem
Ge han spö för 50k och glöm sedan saken. Kanske en sönderbruten armbåge och ett näsben kan anses rimligt?
Citera
2023-06-20, 17:07
Medlem
Drugglarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerArne
Ge han spö för 50k och glöm sedan saken. Kanske en sönderbruten armbåge och ett näsben kan anses rimligt?

Jag förespråkar inte våld men vissa personer förtjänar stryk
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in