Citat:
Ursprungligen postat av
JPeiper
Hej,
Jag har blivit blåst av en i förtroende ställning och ligger nu ute med 50 000kr till denna bedragare.
Varje gång jag vill ha betalt så har han alltid nån anledning till varför han inte har pengar och inte kan betala. Är väldigt trött på detta.
Denna person har tydligen använt sin ställning till att lura andra personer likt mig och har tydligen 1 miljon kronor i skulder hos kronofogden.
Jag vill därför sälja denna skuld till någon som är betydligt duktigare än mig på att driva in skulder. Jämfört med kronofogden.
Nu till frågan:
Vilka är villiga att köpa skulder från personer med dålig kreditvärdighet?
Finns det andra alternativ till att få tillbaka mina pengar?
Jag hade denna situation för några månader sedan med en liknande summa, är ingen idé att dra in kriminella människor i det, du vill inte ha med såna människor att göra överhuvudtaget, helst av allt vill du inte att såna människor ens ska veta att du existerar.
Det kommer bara bli trubbel för dig i slutändan, dels så är det en lite för liten summa och sen vill du inte stå i skuld till såna personer, dom kan få för sig jävligt konstiga saker när dom sne tänder, helt plötsligt så är det dig dom vill ha pengar utav eller så vet dom att du nu har haft råd att låna ut 50k till någon utan att blinka och då blir helt plötsligt du en måltavla, dagens kriminella har inget samvete eller någon typ av heders kod som det fanns förr i tiden.
Mitt tips är att du ansöker om förfogan hos kronofogden, så länge du har underlag för lånet, sen är det bara att hoppas att han har en jävla tur på hästar eller något och kanske tar sitt förnuft till fånga.
Se detta som en läropeng att inte låna ut till någon som du inte litar på till 100%, blev en dyr läxa men då gör du inte om samma misstag igen.
Glöm och gå vidare är mitt tips, det känns som en riktig käftsmäll när man blir utsatt för det och det är någon typ av förnedring kring det hela, man känner att man vill vara en respektingivande person som man inte blåser hur som helst, men i slutändan så ger det dig bara huvudvärk och misär att gå runt och grubbla på. Stolthet är inte allt här i världen och ibland är man en bättre man genom att bara kunna släppa saker och inte låta sig själv bli påverkad.