• 1
  • 2
2023-06-12, 13:23
Medlem
Hej. Jag funderade lite på hur mycket folk faktiskt går på en vanlig vardag. Det känns som att gatorna står tomma för det mesta, när man kikar ut genom fönstren, går och tar lunch, åker hem ifrån jobbet. Nu går jag en hel del under min arbetstid och på helgerna. Det blir nog runt 3-5 km i genomsnitt om man ska räkna genomsnittet på alla dagar i hela veckan.
Hur långt brukar ni gå till vardags?
Citera
2023-06-12, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIprofeten
Hej. Jag funderade lite på hur mycket folk faktiskt går på en vanlig vardag. Det känns som att gatorna står tomma för det mesta, när man kikar ut genom fönstren, går och tar lunch, åker hem ifrån jobbet. Nu går jag en hel del under min arbetstid och på helgerna. Det blir nog runt 3-5 km i genomsnitt om man ska räkna genomsnittet på alla dagar i hela veckan.

Om jag inte promenerar medvetet går jag 7-8 tusen per dag.
Citera
2023-06-12, 13:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Man går nog mer än vad man faktiskt tror. Allt detta mer vardagliga. Upp och ner, För att räkna mer exakt får man väl skaffa en stegräknare.

Men man räknar blir ju mer bara träning. Går en mil några gånger i veckan. Då går man ju och räknar det.
Citera
2023-06-12, 14:14
Moderator
Jultrollets avatar
Vi provar en flytt.

Hår- och kroppsvård --> Träning, kost och kosttillskott
/Moderator
Citera
2023-06-12, 14:53
Medlem
SnutteFia03s avatar
Försöker vara ute och gå i minst 30 minuter varje dag. Oftast blir det längre än så, 90 - 120 minuter.
Citera
2023-06-12, 15:03
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:

På min telefon så finns det en app som heter "samsung healht" och där kan man se genomsnitt hur mycket människor går i sin åldersgrupp. Min åldersgrupp (50) går i genomsnitt 6190 steg om dagen. Det bör väl vara ca 4 kilometer kanske?
Citera
2023-06-12, 15:46
Medlem
Baalzamons avatar
Över 10.000 steg i genomsnitt, har ett fysiskt jobb och är också ute och går mycket på fritiden. Låg långt över 10km i genomsnitt efter att jag skaffade hund men har nog sänkt mig till strax under nu.
Citera
2023-06-12, 16:01
Medlem
atodJbs avatar
Har ett fysiskt jobb där jag jobbar 7 dagar ledig 7. På jobbveckorna snittar jag 16k steg/dag och ledigveckorna runt 8k.
Citera
2023-06-12, 16:21
Medlem
Arbetar framför en dator så jag snittar 2-3000 steg per dag..
Citera
2023-06-12, 16:32
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Det är likadant för mig med, jag går nog runt 4-5 km om dagen i jobbet.
Citera
2023-06-12, 18:40
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
Har alltid min Samsung Health på, har även Samsung Watch, och går i snitt 10,000 steg per dag, oftast blir det mer. Någon dag går jag bara 7,000 steg, annan dag 13,000 steg.

Har också en hund så det hjälper ju en hel del.

Enligt min Samsung Health så har jag gått 15,772,036 steg från den 10 mars 2019, fram till nu, då jag började använda Samsung Health på heltid. Hade använt andra appar fram tills dess. 😁
Citera
2023-06-12, 19:09
Medlem
Tack för alla svar.

Det förvånar mig lite att en så stor andel av er går ungefär lika mycket mig.

Jag lever i en pendelkommun och ser nästan inga av mina kollegor röra sig utanför arbetsplatsen, puben eller något annat ställe utan för en bil.
Har ingen hund själv så den aspekten av livet har jag inte funderat över.

Omgivningen formar ens verklighetsbild som det sägs.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in