Citat:
Ursprungligen postat av
JerryCotton
Ja, jag är expert! Jag behöver inte spela allan. Det är du som försöker spela allan med dina amatörteorier! Det är du som inte förstår köksterminologi. Mör enligt dig är typ soppa! Du har fått 100 argument men du tycker att en genomgrillad fläskkotlett är det möraste man kan äta om man ska hårdra det hela. Vet inte riktigt vad mör betyder i din fantasivärld. Jag grillar åttor runt dig vilken dag som helst med vilken köttdetalj som helst. Nämn tid, plats och köttstycke så gör vi upp!

Se, du påstår att du är expert, här har vi det på svart och vit, jag har däremot inte påstått att jag är det, ändå anklagar du mig för Dunning-Kruger-effekten. Dunning-Kruger-effekten är då man överskattar sin egen förmåga/kunskap, och vem är det som gör det mellan den som påstår sig vara en expert utan något som helst belägg för det, eller den som inte påstår sig vara en expert? Du verka inte ens veta vad ordet betyder ändå anklagar du andra för det, så det i sig ytterligen demonstrera att Dunning-Kruger-effekten passar bättre in på dig.
Sedan har du inte demonstrerat någon kunskap här, bara okunskap då du påstår att rått kött, eller medium som du kallar det, är mör. Men visst du kanske har dolda kunskaper jag vet inte.
Det finns bara en form av mör, sedan finns det kanske nivåer på det, och hur mör man vill ha det är en smaksak, men det finns bara en form av mör. Segt är inte mör.
Har du kommit med 100 argument? Kan du ens nämna 1 av de 100 argumenten som är öht relevanta?
Jag vinner automatiskt om du serverar medium kött, men jag är ingen mästerkock för det. Medium eller rå är helt enkelt inte ätbart, visst vi åt rått kött innan vi uppfann elden, men vi slutade göra det då vi hade ett val.
Om du lyckas servera medium kött som jag tycker är ätbart, så tar jag av hatten. Men jag hoppas att du har en papperskorg nära, för jag lär vilja spotta ut det, och jag vill gärna att vi är nära sjukhuset. Du kan säkert överkurs grejer, men du kan inte det elementära, som att man ska steka/koka köttet ordentligt. Det är kanske svårare att göra medium, men bara för en sak är svårare betyder inte att det blir godare. God mat behöver inte vara något svårt.