2023-11-21, 10:49
Medlem
Marengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donttouchyummy
Invägning: 21/11: 137.2
Riktigt bra!! Det går framåt.
Allt flyter bara på här. Nästan lite tråkigt faktiskt Försöker sluta helt med lightläsken, nya utmaningen.
Citera
2023-11-22, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marengen
Riktigt bra!! Det går framåt.
Allt flyter bara på här. Nästan lite tråkigt faktiskt Försöker sluta helt med lightläsken, nya utmaningen.
Ja de går neråt sakta med säkert..har vant mig vid shakes och har inte hunger eller sug längre vilket är super.. första timmarna på Strattera vill ja inte äta något alls, den tar bort all aptit. Så ja tar shake sen medicin o sen shake på eftermiddagen.

Skönt att det flyter på för dig, tråkigt kan va skönt ibland... när man slipper tänka o hindra sig själv från olika saker. Tråkigt innebär att du har pli på dig själv när de gäller kost o annat.
Tror jag i alla fall.

Lightläsk är beroendeframkallande så de förstår jag är en riktig utmaning. Jag hejjar på dig. Vi fixar det här.
Citera
2023-11-24, 19:02
Medlem
Min läkare skulle ringa mig idag och jag skulle ta upp att medicinen fungerar men att ja ville höja den ett snäpp till för bättre effekt. Men så ringde han inte. Så nu får ja vänta till måndag innan ja kan nå någon att prata med. Så himla drygt.
Citera
2023-11-24, 19:02
Medlem
Hur går det med läsken?
Citera
2023-11-26, 15:41
Medlem
S3ONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S3ON

Dag 176 [2023-10-23]:

Uppdaterad vikt: 104,3 kg (-15,5 kg)

Nuvarande kcal-tak: 1952 kcal/dygn

Beträffande magproblemen har jag börjat misstänka gluten... Skulle även förklara 'obotliga eksem' som plågat mig i åratal. Men har inte orkat kontakta vården.Tänker att jag gör det till veckan ändå, begär lite tester, och hittar de inga problem börjar jag utesluta gluten i några månader på prov.

Dag 210 [2023-11-26]

Uppdaterad vikt: 101,6 kg (-18,2 kg)

Nuvarande kcal-tak: 1925 kcal/dygn
Citera
2023-11-27, 08:16
Medlem
Citat:
Dag 210 [2023-11-26]

Uppdaterad vikt: 101,6 kg (-18,2 kg)

Nuvarande kcal-tak: 1925 kcal/dygn

Grattis till viktnedgång! Starkt kämpat
Citera
2023-11-27, 12:01
Medlem
S3ONs avatar
Citat:
Grattis till viktnedgång! Starkt kämpat

Ännu har jag knappt kämpat, ganska busenkelt. Inte ens halvvägs på resan. Gissar att det blir tuffare sedan. Målvikt 78 kg.
Citera
2023-11-27, 12:27
Medlem
Citat:
Min läkare skulle ringa mig idag och jag skulle ta upp att medicinen fungerar men att ja ville höja den ett snäpp till för bättre effekt. Men så ringde han inte. Så nu får ja vänta till måndag innan ja kan nå någon att prata med. Så himla drygt.

Läkaren ringde o vi har höjt medicinen. Nöjd.
Citera
2023-11-27, 13:31
Medlem
Citat:
Ännu har jag knappt kämpat, ganska busenkelt. Inte ens halvvägs på resan. Gissar att det blir tuffare sedan. Målvikt 78 kg.
Men de går framåt, de är värt att fira.. klart de blir svårare sen.

Vad gör du i dagsläget för att minska vikten ?
Citera
2023-11-28, 08:57
Medlem
Invägning 28/11: 136.3
Citera
2023-11-28, 14:58
Medlem
S3ONs avatar
Citat:
Men de går framåt, de är värt att fira.. klart de blir svårare sen.

Vad gör du i dagsläget för att minska vikten ?

Ligger stadigt på ett kaloriunderskott som justeras 1 gång per vecka, inte underskottet per se men mängden kalorier jag äter. 1925 kcal denna veckan.

I övrigt går jag en 6 km-slinga med branta backar varannan dag, men det är mer för att upprätthålla någon slags grundkondition inför min joggingsatsning till våren, räknar inte in den energiförbränningen i dagens budget, även om den säkert motsvarar runt 300 kcal.
Vidare blir jag nog hjälpt av min tillsynes kroniska dyspepsi att undvika för feta måltider och mellanmål.. Det är ju inte värt att lida ett par veckor av smärtor för 30 minuters njutning av sötsaker, kaffebröd, glass etc. Äter i princip bara kokta grönsaker, potatis och fisk nu, lite vitt bröd däremellan.
Citera
2023-11-29, 11:12
Medlem
Citat:
Ligger stadigt på ett kaloriunderskott som justeras 1 gång per vecka, inte underskottet per se men mängden kalorier jag äter. 1925 kcal denna veckan.

I övrigt går jag en 6 km-slinga med branta backar varannan dag, men det är mer för att upprätthålla någon slags grundkondition inför min joggingsatsning till våren, räknar inte in den energiförbränningen i dagens budget, även om den säkert motsvarar runt 300 kcal.
Vidare blir jag nog hjälpt av min tillsynes kroniska dyspepsi att undvika för feta måltider och mellanmål.. Det är ju inte värt att lida ett par veckor av smärtor för 30 minuters njutning av sötsaker, kaffebröd, glass etc. Äter i princip bara kokta grönsaker, potatis och fisk nu, lite vitt bröd däremellan.

Låter som du är på banan. Snyggt jobbat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in