Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2023-06-11, 09:59
  #37
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 118-crew
Inspirerad av ett svar jag fick i en annan tråd, så vill jag nu starta en ny. Förr i tiden så fanns det ändå något respektingivande med vänstermän, ni vet knegare som slet på fabriken och tog strid för bättre arbetsvillkor - ofta för att kunna ge sin egen familj en drägligare tillvaro och kanske kunna köpa sina barn nya, hela och rena skor istället för begagnade.

Dagens vänster"män" är ju bara en samling glasögonprydda, spinkiga, pipiga jävla fjollor med examen inom humanoria.

Personligen vill jag gå så långt som att kalla dagens vänstermän för de fjolligaste nollorna som finns på denna planet. Sådana som låter sin feministiska flickvän bli påsatt av en "mörkhyad gentleman", för feminismens skull, typ.

Inser inte dessa "män" detta själva? Hur patetiska de är? Att deras flickvänner konstant suktar efter riktiga män?

Diskutera gärna hur det blev såhär, och varför dessa typer fortfarande existerar?

Hur man kan respektera de som fyllt samhället med peddos, terrorister, sålt ut varje kamp och splittrat befolkningen är för mig en evig fråga.

Vänstermänniskor är de mest egoistiska jag mött iaf.

Andra människor är bara spelpjäser och deras goda mål helgar alla medel.

Dom hade varit nazister i Tyskland. Kommunister i sovjet. Pol pots mördare osv.

Vilket gör deras pk-snack helt outhärdligt!
Citera
2023-06-12, 00:26
  #38
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 118-crew
Inspirerad av ett svar jag fick i en annan tråd, så vill jag nu starta en ny. Förr i tiden så fanns det ändå något respektingivande med vänstermän, ni vet knegare som slet på fabriken och tog strid för bättre arbetsvillkor - ofta för att kunna ge sin egen familj en drägligare tillvaro och kanske kunna köpa sina barn nya, hela och rena skor istället för begagnade.

Dagens vänster"män" är ju bara en samling glasögonprydda, spinkiga, pipiga jävla fjollor med examen inom humanoria.

Personligen vill jag gå så långt som att kalla dagens vänstermän för de fjolligaste nollorna som finns på denna planet. Sådana som låter sin feministiska flickvän bli påsatt av en "mörkhyad gentleman", för feminismens skull, typ.

Inser inte dessa "män" detta själva? Hur patetiska de är? Att deras flickvänner konstant suktar efter riktiga män?

Diskutera gärna hur det blev såhär, och varför dessa typer fortfarande existerar?

Din poäng hade gått hem bättre om du inte överdrivit så in i helvlete. Vänstermännen idag har ingen humanioraexamen. De är för det mesta ingenjörer, som bara är inställda på att göra sin flickvän/fru nöjd.

Och sedan vet jag inte vad det är för konstig sexfantasi som gör att män av din sort drömmer om att vänstermän lever i någon sorts cuckold-förhållanden. Jag kan garantera dig att de här PK-paren är extremt konservativa rent sexuellt, och knappt ens har sex med ljuset på.
Undersökningar visar att progressiva vita kvinnor, helst ligger med vita män.

Och sedan tror jag du som jag, har en liten överdriven uppfattning om att man blir respekterad om man håller någon sorts konsekvent moralisk och ideologisk linje. Men i PK-kretsarna så får man respekt om man följer de rådande moraliska trenderna. De talar om det som att vara "medveten". Om det kommer en moralisk trend, t ex att man ska stå upp för BLM, så upplever de inte detta som en trend, utan som "kunskap". "Educate yourself" säger de, när de menar "uppdatera dig på det senaste".

Vi lever inte i samma universum som dessa människor, och det finns massor med människor som respekterar och hyllar PK-män, för de tycker att det är så man ska vara.
Citera
2023-06-12, 08:33
  #39
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 118-crew
Inspirerad av ett svar jag fick i en annan tråd, så vill jag nu starta en ny. Förr i tiden så fanns det ändå något respektingivande med vänstermän, ni vet knegare som slet på fabriken och tog strid för bättre arbetsvillkor - ofta för att kunna ge sin egen familj en drägligare tillvaro och kanske kunna köpa sina barn nya, hela och rena skor istället för begagnade.

Dagens vänster"män" är ju bara en samling glasögonprydda, spinkiga, pipiga jävla fjollor med examen inom humanoria.

Personligen vill jag gå så långt som att kalla dagens vänstermän för de fjolligaste nollorna som finns på denna planet. Sådana som låter sin feministiska flickvän bli påsatt av en "mörkhyad gentleman", för feminismens skull, typ.

Inser inte dessa "män" detta själva? Hur patetiska de är? Att deras flickvänner konstant suktar efter riktiga män?

Diskutera gärna hur det blev såhär, och varför dessa typer fortfarande existerar?

Den gamla vänstern uppstod ur en verklig klasskamp och attraherade genuint starka män (och kvinnor). Tänk dig de som växte upp i arbetarklassfamiljer i brukssamhällen med få andra möjligheter än att fortsätta knega. De tog sig uppåt via fackrörelsen, och i fackrörelsen kommer man inte uppåt utan att lära sig ta ansvar för och representera andra.

I takt med att fler och fler började avancera via universitet och högskolor istället för genom arbetet så började vänstern skifta till identitetspoliltik, sympatiporr och godhetssignalerande. Det attraherar en helt annan typ av människa. Dagens vänsterman är oftast en bekräftelsetörstande mes som är rädd att sticka ut med "fel" åsikter i sociala medier. Identitetspolitiken attraherar också fler kvinnor då de är mer omhändertagande och är lättare att lura genom att spela på deras empati och rädsla. Det ger den nya vänstermannen ytterligare incitament att gå all in på identitetspolitik och ignorera klasskampen.
Citera
2023-06-19, 21:57
  #40
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 118-crew
Eller hur! Det är du som är patetisk, din fjolliga lilla hen-mytoman.
Hur blev jag patetisk och fjolla samt hen-mytoman ? Du får gärna förklara utförligt då jag saknar ditt förstånd.
Citera
2023-06-19, 23:27
  #41
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Ja bra poäng ts. Säger du soiboy vet alla direkt att du pratar om vänstermän. Vänstern överlag är ju ett skämt, saker som man gillade vänstern för är idag motsatsen, det är vänstern som är lobbyister för krigsmakter och big pharma.

Vänstern tappade det officiellt 2016 när Trump så klart vann. Sedan dess har kulten blivit bindgalen. Lika rättigheter och skyldigheter för kvinnor byttes till klipp kuken av alla barn och det finns inga kvinnorum....
Citera
2023-11-27, 19:50
  #42
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 118-crew
Eller hur! Det är du som är patetisk, din fjolliga lilla hen-mytoman.
Knappast ens värt att kommentera en komplett idiot...
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback