Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-10, 19:01
  #25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 118-crew
Vet inte vad du menar faktiskt. Men nej, min personliga åsikt är att humanoria är ett jävla trams som inte öht kan göra korrekta bedömningar om mänskliga fenomen såsom psykisk hälsa. Detta säger jag som har 4 års högskoleutbildning.
Okay men du missade att psykologi inte är något som kan göra en korrekt bedömning eftersom människor inte är ett konkret fenomen där de kan placeras in i olika fack där de passar in till 100%.

Grattis, du var något på spåren så dina högskolestudier var uppenbarligen inte helt bortkastade.
Citera
2023-06-10, 19:07
  #26
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuspiciusMind
Man kan fråga sig vad de har gjort sig skyldiga till, som måste överkompensera för att ljuga om att de förstår hur det är att vara kvinna.

Eller så anpassar de sig till ”feministerna” för att få ligga.

Hört talas om empatisk förmåga?
Du vet, förmågan att förstå andras perspektiv, både praktiskt och känslomässigt.
De flesta sunda människor, kanske särskilt kvinnor(?), anser att det är en bra egenskap, inte minst om man ska ha en nära relation...
Citera
2023-06-10, 19:10
  #27
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Hört talas om empatisk förmåga?
Du vet, förmågan att förstå andras perspektiv, både praktiskt och känslomässigt.
De flesta sunda människor, kanske särskilt kvinnor(?), anser att det är en bra egenskap, inte minst om man ska ha en nära relation...
De är inte kvinnor och vet inte hur det är att vara kvinna. Men de brukar påstå det och det är skrattretande.

Yes, du talar med någon som har den egenskapen. Men det finns en gräns mellan att ha det och att ljuga om det.
Citera
2023-06-10, 19:17
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 118-crew
Inspirerad av ett svar jag fick i en annan tråd, så vill jag nu starta en ny. Förr i tiden så fanns det ändå något respektingivande med vänstermän, ni vet knegare som slet på fabriken och tog strid för bättre arbetsvillkor - ofta för att kunna ge sin egen familj en drägligare tillvaro och kanske kunna köpa sina barn nya, hela och rena skor istället för begagnade.

Dagens vänster"män" är ju bara en samling glasögonprydda, spinkiga, pipiga jävla fjollor med examen inom humanoria.

Personligen vill jag gå så långt som att kalla dagens vänstermän för de fjolligaste nollorna som finns på denna planet. Sådana som låter sin feministiska flickvän bli påsatt av en "mörkhyad gentleman", för feminismens skull, typ.

Inser inte dessa "män" detta själva? Hur patetiska de är? Att deras flickvänner konstant suktar efter riktiga män?

Diskutera gärna hur det blev såhär, och varför dessa typer fortfarande existerar?

Ska vi gå efter karikatyrer så är ju dagens högermän autistiska, källarrunkande incels. Dessa kan man inte heller respektera.

Självdistans har de inte heller. Det är därför de tittar på folk som faktiskt knullar med varann och intalar sig att bruden egentligen suktar efter de.
Citera
2023-06-10, 20:20
  #29
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Vem är det som respekterar dem?
Citera
2023-06-10, 20:28
  #30
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Vem är det som respekterar dem?

Vem är det som inte respekterar dem?
Citera
2023-06-10, 20:43
  #31
Medlem
aquaman1s avatar
Men "dagens högermän", dvs. incels som bor i sin mors källare, får dessa respekt av någon? Tveksamt.
Citera
2023-06-10, 23:28
  #32
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 118-crew
Inspirerad av ett svar jag fick i en annan tråd, så vill jag nu starta en ny. Förr i tiden så fanns det ändå något respektingivande med vänstermän, ni vet knegare som slet på fabriken och tog strid för bättre arbetsvillkor - ofta för att kunna ge sin egen familj en drägligare tillvaro och kanske kunna köpa sina barn nya, hela och rena skor istället för begagnade.

Dagens vänster"män" är ju bara en samling glasögonprydda, spinkiga, pipiga jävla fjollor med examen inom humanoria.

Personligen vill jag gå så långt som att kalla dagens vänstermän för de fjolligaste nollorna som finns på denna planet. Sådana som låter sin feministiska flickvän bli påsatt av en "mörkhyad gentleman", för feminismens skull, typ.

Inser inte dessa "män" detta själva? Hur patetiska de är? Att deras flickvänner konstant suktar efter riktiga män?

Diskutera gärna hur det blev såhär, och varför dessa typer fortfarande existerar?

Jag tycker det är bra med jämställdhet. Du själv är ju enbart ett patetistks jävla as. Jag röstar vänster för att jag inte vill missgynnade människor illa. För din information är jag dollarmillionär sedan länge.
Citera
2023-06-10, 23:38
  #33
Medlem
Skillnaden mellan förr och nu är enorm.

Vänstern på 70-talet och 80-talet var män som Sven Wollter, Frank Baude, Jan Myrdal, Jan Guillou, Björn Afzelius. Och de stöddes av varvsarbetare, spårvagnsförare, och andra "riktiga" arbetare.

Den vänstern är ju helt död idag. (Jo, Guillou stretar på på Aftonbladet, men ändå...)

De män som idag dras till dagens vänster och dess organisationer som förespråkar radikal intersektionell feminism och att dekonstruera toxisk maskulinitet, använder hen eller they/them pronomen, förespråkar kritiska vithetsstudier, att män skall "ta ett steg tillbaka, hålla tyst och lyssna" när kvinnor, bögar eller invandrare talar osv. osv. - det är en HELT annan sorts "män" än de män som på 70-talet drömde om ett samhälle där alla ägde produktionsmedlen gemensamt...

Så till stor del är det nog faktiskt så illa att inte ens vänsterkvinnorna respekterar dem.

(Nooshi har försökt att locka tillbaka normala män till V men det har inte gått något vidare eftersom wokefalangen inom V är allt för stark.)
Citera
2023-06-10, 23:49
  #34
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Hört talas om empatisk förmåga?
Du vet, förmågan att förstå andras perspektiv, både praktiskt och känslomässigt.
De flesta sunda människor, kanske särskilt kvinnor(?), anser att det är en bra egenskap, inte minst om man ska ha en nära relation...

Nu är jag inte höger eller far left utan mer åt det liberala, men du får mig fan att älska högerfolk med din blotta uppenbarelse. Att spinkiga vänstermän har vält blekfeta paddor i alla tider är ingen hemlis direkt, kvaliteten på vänsterkvinnor är ju som den är… behåll skiten, skulle hellre bli en SD-röstande incel än att peta in petson i en sån där
Citera
2023-06-11, 00:22
  #35
Medlem
Zloths avatar
Ingen respekterar dem. Alla skrattar åt dem.

Det finns inte en enda kvinna som tänder på dagens lattedrickande kråkfjädrar till "vänstermän". Den som påstår annat ljuger.
Citera
2023-06-11, 09:56
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Jag tycker det är bra med jämställdhet. Du själv är ju enbart ett patetistks jävla as. Jag röstar vänster för att jag inte vill missgynnade människor illa. För din information är jag dollarmillionär sedan länge.

Eller hur! Det är du som är patetisk, din fjolliga lilla hen-mytoman.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback