• 2
  • 3
2006-08-02, 15:01
Medlem
Patriarch Ks avatar
Mig veterligen tas nikotinet i cigarrer upp i munhålorna medan vanlig cigarett-rök måste dras ner i lungorna. Det skulle kunna vara så med piptobak också, och en lösning på problemet är i så fall att du börjar röka cigariller eller att du rullar egna med piptobak.

Det finns risk för munhålecancer, men den risken får man ta.
Citera
2010-07-26, 02:59
Medlem
AAmazones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botanic
2006 nu.. måste väll finnas? Kanske någon välsmakande ormbunke eller några schyssta örter.. Hur mycket hälsosammare är det föresten att röka light istället för dom vanliga(inte light).

hear it is

http://nordicecosmoke.com/ruyancigarettv10-c-58.html
Citera
2010-07-26, 03:16
Medlem
sikkers avatar
Men varför finns inte cigg utan en massa skadliga tillsatser?

Tänk cigg som ger dig nikotin (som en sluta-röka-inhalator) som ändå är "ren" tobak utan tillsatser. Varför funkar inte det?
Citera
2010-07-26, 11:48
Medlem
Pugns avatar
Av ekonomiska skäl köpte jag i ett tag små balar av rå obehandlad tobak som jag smaksatte själv med rom, torkade och malde. Fasen va starkt och jävligt det var, rullade med filter och allt men var ändå tvungen att gå tillbaka till vanliga cigg efter nån månad då min hals blev helt igenslemmad. Fast man kan nog laborera runt på andra vis och hitta nya lösningar. I USA testade jag "indiancigaretter" som bara innehöll ren tobak utan tillsatser. De var rätt goa, men det tog typ en kvart att få i sig en cigg för de brann så långsamt...
Citera
2010-07-26, 12:17
Bannlyst
Allt som brinner är skadligt. Det spelar ingen roll om det är cannabis, tobak eller torkade ormbunkar som du har gjort din cigarett av. Nikotin är inte speciellt skadligt så länge du inte tar en överdos. Håll dig till snus så lever du längre.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in