• 1
  • 2
2006-07-27, 22:28
Medlem
Botanics avatar
2006 nu.. måste väll finnas? Kanske någon välsmakande ormbunke eller några schyssta örter.. Hur mycket hälsosammare är det föresten att röka light istället för dom vanliga(inte light).
Citera
2006-07-27, 22:30
Moderator
tobess avatar
Nej, det finns inte något som är hälsosamt så länge det brinner.

För så fort du bränner någonting så bildas tjära - och du andas in den om du röker det.

Nikotinfria cigaretter finns det förvisso - men nikotin i sig är inte så farligt egentligen, det är ju allt annat skit som kommer med som gör den största skadan.

Lightcigaretter är bara ett marknadstrick - du får i dig i princip lika mycket som verkligen är skadligt - men får i dig mindre nikotin vilket är det som man egentligen är ute efter. Lightcigaretter är med andra ord inte alls hälsosammare än vanliga.
Citera
2006-07-27, 22:32
Medlem
ricky nr:1s avatar
choklad ciggaretter ..

mvh//ricky nr:1
Citera
2006-07-27, 22:36
Medlem
Seagates avatar
Seagates spekulationer:

Lightcigaretter borde väl vara mer skadliga än vanliga, eftersom man behöver röka större mängd cigaretter för att få i sig samma mängd nikotin. Så om du vill vara hälsosam borde du snarare välja de starkaste du kan hitta

Är det däremot för att blanda ut med någon annan substans så kan nog lightcigaretter vara ganska bra, om du inte vill få i dig så mycket nikotin av någon anledning Men då borde nikotinfria cigaretter kanske vara ännu bättre.

Eller tänker jag fel?
Citera
2006-07-27, 22:57
Medlem
Botanics avatar
Woah.. Seagate, dina spekulationer är intressanta. Det borde ju logiskt sett vara så, om nu inte nikotin är boven.
Okej, för det va ju lite tråkigt... jag hoppades jag kunde fortsätta att röka något annat med gott samvete... för, det bästa är ju att blåsa rök, leka med den, göra ringar å sånt
Jag läste på ett cannabisforum, tror det va swecan. Någon skrev att cannabis inte va lika skadligt att röka som tobak. Det är mao bullshit då? suck.. drogliberal propaganda är lika jävla missvisande som drogpropaganda man får i skolan.
Citera
2006-07-27, 23:02
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botanic
Woah.. Seagate, dina spekulationer är intressanta. Det borde ju logiskt sett vara så, om nu inte nikotin är boven.
Okej, för det va ju lite tråkigt... jag hoppades jag kunde fortsätta att röka något annat med gott samvete... för, det bästa är ju att blåsa rök, leka med den, göra ringar å sånt
Jag läste på ett cannabisforum, tror det va swecan. Någon skrev att cannabis inte va lika skadligt att röka som tobak. Det är mao bullshit då? suck.. drogliberal propaganda är lika jävla missvisande som drogpropaganda man får i skolan.

Jag tror att det ligger till så här:

1 gram cannabis är skadligare än 1 gram tobak.

Däremot är det hälsosammare att röka en joint innehållandes cannabis + tobak om dagen, än att röka 20 tobakcigaretter om dagen. Du får i dig en mindre mängd "gift" totalt.

Alltså är det hälsosammare att vara aktiv cannabisrökare än aktiv tobaksrökare.
Citera
2006-07-28, 00:17
Medlem
Seagate har helt rätt Folk har en tendes att suga hårdare för att snabbare tillfredställa sitt nikotin behov. Såg en dokumentär där de hade gjort undersökningar om Light. Den effekten Light gav var att den flyttade ner cancern till längre ner i lungorna och faktiskt gjorde mer skada.
Citera
2006-07-28, 01:10
Medlem
Chickenkillers avatar
Vattenpipa, då filtreras ALL tjära bort med vattnet...
Citera
2006-07-28, 01:33
Medlem
Botanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chickenkiller
Vattenpipa, då filtreras ALL tjära bort med vattnet...

Really? För jag har hört att röka vattenpipa är som att röka ett paket cigg. Fast det är som sagt bara något jag har hört. :/ Men ändå, man känner sig som ett ånglok när man röker vattenpipa. Så mycket rök, kan det verkligen vara mindre farligt? En vattenpipa är inte direkt portabel heller, för jävla nice däremot.
Citera
2006-07-28, 12:50
Medlem
Najj vattenpipa anser jag är farligare för du har varken filter och så kyler man röken så man drar ju mycket fetare bloss än vanligt. Men ack så gott det är Vafan man lever ju endå bara 1 gång så
Citera
2006-07-28, 15:05
Medlem
Om du tar ljummet vatten så kyls det ju inte så mycket, känns bara som att andas luft. Sen innehåller väl inte vattenpipe tobaken nikotin?

OT Minns en gång på nyår när vi var helt borta och inte hade några cigaretter så vi tog vattenpipe tobaken (en rejäl hög) och la in det i toapapper STARKT kan jag lova att det var
Citera
2006-07-28, 16:56
Medlem
svampnegers avatar
Skulle väl vara såna cigarett tuggummin isåfall
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto