2006-07-28, 18:19
Medlem
Vattenpiptobak innheåller
Nikotin 0%
Tjära 0%
Citera
2006-07-28, 18:38
Medlem
karma chamelions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ichisebe
Nikotin 0%
Tjära 0%
nä, det är lite nikotin i vattenpipetobak
Citera
2006-07-28, 19:27
Medlem
ardel_murzighizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botanic
Woah.. Seagate, dina spekulationer är intressanta. Det borde ju logiskt sett vara så, om nu inte nikotin är boven.
Okej, för det va ju lite tråkigt... jag hoppades jag kunde fortsätta att röka något annat med gott samvete... för, det bästa är ju att blåsa rök, leka med den, göra ringar å sånt
Jag läste på ett cannabisforum, tror det va swecan. Någon skrev att cannabis inte va lika skadligt att röka som tobak. Det är mao bullshit då? suck.. drogliberal propaganda är lika jävla missvisande som drogpropaganda man får i skolan.

Finns det nån cannabisrökare som inte röker vanliga cigaretter också dom blandar ju ändå alltid ut weed med tobak...
Så det borde inte vara så mycket hälsosammare...
Citera
2006-07-28, 19:43
Medlem
T.R.I.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardel_murzighiz
Finns det nån cannabisrökare som inte röker vanliga cigaretter också dom blandar ju ändå alltid ut weed med tobak...
Ähummm... Jamaica *host, host* Att blanda ut är en synd anser många ganjarökare. Sen kan jag ju bara tala för min egen del då mitt nikotinsug försvinner efter en träff med den fete. Då kan jag gå halva dagen utan att ens känna något begär medan, om jag inte skulle träffat tjockisen, hade jag dragit i mig ett halvt paket vid det laget. Visst är det en viss ironi över det hela (och den var faktiskt inte riktad till cannabis positiva effekter för en gångs skull).

Men till topic, all rök du drar in dig är hälsovådligt. Nikotinet i sig är knappt vanebildande mer än att det skapar ett beroende och vid koncentrerade doser är rent dödliga men den är knappast boven i dramat när det gäller cigg.
Citera
2006-07-28, 20:40
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardel_murzighiz

Så du menar att bara för att man röker cannabis då och då så blir man automatiskt en aktiv tobaksrökare som börjar röka 20 cigaretter om dagen, vare sig man vill det eller inte?

Låter konstigt, men du har kanske rätt. Jag är själv ingen narkotikaanvändare.
Citera
2006-07-28, 22:19
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seagate
Så du menar att bara för att man röker cannabis då och då så blir man automatiskt en aktiv tobaksrökare som börjar röka 20 cigaretter om dagen, vare sig man vill det eller inte?

Låter konstigt, men du har kanske rätt. Jag är själv ingen narkotikaanvändare.

Nikotin är främst en drog som framkallar psykiskt beroende. Vilket betyder att är du van med att röka 20 cigg i dagen så gör du det också.

Röker man det i någon annan form så är man inte van att röka lika mycket och ofta - vilket också leder till att man inte gör det.

Det är ju många som bara röker en cigg då och då - eller i samband med speciella tillfällen .. just pga av att man sammankopplat tobak med det tillfället. Därför kan många t.ex vara skitsugna på tobak när de dricker - men har inget behov alls då de är nyktra.
Citera
2006-07-29, 13:58
Medlem
On fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ichisebe
Nikotin 0%
Tjära 0%

Min vattenpipe tobak innehåller nikotin. Inte alls mycket men lite.
Tobak som tobak det bildas ju endå tjära när den förbränns.
Citera
2006-07-29, 15:15
Medlem
indulgences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av On fire
Min vattenpipe tobak innehåller nikotin. Inte alls mycket men lite.
Tobak som tobak det bildas ju endå tjära när den förbränns.

Men tjäran rensas väll ut av vattnet?
Citera
2006-07-29, 15:51
Medlem
Innehåller vattenpipetobak någon kolmonoxid då?
Citera
2006-07-30, 14:19
Medlem
Nej
Citera
2006-07-30, 15:40
Medlem
Boofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heppsock
Innehåller vattenpipetobak någon kolmonoxid då?
Nej tobaken innehåller inte kolmonoxid. Däremot tror jag det bildas sådant när kolen brinner. Så lite kolmonoxid får man nog i sig.
Citera
2006-08-02, 14:27
Medlem
d2eefss avatar
vattenpipa ftw

Om jag inte fattat det fel så är väl själva grejen med tobak att det innehåller giftet nikotin, det som alla tobakskåta människor vill åt.

Röker man vattenpipa går ju röken genom vattnet renas och späds. Det är antagligen inte mindre nikon i just vattenpipatobak men röken blir mildare och mer utspädd så du får röka längra för att få i dig det.
-efter en timmas rökande känner jag i alla fall effekterna av nikotinet.
Ganska länge jämfört med om man röker cigaretter.

Vad jag har hört så är vattenpipa betydlig hälsosammare för man renar röken. Däremot betvivlar jag starkt att den skulle vara helt fri från kära och annat sot då omöjligtvis alla partiklar renas.

Vad jag förstått det som undrade trådskaparen vilket som var det minst skadliga sättet att bolma rök på och då är det utan tvekan vattenpipa.

Vill man däremot komma åt nikotineffekten är jag inte lika säker på det för det krävs att man röker jävligt mycket för att känna något, och då är det riktigt djupa bloss jag snackar om. Ungefär som man tar innan man ska hålla andan en minut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in