2024-01-08, 16:07
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Fast det där är lite väl fult sätt att citera någon va drickis? 😘

Ta med hela citatet istället: "I haven’t seen a team in the past six months that has generated what we have done against them. We haven’t capitalised. When my team plays like that against probably the best team in Europe right now what can I do but stick by them?".

Det där säger han endast för att förfina faktumet att hans lag åkte ur med dunder och brak. Mister Arteta borde skaffa lite ödmjukhet och framförallt sluta gnälla så fort Arsenal förlorar en match för han gör det till en frekvent dålig egenskap som kommer leda till att han tappar förtroendet hos supportrar och till slut i omklädningsrummet.

En cup kan alltid rädda en dålig säsong vilket han borde veta om någon eftersom det var det första som han fick gjort i Arsenal 19-20. Men om du är ok med att se ännu ett titelrace bli bortkastat så förstår jag att du köper sådan förlorarmentalitet som återigen verkar prägla majoritetens syn på Arsenal utanför den röda sidan av London.
Citera
2024-01-08, 17:36
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vill du att han tar över ist för Legohead?
Nej, tänkte mer på Bergkamp i rollen som strikers coach, eller ev assi.tränare för Legohead,
Citera
2024-01-08, 17:58
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Ja, jag var orolig redan förra säsongen att Saka skulle ha det tufft i år. Han har i princip spelat nonstop sedan han slog igenom, både i Arsenal och landslaget. Och tyvärr är det väl så att skadorna/slitningarna kommer att komma förr eller senare.. 🫤

Japp, absolut ett bättre schema och enligt statistiken skulle vi vunnit alla dom tre matcherna. Men med statistik vinner man inga 3p, däremot hade jag varit mer orolig om vi förlorat matcherna även statistiskt sett. Nu känner jag ändå att det kommer att lossna så småningom, vi är bara 5p bakom Liverpool och fortfarande kvar i CL - säsongen ser fortfarande positiv ut enligt mig. ☺️

Edit: nu försvarade jag ju Arteta mest för jag inte tyckte att han svingade, utan att hans kommentarer var vettiga. 😁
Är lite som Newcastle, de gick i princip skadefria förra säsongen men iår kom allt istället.
Tar tid att härdas och inte lätt hitta vilotid med tätt schema.

Ni har en del att få rätt på för att vända skutan,
- målen framåt och bakåt
- hitta tillbaka till förra året och bygga därifrån
- överge extremt bollinnehav

Hur ska ni få råd? Redan minus och Raya ska betalas, går liksom inte räkna med att ni lyckas sälja någon och gå den vägen ekonomiskt.

Jag har koll vad du menar med Arteta men håll med att skämtet var bra hihi
Mitt nya svar på frågor blir; What can i do /Arteta Out 🤪

Bjuder på dagens video, ses på egen risk.
https://www.youtube.com/watch?v=0IITveJtv0Q
Citera
2024-01-08, 18:24
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Är lite som Newcastle, de gick i princip skadefria förra säsongen men iår kom allt istället.
Tar tid att härdas och inte lätt hitta vilotid med tätt schema.

Ni har en del att få rätt på för att vända skutan,
- målen framåt och bakåt
- hitta tillbaka till förra året och bygga därifrån
- överge extremt bollinnehav

Hur ska ni få råd? Redan minus och Raya ska betalas, går liksom inte räkna med att ni lyckas sälja någon och gå den vägen ekonomiskt.

Jag har koll vad du menar med Arteta men håll med att skämtet var bra hihi
Mitt nya svar på frågor blir; What can i do /Arteta Out 🤪

Bjuder på dagens video, ses på egen risk.
https://www.youtube.com/watch?v=0IITveJtv0Q

Dessutom har dom city borta kvar innan det är dags att få smisk av pappa Tottenham
Citera
2024-01-08, 18:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Intressant att Arteta tycker att Liverpool är Europas bästa lag.
Kanske ännu mer intressant, är det faktum att Europas bästa lag blev utspelade av motståndarlaget i ca. 80% av matchen igår. Liverpool kom inget vart innan vi flyttade upp vårt lag mot slutet av matchen, och de behövde ett självmål från oss.

Förresten, fick du med dig vad Arteta hade att säga om Aston Villa strax efter våran 1-0 förlust mot de?
Citera
2024-01-08, 18:44
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Kanske ännu mer intressant, är det faktum att Europas bästa lag blev utspelade av motståndarlaget i ca. 80% av matchen igår. Liverpool kom inget vart innan vi flyttade upp vårt lag mot slutet av matchen, och de behövde ett självmål från oss.

Förresten, fick du med dig vad Arteta hade att säga om Aston Villa strax efter våran 1-0 förlust mot de?

Nja, Arsenal var bättre i första halvlek sen gjorde Klopp några taktiska förändringar och vann med 2-0.

Vad sa Arteta om Villa?
Citera
2024-01-08, 19:02
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Nja, Arsenal var bättre i första halvlek sen gjorde Klopp några taktiska förändringar och vann med 2-0.

Vad sa Arteta om Villa?
Liverpool var det bättre laget i några minuter i starten av 2:a halvan, innan de blev neutraliserade. Enda sättet som Liverpool lyckades med att ta sig förbi vårat mittfält, var på högerkanten. När vi sen flyttade upp laget, för att jaga efter mål, så kom Liverpool mer in i matchen.

Det sagt, så var det inte direkt oförtjänat att Liverpool vann.

Arteta uttalade efter våran 1-0 förlust mot Villa att de är ett av de bästa, kanske det bästa, laget i PL. Du ser, managers kommer med liknanade skitsnack hela tiden, antingen som en sorts ursäkt till en förlust eller som mindgames inför matcher.
Senast redigerad av Generalandersson 2024-01-08 kl. 19:07.
Citera
2024-01-08, 19:15
Medlem
Drickbacks avatar
Gå direkt till nästa inlägg om du inte vill läsa.

Uselt av Arsenal att inte göra mer av chanserna Liverpool ger dom tex Gomez & Quansah ger bokstavligen bort bollen i galna lägen samt Konate sover när Ramsdale slår djupledsbollen till Nelson.

Skönt Jota visa Rice hur man håller bort en motståndare vid 0-2 målet, extremt mycke tänk bakom först passningen av Nunez sen drivet av bollen så Rice inte kan nå den sen passningen till Diaz som smeker upp den efter först vinklat upp bollen på ett tillslag och drar in den innan Rice hinner fram. Vid första målet slår Trent en riktigt bra frispark som man lyckas nicka in i egen bur men kunde nog ha undvikits om Ramsdale inte hängt tvätt…

Skönt att veta det finns flera växlar till i Liverpool, bara hoppas högsta växeln snart är i.

Sjukt starkt av Liverpool hitta en väg tillbaka och inget säger att matchen är över även om Arsenal gjort 2-0 i första halvlek. Ingen match är avgjord med siffrorna 2-0 i en paus och Liverpool är definitivt ett av lagen man aldrig ska räkna ut vilket dom har visat några ggr denna säsong.

Borde vara svårt att se sig som nr 1 när man vinner 1 av 7 senaste och har tre lag framför sig ev 4 snart.
Sen är det inte längre upp än att det är möjligt men fixa placering före snacket.

Nu verkar det okej skylla på skador, var inte länge sedan jag läste ”skador inträffar på samtliga spelare”.. lite skillnad mot Covid som drabbade alla lag exakt lika, bara spela utan publik vilket inte var/är hela världen. Rättvisa förhållanden var det hursomhelst. Dock helst sett publiken fick vara med en omgång till så hade man sluppit höra bjäbb..
Citera
2024-01-08, 19:30
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Liverpool var det bättre laget i några minuter i starten av 2:a halvan, innan de blev neutraliserade. Enda sättet som Liverpool lyckades med att ta sig förbi vårat mittfält, var på högerkanten. När vi sen flyttade upp laget, för att jaga efter mål, så kom Liverpool mer in i matchen.

Det sagt, så var det inte direkt oförtjänat att Liverpool vann.

Arteta uttalade efter våran 1-0 förlust mot Villa att de är ett av de bästa, kanske det bästa, laget i PL. Du ser, managers kommer med liknanade skitsnack hela tiden, antingen som en sorts ursäkt till en förlust eller som mindgames inför matcher.

Inte så konstigt uttalande med tanke på var Villa ligger i ligan och att Artetas lag precis förlorat mot dem.
Citera
2024-01-08, 19:51
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Inte så konstigt uttalande med tanke på var Villa ligger i ligan och att Artetas lag precis förlorat mot dem.
Det kan man väl tycka. Men grejen är att man ska inte ta liknande uttalenden från managers på allvar. Alla med viss kunskap till managers så som tex Pep, Klopp och Arteta vet att de kommer med en massa skit efter de har åkt på förluster, eller att de kommer med en massa hyllningar till det eller det laget inför en match, säger att motståndarlaget är favortiter också vidare.

Ferguson, Wenger, Mourinho, Harry Redknapp och Kenny Dalglish (när han var manager för Liverpool och senare Blackburn) spelade exakt det samma spelet.

De enda ärliga toppklass managerna som jag har sett efter förluster, och som inte spelade mindgames, är George Graham och Rafa Benitez.
Senast redigerad av Generalandersson 2024-01-08 kl. 19:54.
Citera
2024-01-08, 20:32
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

Citerar Mourinho - "Ni kan åka hem med bollen så tar jag hem 3 p".
Citera
2024-01-08, 20:38
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Citerar Mourinho - "Ni kan åka hem med bollen så tar jag hem 3 p".

Men du då flest skott vinner enligt Schmove juuuu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in