2023-12-27, 01:39
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Att generalen talar om oseriösa inlägg är fullständigt skrattretande.

Tillslut kanske han får ett rött kort och vi normala vuxna kan prata härinne.

Starkt av United att vända ikväll.

Yes det var 3 oväntade poäng. Känner jag mitt lag rätt så är det tillbaka till 0p mot Nottingham i nästa match och ny kris.
Citera
2023-12-27, 09:20
Medlem
EnLitenFryss avatar
Försöker stänga boken om Ödegaards hands, men när en del postare envisas med lögner behöver det bemötas.

Att Gary Neville skulle säga nej till straff är lögn. Han tycker det är 50/50 och hade inte blivit upprörd för straff.

https://youtu.be/NMQ78qMAcCs?si=KGaNIVhpQUIVVuWr&t=1053

Det är också lustigt hur åsikterna om Roy Keane och Gary Neville kan växla fort beroende på vad de tycker:

Citat:
Däremot så är duon G.Neville och Carragher som att se en ren kopia av Harry and Lloyd.

.....

Jag menar att både Gary Neville och Jamie Redknapp är rent sagt usla som SK experter

.....

Jag menar fortfarande att Gary Neville är totalt värdelös som ”expert”,

........

Du verkar vara ungefär lika smart som din kära Roy Keane.

Vinden blåser, kappan vänder, kanoten saknar fortfarande många indianer. Allt är som vanligt i den här tråden.
Citera
2023-12-27, 10:44
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Och jag håller absolut inte med om din bedömning. Ofrivilligt är tveksamt (ser ut som att hand söker boll), kan köpa att hans agerande går att härleda till att han försöker hålla balansen, men i det tar han den med handen, drar den med sig, vinner kontroll och fördel. Istället för fortsatt anfall eller straff får Liverpool en kontring i röven.

Det är en stonewall penalty och jag tror att domaren blivit kallad till skärmen om inte spelet fortlöpt i någon minut till nästa avblåsning. Tror det är en stor del i att domarna kände sig ovilliga att ta beslutet.

Påstår inte jag är opartisk, men jag kan köpa när domslut går emot mitt lag. Som Gakpos uteblivna 2-0 idag. En soft frispark, men inte orimlig. Harvey Elliotts fina 2-0 också rimligt att döma bort, även om jag är säker på att målvakten haft noll chans oavsett om Salah skymmer eller ej.

Tycker de Arsenal-fans härinne som vill vifta bort det som ingenting gör bort sig. Detta blir det första som kommer tas upp nästa gång en Arsenalfan gnäller om att andra har dåliga ursäkter för dålig insats (övervattnad plan) eller att domarna är emot er.

Känns faktiskt väldigt skönt att få med sig 50-50-beslut då & då nu för tiden, det har varit många & långa säsonger med felaktiga beslut emot laget. Fördelen med att vara ett topplag antar jag.
Citera
2023-12-27, 11:42
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Försöker stänga boken om Ödegaards hands, men när en del postare envisas med lögner behöver det bemötas.

Att Gary Neville skulle säga nej till straff är lögn. Han tycker det är 50/50 och hade inte blivit upprörd för straff.

https://youtu.be/NMQ78qMAcCs?si=KGaNIVhpQUIVVuWr&t=1053

Det är också lustigt hur åsikterna om Roy Keane och Gary Neville kan växla fort beroende på vad de tycker:

Vinden blåser, kappan vänder, kanoten saknar fortfarande många indianer. Allt är som vanligt i den här tråden.
Vilka lögner är det liksom jag eller andra har kommit med här? Det är du som gnäller vidare om ”solklart rött kort!” och vägrar att inse fakta. Men såklart, du har ju mer kunskap om fotboll än vad Roy Keane och Gary Neville, samt PGMOL har.

Vad Gary Neville sa om situationen med Ødegaard, var att han halkade och skulle återhämta balansen när han omedvetet råkade att toucha bollen - och att det var detta som räddade han. Roy Keane tyckte ungefär det samma, men till skillnad från G.Neville så var han tämligen så klar på att det inte var straff till Liverpool.
Senast redigerad av Generalandersson 2023-12-27 kl. 11:45.
Citera
2023-12-27, 12:29
Medlem
Drickbacks avatar
PGMOL har verkligen visat att de har rätt SUCK!
Nu förmedlade de vad VAR sa inte förmedlade egen åsikt. Sluta läs som en nybörjare..

Verkar som några Arsenal fans har svårt att se sanningen… Ødegaard gick höger för att vända vänster när han insåg att han var bortfintad. Att han är svag i foten och inte kan hålla emot i vändningen är enbart hans eget fel. Att gnälla på övervattnad gräsmatta är PINSAMT.. den var inte mer blöt än att domarteamet tillät spel, är en plan
ospelbar pga väta skjuts match upp på något sätt.

Och vad har Saliba att tjäna på att säga det är straff? Framstår ju som korkat om man skämtar, nä han skämtade inte finns inget i rösten eller kroppsspråket som talar i den riktningen.

Sanningen är att Liverpool var närmre segern och hur man kommer fram till att Arsenal skulle avgjort i första med hela 2 avslut under 90 min är en gåta 😳
Det varnades om Liverpool på Anfield men man vägrade lyssna precis som man gjorde när det sades att City skulle vinna ligan 22/23 trots de var 5 p efter. Vem fick rätt och vem fick fel? Poänget är att gapa först när man har ett resultat och inte ta ut något i förskott.
Rätt pinsamt hausa sitt lag och sen får åka hem med 1 p som var närmre 0 än 3…

Om Liverpool inte ställt ut skorna mot MU hade man lett serien vid juluppehåll
Om om om om om
Trots Liverpool har många skador, får godkända mål underkända, märkliga kort, oseriösa avstängningar, spelares föräldrar kidnappade, felaktiga gula och röda, spelat knackigt i stora delar, helt nytt mittfält så leder laget ligan 😋 vems fel är det?
Om något annat lag än City vinner beror det enbart på att City var usla och lite mätta från 22/23.

Förväntar mig att Liverpool har inför kommande besök fått en förfrågan hur Liverpool vill ha gräsmattan för bästa förutsättningar.
- vilken längd på gräset önskar ni
- ska klippta gräset ligga kvar
- hur fuktig matta vill ni ha
- vilken temperatur vill ni vi vattnar med
- hur tumlad vill ni ha mattan
- vi ni ha vattnat i paus

Att påskriva folk saker de absolut inte skrivit och förvrida det och försöka skapa en sanning för att passa in i egen agenda är inget som ske.
Tyckte jag läste i någon tråd att den ev kan anses som regelbrott, ska försöka fördjupa mig i ämnet och se vad som gäller så jag kan ha det med mig i framtiden.
Citera
2023-12-27, 13:42
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Att gnälla på övervattnad gräsmatta är PINSAMT..

Liverpool gjorde likadant mot Real Madrid, det är en uppenbar taktik mot spelskickliga lag som bygger anfall långsamt.

Helt enligt reglerna, men skönt när LiVARpool inte lyckas få fördelen.
Citera
2023-12-27, 14:03
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
PGMOL har verkligen visat att de har rätt SUCK!
Nu förmedlade de vad VAR sa inte förmedlade egen åsikt. Sluta läs som en nybörjare..

Verkar som några Arsenal fans har svårt att se sanningen… Ødegaard gick höger för att vända vänster när han insåg att han var bortfintad. Att han är svag i foten och inte kan hålla emot i vändningen är enbart hans eget fel. Att gnälla på övervattnad gräsmatta är PINSAMT.. den var inte mer blöt än att domarteamet tillät spel, är en plan
ospelbar pga väta skjuts match upp på något sätt.

Och vad har Saliba att tjäna på att säga det är straff? Framstår ju som korkat om man skämtar, nä han skämtade inte finns inget i rösten eller kroppsspråket som talar i den riktningen.

Sanningen är att Liverpool var närmre segern och hur man kommer fram till att Arsenal skulle avgjort i första med hela 2 avslut under 90 min är en gåta 😳
Det varnades om Liverpool på Anfield men man vägrade lyssna precis som man gjorde när det sades att City skulle vinna ligan 22/23 trots de var 5 p efter. Vem fick rätt och vem fick fel? Poänget är att gapa först när man har ett resultat och inte ta ut något i förskott.
Rätt pinsamt hausa sitt lag och sen får åka hem med 1 p som var närmre 0 än 3…

Om Liverpool inte ställt ut skorna mot MU hade man lett serien vid juluppehåll
Om om om om om
Trots Liverpool har många skador, får godkända mål underkända, märkliga kort, oseriösa avstängningar, spelares föräldrar kidnappade, felaktiga gula och röda, spelat knackigt i stora delar, helt nytt mittfält så leder laget ligan 😋 vems fel är det?
Om något annat lag än City vinner beror det enbart på att City var usla och lite mätta från 22/23.

Förväntar mig att Liverpool har inför kommande besök fått en förfrågan hur Liverpool vill ha gräsmattan för bästa förutsättningar.
- vilken längd på gräset önskar ni
- ska klippta gräset ligga kvar
- hur fuktig matta vill ni ha
- vilken temperatur vill ni vi vattnar med
- hur tumlad vill ni ha mattan
- vi ni ha vattnat i paus

Att påskriva folk saker de absolut inte skrivit och förvrida det och försöka skapa en sanning för att passa in i egen agenda är inget som ske.
Tyckte jag läste i någon tråd att den ev kan anses som regelbrott, ska försöka fördjupa mig i ämnet och se vad som gäller så jag kan ha det med mig i framtiden.
Se så, av med både foliehatten och offerkoftan nu och inse verkligheten. Du/ni skämmer bara ut er så som ni håller på.

Sanningen är nämligen den att Martin Ødegaard tappade balansen, och råkade omedvetet att nudda bollen idet han skulle ta emot för fallet, men eftersom att Ødegaard höll armen mot kroppen istället för bollen så var det ingen straff. Så du menar alltså att du och du och Lilla Frysen har mer kunskap och erfarenhet inom fotboll än vad herrar som Roy Keane och Gary Neville har, eller att du/ni har mera kunskap om regelboken än vad PGMOL har?

Fascinerande att du/ni marar vidare om att Saliba sa att det var straff efter matchslut, tydligen helt omedvetna om att det var situationen med Havertz som han syftade på

Och fakta är att vi borde ha avgjort lördagens match i 1:a halvan, och om matchen hade spelats på ett normalt underlag istället för på en shitty söndervattnad vattenpöl, så hade vi säkerligen vunnit matchen. Och om du inte visste det, så hade Liverpool hela 1(!) mer avslut på mål än vad vi hade i lördags.

Det är flera medier osv som reagerade på underlaget på Anfield i lördags, och det att AFCs spelare halkade mer och hade större problem med underlaget än vad Liverpools spelare hade. Det kan väl inte vara så att Klopp & Co har medvetet övervattnat planen, och tränat på underlaget dagar i förväg p g a att de var rädda för Arsenal? https://www.youtube.com/watch?v=dLwl0ot-VfQ&ab_channel=JustAnotherFootballPodcast
Senast redigerad av Generalandersson 2023-12-27 kl. 14:05.
Citera
2023-12-27, 14:06
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Liverpool gjorde likadant mot Real Madrid, det är en uppenbar taktik mot spelskickliga lag som bygger anfall långsamt.

Helt enligt reglerna, men skönt när LiVARpool inte lyckas få fördelen.
Rätt uppenbart du inte fattar poängen, inget förvånade i sig….

Om helt enligt reglerna varför få gnälla och använda det som ursäkt när Arsenal var det sämre laget och längst ifrån att vinna matchen?
Lär er stå på benen, använd rätt dubbar och rätt längd på dubbarna… ni hade uppvärmning och första halvlek på er att läsa av underlaget.. dessutom fanns det säkerligen personal ute i paus dom kunde förmedlat att planen vattnades i paus..

Sen borde du begripa varför man vattnar fast egentligen inte så får hjälpa dig med svaret! Var 3:e matchen på en vecka under vintertid och för att skydda gräset vattnar man trots det var planen inte 100 %-ig för om den varit det hade Trent stängt igen truten på er. Bollen studsar nämligen upp precis när han gör benpendeln för att bredsida in bollen i mål. Sen kan du skicka tack till Salah att han inte slog bättre pass läs mjukare (var inte ämnad för Trent)…

Ni hånar Klopp använda ena ursäkten efter den andra men nu får ni helt plötsligt använda samma sorts ursäkt..

Livarpool? Löjligt fjanteri!!! Liverpool fick inte straff de skulle haft, Saka blev inte utvisad (2 gula - inte för tacklingen), Martinelli fick inte gult när han sparka bort bollen. Snacka om VARsenal…
Förresten sett besluten Liverpool fått emot sig iår? Tex tidernas skandal av VAR…

Fortsätt snacka trams men gör det någon annanstans är helt övertygad om att ts inte vill ha sånt trams i tråden..

Öppna ögonen 😳

Lite tillägg efter tänkande.
Liverpool vattnar mot spelskickliga lag 🤔
En vattnad plan ger spelskickliga lag fördel och i samma andetag hävda Liverpool är dåliga i den grenen kan ju titta på hur utspelade Arsenal var första 20 min i andra halvlek där Liverpool tappar greppet att hålla upp bolltempot pga sin bristande ork. Just därför kom Arsenal in i matchen igen utan att fördelen ta över…

Sen hånar några att Tsimikas blev skadad pga övervattning hmm Saka’s tackling var redan påbörjad. Sen kom Gomez in och satte Saka i fickan och då är Gomez inte ens en vänsterback, sjukt underbetyg till Saka..
Senast redigerad av Drickback 2023-12-27 kl. 14:48.
Citera
2023-12-27, 14:17
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Rätt uppenbart du inte fattar poängen, inget förvånade i sig….

Om helt enligt reglerna varför få gnälla och använda det som ursäkt när Arsenal var det sämre laget och längst ifrån att vinna matchen?
Lär er stå på benen, använd rätt dubbar och rätt längd på dubbarna… ni hade uppvärmning och första halvlek på er att läsa av underlaget.. dessutom fanns det säkerligen personal ute i paus dom kunde förmedlat att planen vattnades i paus..

Sen borde du begripa varför man vattnar fast egentligen inte så får hjälpa dig med svaret! Var 3:e matchen på en vecka under vintertid och för att skydda gräset vattnar man trots det var planen inte 100 %-ig för om den varit det hade Trent stängt igen truten på er. Bollen studsar nämligen upp precis när han gör benpendeln för att bredsida in bollen i mål. Sen kan du skicka tack till Salah att han inte slog bättre pass läs mjukare (var inte ämnad för Trent)…

Kod:
Ni hånar Klopp använda ena ursäkten efter den andra men nu får ni helt plötsligt använda samma sorts ursäkt.. :lol:
Livarpool? Löjligt fjanteri!!! Liverpool fick inte straff de skulle haft, Saka blev inte utvisad (2 gula - inte för tacklingen), Martinelli fick inte gult när han sparka bort bollen. Snacka om VARsenal…
Förresten sett besluten Liverpool fått emot sig iår? Tex tidernas skandal av VAR…

Fortsätt snacka trams men gör det någon annanstans är helt övertygad om att ts inte vill ha sånt trams i tråden..

Öppna ögonen 😳
Du ser, det är faktiskt lite skillnad på att vara missnöjd över ett en viktig match som detta spelades på ett, milt sagt, uruselt underlag där AFCs spelare hade stora problem med att stå på fötterna, mot att skylla en förlust på att vinden i Bournemouth var för stark, att gräset i Sheffield var för grönt, eller att bollen hade för mkt luft.
Senast redigerad av Generalandersson 2023-12-27 kl. 14:22.
Citera
2023-12-27, 14:25
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Du ser, det är faktiskt lite skillnad på att vara missnöjd över ett en viktig match som detta spelades på ett, milt sagt, uruselt underlag där AFCs spelare hade stora problem med att stå på fötterna, mot att skylla en förlust på att vinden i Bournemouth var för stark, att gräset i Sheffield var för grönt, eller att bollen hade för mkt luft.

Men du är ju helt klart den som är bäst att skylla ifrån dig på saker när Arsenal bottlar.
Citera
2023-12-27, 14:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Men du är ju helt klart den som är bäst att skylla ifrån dig på saker när Arsenal bottlar.
När ska jag liksom ha skyllt ifrån mig efter att vi har förlorat en match? Dock så gör jag det klart att jag ej är nöjd över domarinsatser också vidare när det väl är skäl till det.

Kloppo framstår ju mer som en komiker än manager när han kommer med sina legendariska ursäkter.
Citera
2023-12-27, 14:34
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
När ska jag liksom ha skyllt ifrån mig efter att vi har förlorat en match? Dock så gör jag det klart att jag ej är nöjd över domarinsatser också vidare när det väl är skäl till det.

Kloppo framstår ju mer som en komiker än manager när han kommer med sina legendariska ursäkter.

Minns du säsongen när vi tog 4:e platsen framför er hur mycket du gnällde då?

Dessutom kom du med en patetisk bortförklaring om att det var skadorna på Tierney och Partey sen gnäller du när andra säger något om sina skador.

Du hånade mig för att jag blev besviken när Maddison gick sönder ”man kan inte skylla på skador”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in