2023-12-26, 11:47
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Fun fact: Det var 90 år sedan Arsenal låg på förstaplatsen två år i rad på juldagen. De flesta här inne menar väl fortfarande att Arteta inte imponerat antar jag…

Det hade jag helt missat, tack!

Det roliga med fun facts är att dom inte betyder något, bara lite underhållande fakta som händer under säsongen. Alla klarar dock inte att ta in det underhållande i det.
Citera
2023-12-26, 12:22
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Det hade jag helt missat, tack!

Det roliga med fun facts är att dom inte betyder något, bara lite underhållande fakta som händer under säsongen. Alla klarar dock inte att ta in det underhållande i det.

Yup, och om det inte vore för att Aston Villa tappade sin hemmasvit så hade ju de suttit på toppen istället. Hoppas spänningen håller i sig till slutet också
Citera
2023-12-26, 12:26
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Fun fact, bara arsenalfans som firar titeln vid jul. Extremt lustigt fenomen som är ganska vida känt just nu.

Jag har då inte tagit ut segern på förhand, ännu är det långt kvar. Dock tror jag vi har en bra chans att vinna titeln, men det är en annan femma.

Poängen var att många här fortfarande inte tycker Arteta eller Arsenal imponerat, vilket jag har svårt att förstå mig på.
Citera
2023-12-26, 12:57
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Yup, och om det inte vore för att Aston Villa tappade sin hemmasvit så hade ju de suttit på toppen istället. Hoppas spänningen håller i sig till slutet också

Det hade varit uppfriskande med Villa på topp efter halva säsongen. Jag tror ju att dom kommer börja dala i vår men vi får se vad som händer. Det är ändå den mest öppna och roligaste säsongen på väldigt länge. Senaste åren har det alltid varit City+1 lag, tråkigt i längden.

Jag hoppas på oss såklart men jag tror Liverpool kommer ta hem skiten. Värvar Arteta en riktigt bra målskytt i januari så kanske jag omvärderar våra chanser. ☺️
Citera
2023-12-26, 13:18
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Fun fact, bara arsenalfans som firar titeln vid jul. Extremt lustigt fenomen som är ganska vida känt just nu.
Och det är bara Liverpool-fansen som firar PL-titeln i oktober mnd.

Tycker det är mer imponerande att alla chipsfeta soffexperter är så eniga om att Arsenal kommer bottla.
Senast redigerad av Generalandersson 2023-12-26 kl. 13:44.
Citera
2023-12-26, 13:51
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag har bemött om och om igen varför det är straff, att er egen spelare säger straff, med mera. Att påstå att jag "vägrar bemöta det" är skitsnack.

Hade det blivit straff så hade jag inte gnällt, jag hade tyckt att det var en jäkla otur bara.

Jag förstår resonemanget bakom att det är straff (spelar ingen roll att man halkar, försvararen får för stor fördel av handsen), men jag försöker argumentera för resonemanget att det *inte* är straff. Ofrivillig hands, försöker hålla balansen, armen i en naturlig position. Det är *det* jag menar att du inte bemöter.

Det är nog 50-50 beroende på domare, på Anfield är det nog 75-25 i Liverpools fördel. Ödegaard hade tur, vissa domare blåser direkt. Samtidigt tycker jag att det är rätt åt Liverpool att bli utan straff & få Tsimikas skadad när de uppenbart övervattnat planen i ett taktiskt drag.

Jag kan erkänna att jag ser mycket genom Arsenal-glasögonen, men vet du vad - du är likadan.
Citera
2023-12-26, 15:16
Moderator
zanteras avatar
Vet inte om någon såg utvisningen på Meslier i Leeds (finns på reddit) men det såg bara för roligt ut. En av de spinkigaste målvakterna i England bröstar upp sig mot en Preston spelare, en annan Preston spelare ska fram och gå mellan, Meslier drar ett lätt slag i ansiktet och Preston-spelaren åker i backen.

Det röda kortet är väl inte så mycket att diskutera men förstärkningen gör att det ser så löjligt ut. Du behöver ju inte ens förstärka i det läget, du vet att målvakten kommer åka på straff (domaren är ju där också) men nu kan hela världen skratta åt hur roligt det såg ut.
Citera
2023-12-26, 15:39
Medlem
Drickbacks avatar
Att Newcastle är inne i en jobbig fas visste vi alla men idag är det värre än så, tre insläppta hemma där man knappt släpper in mål (4).
Nu ska de till Anfield på nyårsdagen, knappast en match de ser fram emot just nu.
Sen tar de emot City och sen åker till Aston Villa efter vinteruppehållet.. mama mia 😬
Citera
2023-12-26, 15:52
Medlem
Jag har helt ändrat mig om Eddie Howe. Tror definitivt han ryker snart om vi inte får se något bättre än det här i de kommande par matcherna. Finns redan fans som vill se han borta innan nyår.
Citera
2023-12-26, 15:54
Medlem
buisnismannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Jag har helt ändrat mig om Eddie Howe. Tror definitivt han ryker snart om vi inte får se något bättre än det här i de kommande par matcherna. Finns redan fans som vill se han borta innan nyår.

Ägarna har velat fimpa honom länge men har inte pga positiva vågen dom gled på. Nu när vågen är borta är det snart dags att ta in något nytt. Mourinho kanske blir ledig snart.
Citera
2023-12-26, 15:57
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Ska han överleva får laget allt prestera mot kommande motståndare, inte avundsjuk på spelschemat. Nu kommer vinteruppehållet väldigt lägligt.

1/1 Liverpool (B)
13/1 City (H)
30/1 Aston Villa (B)
Senast redigerad av Drickback 2023-12-26 kl. 16:45.
Citera
2023-12-26, 17:08
Medlem
EnLitenFryss avatar
Älskar att Chris Wood slår till med tre baljor mot laget han värvades till av rent taktiska skäl.

För den med dåligt minne: januari 2022 ligger Newcastle, som bara 3 månader tidigare tagits över av Saudi, skrynkligt till i tabellen. Man ligger näst sist och slåss med lag som Leeds, Burnley och Norwich om att stanna kvar.

En pusselbit för att klara kontraktet blir att köpa Chris Wood från Burnley, som har klausul på 30 miljoner pund. Han är nyligen fyllda 30 år, har ett marknadsvärde på ca 5 miljoner pund, och har gjort 3 mål på 17 matcher. Hur tänker man?

Jo, man behöver en kortsiktig lösning för att klara kontraktet. Att man dessutom förstör för Burnley som inte kan göra annat än släppa honom pga klausulen, är grädde på moset. 30m pund för att förstöra för en motståndare, öka chansen att stanna kvar och få in en spelare man kan använda? Taget.

Chris Wood själv nappar såklart. Löneförhöjning, fin signon, och även om han fattar att Newcastle knappast ser honom som ett framtidsnamn, är det bara att casha in medan det går.

Chris Wood spelar 17 matcher för Newcastle under våren, gör 2 mål, räddar dem kvar. Burnley, som ersätter Wood med Wout Weghorst, åker ur.

Kommande säsong fasas Wood ut, får några starter men anses för dålig. Wilson och Isak prioriteras. Lånas till Forest i januari, säljs till dem under sommaren.

Gör idag tre baljor på dem. Karma, saudi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in