2023-12-26, 22:11
Medlem
Drickbacks avatar
Sparka experten! Syntes tydligt det skulle bli offside på MU målet. 🧐

Obegripligt VAR behöver mer än 3 s för att konstatera den offsiden..
Citera
2023-12-26, 22:41
Medlem
Drickbacks avatar
Inte bra det är så jämnt i tabellen det ger Viaplay skäl till att 999 kr/m 😬
Citera
2023-12-26, 22:44
Medlem
Sjukt med så olika bedömningar av situationer av domarna.
Bruno fernandes får frispark, Villa-spelaren ställer sig framför och när Fernandes sparkar bollen sträcker sig Villa-spelaren än mer och styr bort frisparken...Fernandes får gult kort.

Ayew, föra några veckor sedan, gjorde liknande, men när Liverpool satte igång spelet hoppade Ayew UNDAN, och träffas inte ens av bollen men får gult kort ändå vilket sedan bidrag till ett rött efter ännu ett billigt andra.

Två inledningsvis liknande situationer vid förhindrande av en snabb frispark men spelaren som hoppar undan, och inte ens träffas varnas, medans spelaren som ställer sig än närmare, skärmar av och tar boll inte får gult.
Citera
2023-12-26, 23:17
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Nog inte alla Man United fans som var jätteglada över vändningen. Ger Ten Hag mer tid. Annars har nog många tröttnat. Hans United har en förmåga att på något sätt hela tiden undvika den där ultimata krisen som gör situationen ohållbar. Förlorar kanske två raka där man tänker en till så är tålamodet slut men så vinner dom. Inte övertygande men på något sätt en vändning eller sent mål. Nu tror jag han kanske klarat en förlust ändå men då enbart på tajta julschemat som inte är optimalt att byta vid. Annars kände jag att den här förlusten var det som varit sista droppen vid normalt schema.

Spelmässigt ser man lika vilsna ut. Kvaliten saknas. Nu gör Höjlund mål men han var totalt oduglig i allt han gjorde i matchen. Passningsspel. Mottagningar. Defensiven svajig. Obefintligt vid båda målen. Onana vilsen. Och vem fan som hade markeringen vid 0-2. Direkt efter både reducering och kvittering har Villa två jättechanser. Som känslan efter Liverpool. Supportrarna jublar över resultat. Men titta längre så finns inget och bygga vidare på.

Lite längre ned i tabellen seglar Bournemouth upp som säsongens stora succe. Inledde svagt. Men extremt svårt schema. Många Brittiska fans som får ta på sig dumstruten som dumförklarade honom och Bournemouth när Oneil åkte och vann med Wolves tidigt på säsongen. Se vad tålamod kan ge också. Inte bara trycka på panikknappen snabbast möjligt.
Citera
2023-12-27, 00:02
Medlem
Generalanderssons avatar
Resultatet ikvällens match mellan Man Utd & Aston Villa är fantastiskt för Arsenal`s del, bara synd att inte Burnley tog minst 1p mot Liverpool.

Men men, vi kommer oavsett att återta serieledningen på torsdag. Victoria Concordia Crescit
Senast redigerad av Generalandersson 2023-12-27 kl. 00:07.
Citera
2023-12-27, 00:30
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Jag förstår resonemanget bakom att det är straff (spelar ingen roll att man halkar, försvararen får för stor fördel av handsen), men jag försöker argumentera för resonemanget att det *inte* är straff. Ofrivillig hands, försöker hålla balansen, armen i en naturlig position. Det är *det* jag menar att du inte bemöter.

Och jag håller absolut inte med om din bedömning. Ofrivilligt är tveksamt (ser ut som att hand söker boll), kan köpa att hans agerande går att härleda till att han försöker hålla balansen, men i det tar han den med handen, drar den med sig, vinner kontroll och fördel. Istället för fortsatt anfall eller straff får Liverpool en kontring i röven.

Det är en stonewall penalty och jag tror att domaren blivit kallad till skärmen om inte spelet fortlöpt i någon minut till nästa avblåsning. Tror det är en stor del i att domarna kände sig ovilliga att ta beslutet.

Påstår inte jag är opartisk, men jag kan köpa när domslut går emot mitt lag. Som Gakpos uteblivna 2-0 idag. En soft frispark, men inte orimlig. Harvey Elliotts fina 2-0 också rimligt att döma bort, även om jag är säker på att målvakten haft noll chans oavsett om Salah skymmer eller ej.

Tycker de Arsenal-fans härinne som vill vifta bort det som ingenting gör bort sig. Detta blir det första som kommer tas upp nästa gång en Arsenalfan gnäller om att andra har dåliga ursäkter för dålig insats (övervattnad plan) eller att domarna är emot er.

----

Firma Wood/Elanga trycker ner Newcastle till plats 8. Härnäst Anfield för skatorna. Kan Liverpool förvärra krisen? Är Howe kvar? Blir spännande.

Står fast vid att Onana inte är någon världsklassmålvakt. Blir ett hologram ibland, så även idag när han släpper in frisparken direkt från McGinn. Svårt läge förvisso. Felplacerad backlinje? Svårt att ta den när man har en hord av spelare som rusar mot den.

Tvåan tycker jag Villa ska ha credd för, en fin screening som gör att Lenglet blir sopren på bortre, en fin nick inåt och en klack utan att United hinner reagera.

Men det var till sist Garnachos och Höjlunds dag. EtH lives to fight another round. Svårplacerat United.

West Ham såg riktigt usla ut mot Liverpool i cupen. Kan de stå upp bättre mot VARsenal? Låt oss hoppas.
Citera
2023-12-27, 00:41
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Resultatet ikvällens match mellan Man Utd & Aston Villa är fantastiskt för Arsenal`s del, bara synd att inte Burnley tog minst 1p mot Liverpool.

Men men, vi kommer oavsett att återta serieledningen på torsdag. Victoria Concordia Crescit

Jag tror Hammers plockar ner er på jorden

Medans både vi och Pool vinner sen är det ännu jämnare i toppen!
Citera
2023-12-27, 01:16
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Och jag håller absolut inte med om din bedömning. Ofrivilligt är tveksamt (ser ut som att hand söker boll), kan köpa att hans agerande går att härleda till att han försöker hålla balansen, men i det tar han den med handen, drar den med sig, vinner kontroll och fördel. Istället för fortsatt anfall eller straff får Liverpool en kontring i röven.

Det är en stonewall penalty och jag tror att domaren blivit kallad till skärmen om inte spelet fortlöpt i någon minut till nästa avblåsning. Tror det är en stor del i att domarna kände sig ovilliga att ta beslutet.

Påstår inte jag är opartisk, men jag kan köpa när domslut går emot mitt lag. Som Gakpos uteblivna 2-0 idag. En soft frispark, men inte orimlig. Harvey Elliotts fina 2-0 också rimligt att döma bort, även om jag är säker på att målvakten haft noll chans oavsett om Salah skymmer eller ej.

Tycker de Arsenal-fans härinne som vill vifta bort det som ingenting gör bort sig. Detta blir det första som kommer tas upp nästa gång en Arsenalfan gnäller om att andra har dåliga ursäkter för dålig insats (övervattnad plan) eller att domarna är emot er.

----

Firma Wood/Elanga trycker ner Newcastle till plats 8. Härnäst Anfield för skatorna. Kan Liverpool förvärra krisen? Är Howe kvar? Blir spännande.

Står fast vid att Onana inte är någon världsklassmålvakt. Blir ett hologram ibland, så även idag när han släpper in frisparken direkt från McGinn. Svårt läge förvisso. Felplacerad backlinje? Svårt att ta den när man har en hord av spelare som rusar mot den.

Tvåan tycker jag Villa ska ha credd för, en fin screening som gör att Lenglet blir sopren på bortre, en fin nick inåt och en klack utan att United hinner reagera.

Men det var till sist Garnachos och Höjlunds dag. EtH lives to fight another round. Svårplacerat United.

West Ham såg riktigt usla ut mot Liverpool i cupen. Kan de stå upp bättre mot VARsenal? Låt oss hoppas.
Och varken Roy Keane, Gary Neville eller PGMOL håller absolut inte med dig i din bedömning om situationen med Ødegaard, och det är ingen andra än bara dig och dina buddies som skämmer ut sig totalt i den här "diskussionen". När det gäller underlaget på Anfield i lördagens match, så var det inget annat än en ren skandal - och det finns inga ursäkter öht för den söndervattnade planen.

Annars så är vi Gooners alltid ödmjuka av oss, och vi kommer aldrig med några ursäkter alls, däremot så klagar vi över saker o ting när det är berättigad.
Citera
2023-12-27, 01:18
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jag tror Hammers plockar ner er på jorden

Medans både vi och Pool vinner sen är det ännu jämnare i toppen!
Aldrig i världen att West Ham har ngn chans mot oss på Emirates till torsdag, vi är minst 5x bättre än vad de är.

Tror du, allvarligt talat, att Tiny Tots är en titelutmanare?
Citera
2023-12-27, 01:21
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Aldrig i världen att West Ham har ngn chans mot oss på Emirates till torsdag, vi är minst 5x bättre än vad de är.

Tror du, allvarligt talat, att Tiny Tots är en titelutmanare?

Klart Arsenal mosar West Ham. Världens bästa lag någonsin i historien mot ett sopgäng med en avdankad skotte som tränare. Allt under 9-0 är uruselt och spelare borde skeppas till andra klubbar om de inte klarar av den biffen.
Citera
2023-12-27, 01:34
Moderator
zanteras avatar
Citat:
(Ett oseriöst inlägg förtjänar vanilgtvis inte att få några seriösa svar, men jag gör för en gångs skull undantag här.)

Korrekt. The Gunners är bara så mkt bättre än vad WHU är, och jag förväntar att vi kommer vinna med minst 2 mål.

Vad är oseriöst eller felaktigt? Håller du inte med om att Arsenal borde mosa West Ham? Eller att Arsenal har bästa laget i världen? Vilka anser du ens vara i närheten?

Tycker även inte om hur du snackar ner Arsenal. Ett lag som är mycket bättre än West Ham vinner inte bara med 2 mål. Det är en dålig dag på jobbet.
Citera
2023-12-27, 01:38
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Vad är oseriöst eller felaktigt? Håller du inte med om att Arsenal borde mosa West Ham? Eller att Arsenal har bästa laget i världen? Vilka anser du ens vara i närheten?

Tycker även inte om hur du snackar ner Arsenal. Ett lag som är mycket bättre än West Ham vinner inte bara med 2 mål. Det är en dålig dag på jobbet.

Att generalen talar om oseriösa inlägg är fullständigt skrattretande.

Tillslut kanske han får ett rött kort och vi normala vuxna kan prata härinne.

Starkt av United att vända ikväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in