2023-11-24, 21:45
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarmacka
Once gooner, always goner.

Så här äre kompis: Once a gooner never a military
Citera
2023-11-24, 21:58
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Du lyssnade uppenbarligen inte på vad jag skrev eller hur? Kolla Arsenals startelva för 5-10 år sedan och säg vilka spelare som skulle kunna säljas med vinst. Sen jämför med dagens trupp - så kommer du se den tydliga skillnaden på före och efter Arteta. Och oavsett är det skitsamma, för Arsenal bryter inte mot FFP - vilket bordet vara tillräckligt oavsett hur fucked up deras NetSpend är atm. Dom lyder reglerna.

Ja du får absolut tycka det såklart, jag har mitt supporterskap tydligt: för mig är det viktigaste att jag kan njuta och längta efter att se mitt lag spela fotboll än att se dom lyfta titlar.

Du läser ju inte alls vad jag skriver. Ser man till netspend så ser det ju inte bra ut för arteta när man jämför med resultaten. Oavsett vad du försöker inbilla dig att framtiden ska ge, ingen är värd ett enda öre förän de är sålda.

Ja ditt sista stycke är otroligt glädjande att se. Jag har varit supporter sedan barnsben, jag kunde inte missa en enda match under åren jag såg gerrard, hyypiä, carra osv spelade, när succén började komma så blev det mättande, när var kom till England så började mitt intresse sakta dö, nu ser jag motvilligt bara på Liverpool, kanske någon enstaka stormatch till.

Supporterskap handlar inte om framgångar eller ekonomi, där är vi lika, men det diskuterades ju inte.
Citera
2023-11-24, 22:20
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Du läser ju inte alls vad jag skriver. Ser man till netspend så ser det ju inte bra ut för arteta när man jämför med resultaten. Oavsett vad du försöker inbilla dig att framtiden ska ge, ingen är värd ett enda öre förän de är sålda.

Ja ditt sista stycke är otroligt glädjande att se. Jag har varit supporter sedan barnsben, jag kunde inte missa en enda match under åren jag såg gerrard, hyypiä, carra osv spelade, när succén började komma så blev det mättande, när var kom till England så började mitt intresse sakta dö, nu ser jag motvilligt bara på Liverpool, kanske någon enstaka stormatch till.

Supporterskap handlar inte om framgångar eller ekonomi, där är vi lika, men det diskuterades ju inte.

Och hur lång tillbaka jämför du netspend om jag får fråga? För tid är ändå avgörande i denna fråga eller? Sen får man iaf försöka ta in vad för lag tränaren tar över och vilket värde som finns i laget osv osv. Det går inte att bara söka på netspend senaste 3 åren och sen vara nöjd i frågan. Pep byggde inte sitt superlag på 4 år direkt.. och då vet vi att hans ägare fuskade med ekonomin också.

Men när Klopp kom och förändrade klubben igen då, fick du inte upp intresset igen?! Jag minns Istanbul, och om jag någonsin skulle glömma så skulle alla mina pool-vänner glädligen påminna mig.

Nej, det vi diskuterade från början var vilken skillnad Arteta har gjort. Och för mig så handlar allting i slutändan om att han fått klubben från en långtgående negativ spiral med både negativa resultat till något väldigt positivt, även om netspend har gått upp rejält senaste åren. Men jag har inte njutit av att se mitt lag spela fotboll sedan 00-talet. säsongen 07/08 när Arsenal var som bäst på Emirates under Wenger, fram tills Eduardos ben bröts. Den säsongen knäckte mig, men jag fortsatte titta, och jag fortsatte plågas..

Men senaste 3 säsongerna har jag njutit av laget och tränaren. Det får mig genom mina veckor och det är tillräckligt för att jag ska fortsätta supporta Arteta till 100%.
Citera
2023-11-25, 09:28
Medlem
Drickbacks avatar
Rashford fick en match avstängning i CL efter sin utvisning mot Köpenhamn.
Citera
2023-11-25, 10:04
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Inför lördagens toppmatch mellan City - Liverpool tyckte jag det kunde vara lite kul med jämförelser.

Alisson - Stod mot Colombia, står troligen mot Argentina inatt
Ederson - fotskadad i slutminuterna mot Chelsea, åkte inte med till samlingen.

Håland - Byttes ut i halvtid mot Färöarna. Skadad, påstås det. Spelade ej mot Skottland, hemskickad. Norge var redan ute inför Skottlandsmatchen.
Darwin - Spelade 90 minuter mot Argentina och förväntas starta inatt mot Bolivia.

Mac Allister - Spelade hela matchen mot Uruguay och förväntas starta inatt mot Brasilien.
Rodri - Inte med för Spanien mot Cypern pga "discomfort", spelade 86 minuter mot Georgien, en match Spanien behövde vinna för att säkerställa gruppsegern.

Aké - Missade matchen mot Chelsea före uppehållet pga skada och åkte inte med Holland till deras matcher mot Irland och Gibraltar. Fun fact: Irland var redan ute ur EM-kvalet via gruppspelet, deras enda chans att gå till EM var att förlora mot Holland via Nations League och rankings. Mot Gibraltar vinner Holland med ett U21-lag. Akés närvaro vid dessa två matcher var alltså i princip onödig. VvD startade mot Irland och bör starta ikväll med...

Tsimikas - Spelade 90 minuter i vänskapsmatch mot Nya Zeeland, förväntas starta för Grekland i måste-match mot Frankrike ikväll.

Matheus Nunes och Kovacic missade också sina landslagssamlingar med skador, åkte inte till samlingarna.

Lite facit då:

City:
Ederson - stannade hemma från landslaget pga skada, deltog i träning igår
Rodri - Spelade mot Georgien för Spanien, deltog i träning igår
Håland- Spelade ej mot Skottland, deltog i träning igår
Aké - stannade hemma från landslaget pga skada, deltog i träning igår

Annat:
Matheus Nunes och Kovacic tränade inte med City igår, men beräknas inte starta ändå.

Liverpool:
Alisson - Stod hela matchen mot Argentina natten mot onsdag
Mac Allister - Spelade hela matchen mot Brasilien natten mot onsdag
Darwin - Spelade 73 minuter mot Bolivia matchen mot onsdag
Tsimikas - Valde självmant att avstå matchen mot Frankrike för att inte bli avstängd till kvalet i mars. Tillbaka i Liverpool tidigare än väntat.

Annat:
Luis Diaz startade för Colombia borta mot Paraguay och spelade 81 minuter.
Wataru Endo spelade 83 minuter för Japan mot Syrien i tisdags.

Förväntade elvor:

City: Ederson, Walker, Ruben, Akanji, Gvardiol, Bernardo, Rodri, Foden, Alvarez, Doku, Håland
Liverpool: Alisson, Alexander-Arnold, Konate, Van Dijk, Tsimikas, Mac Allister, Szoboszlai, Jones, Salah, Nunez, Diaz/Jota

Jag går all in med låga förväntningar - med dessa förutsättningar - bortaplan, mer slitna spelare och kortare vila - har jag svårt att se att Liverpool vinner idag. Kryss är ett bra resultat.
Citera
2023-11-25, 11:17
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Lite facit då:

City:
Ederson - stannade hemma från landslaget pga skada, deltog i träning igår
Rodri - Spelade mot Georgien för Spanien, deltog i träning igår
Håland- Spelade ej mot Skottland, deltog i träning igår
Aké - stannade hemma från landslaget pga skada, deltog i träning igår

Annat:
Matheus Nunes och Kovacic tränade inte med City igår, men beräknas inte starta ändå.

Liverpool:
Alisson - Stod hela matchen mot Argentina natten mot onsdag
Mac Allister - Spelade hela matchen mot Brasilien natten mot onsdag
Darwin - Spelade 73 minuter mot Bolivia matchen mot onsdag
Tsimikas - Valde självmant att avstå matchen mot Frankrike för att inte bli avstängd till kvalet i mars. Tillbaka i Liverpool tidigare än väntat.

Annat:
Luis Diaz startade för Colombia borta mot Paraguay och spelade 81 minuter.
Wataru Endo spelade 83 minuter för Japan mot Syrien i tisdags.

Förväntade elvor:

City: Ederson, Walker, Ruben, Akanji, Gvardiol, Bernardo, Rodri, Foden, Alvarez, Doku, Håland
Liverpool: Alisson, Alexander-Arnold, Konate, Van Dijk, Tsimikas, Mac Allister, Szoboszlai, Jones, Salah, Nunez, Diaz/Jota

Jag går all in med låga förväntningar - med dessa förutsättningar - bortaplan, mer slitna spelare och kortare vila - har jag svårt att se att Liverpool vinner idag. Kryss är ett bra resultat.
Tycker Liverpool har goda förutsättningar idag åtminstone jämfört med förra mötet.
Citera
2023-11-25, 11:56
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Glöm inte bort domaren. 😉

Liverpool kan givetvis vinna men känns som det är ganska höga odds på det. Kalla det överdriven pessimism eller loser-mentalitet, det påverkar inte resultatet ett dugg. Senast Liverpool vann mot Manchester City i ligan var 2015. Dock segrar i FA-cupen 2022 och CL 2018.
Citera
2023-11-25, 12:54
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Glöm inte bort domaren. 😉

Liverpool kan givetvis vinna men känns som det är ganska höga odds på det. Kalla det överdriven pessimism eller loser-mentalitet, det påverkar inte resultatet ett dugg. Senast Liverpool vann mot Manchester City i ligan var 2015. Dock segrar i FA-cupen 2022 och CL 2018.

Nej det stämmer inte, du tänker nog på att de inte vunnit på Etihad sen dess. Senast Liverpool vann mot City i ligan var förra året på Anfield.
Citera
2023-11-25, 12:59
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Nej det stämmer inte, du tänker nog på att de inte vunnit på Etihad sen dess. Senast Liverpool vann mot City i ligan var förra året på Anfield.
Ha, my bad. Glömde ordet "borta".
Citera
2023-11-25, 13:32
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Ha, my bad. Glömde ordet "borta".

Lätt hänt
Citera
2023-11-25, 15:27
Medlem
Drickbacks avatar
Liverpool hänger kvar i toppen 😊
Citera
2023-11-25, 15:38
Medlem
jontepsgs avatar
Arteta ger dårarna på Daily mail svar på tal:

https://arseblog.news/2023/11/arteta-responds-to-daily-mail-referee-campaign-questions/

Jag har sagt det tidigare och jag säger igen, utan att spelare/ledare får visa sina känslor hade vi inte älskat fotboll. Men jag förstår såklart varför han komme straffas, man ska inte prata skit om änglar. 👼
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in