2023-08-29, 23:11
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Vet inte om nån följer cupfotbollen, men Wednesday är utslaget ur cupen - mot fucking Mansfield!!! Om den där thaifiguren som äger klubben hoppades på nåt a la Leicester, får han nog inse att det finns en bit väg kvar....

Extra surt att det var den enda matchen man missade på min cuptrippel' (Bournemouth, Wednesday o oavgjort mellan Salford-Leeds)

Oh well.....
Citera
2023-08-29, 23:13
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
PFA Premier League Team of the Year!

Ramsdale
Stones
Dias
Saliba
Trippier
De Bruyne
Rodri
Ødegaard
Kane
Haaland
Saka

https://twitter.com/PFA/status/1696610827820757378/photo/1

Sjukt att Alisson är utanför listan.. i särklass ligans bästa målvakt. Ja e inte bitter

PFA Players’ Player of the Year.
Haaland

PFA Young Player of the Year.
Saka
Ganska väntad elva, förutom målvakt då!
Var inte Ramsdale jävligt långt ner på listorna över bästa målvakter i PL förra säsongen?

Hur kan Håland inte vara Young player of the year när han är PLAYER of the year? :/
Citera
2023-08-29, 23:16
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Hyfsad debut av Haaland

Champions League
Premier League
FA Cup
UCL Golden Boot
PL Golden Boot
PL Player of the Season
PL Young Player of the Season
FWA Footballer of the Year
PFA Player of the Year
Ballon do´r på det bara
Citera
2023-08-29, 23:22
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
Vet inte om nån följer cupfotbollen, men Wednesday är utslaget ur cupen - mot fucking Mansfield!!! Om den där thaifiguren som äger klubben hoppades på nåt a la Leicester, får han nog inse att det finns en bit väg kvar....

Extra surt att det var den enda matchen man missade på min cuptrippel' (Bournemouth, Wednesday o oavgjort mellan Salford-Leeds)

Oh well.....
Salford slog ut Leeds på straffar 9-8

Ps skrev in matcherna i matchtråden, går några matcher imorgon också.
Citera
2023-08-29, 23:24
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Ganska väntad elva, förutom målvakt då!
Var inte Ramsdale jävligt långt ner på listorna över bästa målvakter i PL förra säsongen?

Hur kan Håland inte vara Young player of the year när han är PLAYER of the year? :/
Obegripligt röstat gällande målvakt.

https://fbref.com/en/comps/9/2022-2023/keepersadv/2022-2023-Premier-League-Stats

https://www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fi.redd.it%2Fgoalkeeper-xg-the-full-2022-23-premier-league-goalkeeper-v0-eyfb vqyi44gb1.png%3Fs%3Ddf7f86b80fdd1458de64e609a2ae95 4ab193016b
Senast redigerad av Drickback 2023-08-30 kl. 00:08.
Citera
2023-08-29, 23:26
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Vilken chock, Alisson, Haaland och Saka är dom tre spelare jag better pengar på att dom skulle vara med. Alisson var lätt bäst förra säsongen, men framröstade priser är lite av en popularitetstävling också.
Hade din teori i åtanke när jag skrev inlägget men sällan populärt att skriva så
Citera
2023-08-30, 00:00
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Så jävla enkelt får det inte vara (Mansfields kvittering mot Wednesday)

https://twitter.com/i/status/1696621662689439802

F ö Nigel Clough som är manager för Mansfield.
Citera
2023-08-30, 06:43
Medlem
Förutom värvningen av Beto nudå han kommer pippa PL varför beter sig Everton på transfermarknaden som att dom vill åka ner till andra divisionen eller vara på fitthåret att göra det? En otroligt svag trupp mot Wolfes var det bara kaptenen och målvaten deras som känns som PL-klass. Dom kommer få härva i botten.
Citera
2023-08-30, 07:27
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Varane blir tydligen borta 6 veckor för Man United. Går rätta vägen för den holländska flintisen, som enligt vissa supportrar är en bättre manager än Pep. Haha😅
Varane skadad 327 dagar, åtta olika skador och missat 28 matcher (plus alla ett halvår framåt) sedan han kom till klubben för två år sedan.
Citera
2023-08-30, 09:24
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Lite OT men jag vet inte riktigt kring Saudi. Det kan tyckas som att allt är frid och fröjd utåt men jag misstänker att flera av de spelare som gått dit från Europa kommer se till att komma tillbaks hit på lån redan i vinter och bråka sig bort permanent till nästa sommar. Hur roligt kan det vara att bo där trots alla skattelättnader och lyxliv? Jag undrar verkligen om spelarnas fruar och familjer trivs. De lever givetvis i en bubbla men ändå.

Titta på Gabi Veiga, en ung spelare som spås en lysande framtid. När det gått några år, är det verkligen så roligt att harva runt i öknen på långtidskontrakt när man vet att toppklubbar i Europa vill ha en?
Okej, pengarna är bra, men Saudi är knappast bra för hans utveckling som fotbollsspelare.

De här spelarna måste inse att ifall man är smart och investerar sina pengar väl så kan man säkra sin ekonomiska framtid även i europeiska klubbar och leva jävligt gott resten av livet. Fan, det finns bänkspelare i PL som tjänar tiotals miljoner om året. Allt detta snack om att man i Saudi kan förverkliga sitt drömliv är tramsigt, alla som går dit är redan mångmiljonärer.

Senaste snacket är att Saudi vill ha med sina klubbar i Champions League från 2026 eller vad det var. Skulle UEFA godkänna detta så är det skandal!

Ämnet är "Saudis påverkan på europeisk fotboll och PL i synnerhet", så jag tycker det är innanför topic. Mod får väl radera om de inte håller med.

Jag tror du har en lite väl idealistisk syn på spelarnas motivation.

Om vi börjar med dinosaurierna: Ronaldo, Benzema, Kanté, Henderson - detta är deras sista stora kontrakt (förutsatt att inte Saudi kollapsar som CSL), de kommer lägga av efter detta. Några ploj-år där nere, sen slut. De har vunnit det mesta.

De yngre spelarna tror jag är lite olika. De som motiveras av det sportsliga kommer antingen bli uttråkade, eller frustrerade av den låga nivån på vissa medspelare. Tror ändå nivån kan bli hygglig med tanke på hur saudi supershoppar, minus de inhemska spelarna. De som motiveras av pengar kommer njuta av att inte behöva jobba lika hårt och tjäna mer här än vad de kan på andra ställen.

Jag tror inte det finns en chans att Saudi släpper iväg unga guldklimpar de fått dit, om inget särskilt inträffar. Inte på lån, inte permanent. Saudis hela schtick är att de ska konkurrera om spelarna, försöka göra sin liga till en het produkt, som kan gå förbi ligor som Ligue 1, Serie A, och till sist PL i attraktionskraft. I det läget hjälper man inte konkurrenterna genom att låta spelarna gå till dem.

Vad gäller livsstilen - tja, det är väl till Dubai spelarna brukar åka på semester? Jag tror de gillar läget. Största problemet med miljön är snarast värmen under matcher, inte övrig tid. Fruarna kan ta daytrips till Dubai, leva i sin skyddade verkstad och posta bling på sociala medier. De "härdar" nog ut.

Och vad gäller spelarnas pengar: jag är övertygad att de fungerar ungefär som vanligt folk. De anpassar sina kostnader efter lönechecken. När pengar rullar in köper de det ännu större huset, bygger ett ännu större hus i hemstaden, köper den ännu nyare sportbilen, investerar ännu mer i fastigheter osv osv.

Det är därför de så sällan accepterar att gå ner i lön. Självklart kan de leva ett enormt bra liv på pengar de tjänar i West Ham, men om de kan tjäna mer - varför skulle de gå med på att sänka lönen? (Hej Maguire).

Lägg till att det är en stor slev prestige i att tjäna bra också. Zlatan sa väl det? Pengarna var inte det viktiga, det viktigaste var att han tjänade bäst i laget eftersom det markerade hans status i gruppen. Topp dogg.

Så vi får väl se. Liverpool gör nog rätt i att hålla i sina spelare. Visst finns det case för att Salah och Gomez kan ersättas, men inte här och inte nu. Liverpool hittar inget som stärker dem på marknaden med så lite tid kvar, för den prislapp som kommer krävas.
Citera
2023-08-30, 09:54
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Fans på mer ökända sidor än Flashback har redan börjat klaga på Kai Havertz. Man får hålla med att det inte sett märkvärdigt ut på plan för honom. Tror ni Arteta bänkar Havertz mot Man U?

Havertz är fan det sämsta nyförvärvet Arsenal gjort på år och dag, om man ser till de första matcherna.

Pepe, Willian, Mustafi, Luiz, Tavares mfl började iaf väldigt lovande.

Havertz är en jävla katastrof, gör inget framåt, fixar inte defensiven bakåt. Det enda han gör är tillbakapassningar eller hemåtpassningar. Han kunde fan inte ens spela ett väggspel med Martinelli. Just Martinelli lider fruktansvärt av att inte ha någon vettig spelare runt omkring sig (Havertz är skit och vi spelar utan vänsterback).

Han *måste* bänkas mot United.

Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Roy Keane hade rätt när han kallade United för det nya Spurs.
Arsenal vinner lätt i helgen.

Startar Arsenal som de gjort i inledningen så blir det snarare typ 3-3...
Citera
2023-08-30, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Havertz är fan det sämsta nyförvärvet Arsenal gjort på år och dag, om man ser till de första matcherna.

Pepe, Willian, Mustafi, Luiz, Tavares mfl började iaf väldigt lovande.

Havertz är en jävla katastrof, gör inget framåt, fixar inte defensiven bakåt. Det enda han gör är tillbakapassningar eller hemåtpassningar. Han kunde fan inte ens spela ett väggspel med Martinelli. Just Martinelli lider fruktansvärt av att inte ha någon vettig spelare runt omkring sig (Havertz är skit och vi spelar utan vänsterback).

Han *måste* bänkas mot United.

Startar Arsenal som de gjort i inledningen så blir det snarare typ 3-3...

Timber skadad direkt och Havertz floppar. Rice är "high as a kite" på Artetas projekt åtminstone. Kanske lite för mycket...

Jag tycker Arsenal ska spela 4231 med Partey och Rice som cdm och Ödegaard som nr 10. Men det vill nog inte Arteta. Synd för det hade maximerat spelarnas attribut. Dessvärre har man inte en vanlig cm, och att ha två acm (Ödegaard och Havertz) samtidigt är lite för mycket, det skulle ha varit cdm + cm + acm.

Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Hoppas det. Hade hellre sett ett stabilare mittfält med Ødegård, Rice och Partey. Om han fortsätter envisas med Partey som högerback så hade jag hellre satt Vieira på Havertz plats.

Sådär menade jag. Det mittfältet vore intressant att få se. Arteta borde vara lite mer flexibel och testa några matcher i alla fall.
Senast redigerad av Al-Gore-Rytm 2023-08-30 kl. 10:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in