2024-03-11, 22:23
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Vettefan. Jag räknar med att det blir spel mot ett mål i 90 minuter. Behövs nog inte så mycket speed då utan mer spelare som kan tråckla sig igenom. Trossard funkar fint där. Jesus också, men tveksam på formen där ännu.

Martinelli är en sån som tröttar ner motståndarna med sitt ständiga driv. Och är det en vettig domare så skulle han säkert kunna tvinga fram några gula kort.

Jesus är ju en riktig tråcklare, men jag tror också det blir Trossard till vänster. Jesus och Partey skulle behöva spela upp formen inför City.
Citera
2024-03-11, 22:30
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Hur länge är det spel mot ett mål då om ni gör 1-0, kanske 2-0? Porto måste fram då och ni måste försvara och kontra med sega spelare

Beror på när målen kommer såklart. Vi har ju fortfarande Saka på andra kanten så det är ju inte som att vi sitter i sjön direkt Vem vet. Kan va dags att release the Reiss

Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Martinelli är en sån som tröttar ner motståndarna med sitt ständiga driv. Och är det en vettig domare så skulle han säkert kunna tvinga fram några gula kort.

Jesus är ju en riktig tråcklare, men jag tror också det blir Trossard till vänster. Jesus och Partey skulle behöva spela upp formen inför City.

Så är det. Men om det blir svårt att komma igenom så tror jag mer på att en sån som Trossard kan bomba in ett skott utifrån än Martinelli. Tror aldrig jag sett Martinelli göra ett enda mål utanför straffområdet?

Mjo, det är tufft. Skulle nog behöva nån bra värdemätare i en träningsmatch under uppehållet eller så.
Citera
2024-03-11, 22:34
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Beror på när målen kommer såklart. Vi har ju fortfarande Saka på andra kanten så det är ju inte som att vi sitter i sjön direkt Vem vet. Kan va dags att release the Reiss

Så är det. Men om det blir svårt att komma igenom så tror jag mer på att en sån som Trossard kan bomba in ett skott utifrån än Martinelli. Tror aldrig jag sett Martinelli göra ett enda mål utanför straffområdet?

Mjo, det är tufft. Skulle nog behöva nån bra värdemätare i en träningsmatch under uppehållet eller så.
För matchens skull så hoppas jag det är 0-0 eller 0-1 så länge som möjligt och att Porto försöker gå framåt lite. Men Arsenal lär väl göra 2-0 och sedan får vi se hur dom agerar efter det?
Citera
2024-03-11, 22:41
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
För matchens skull så hoppas jag det är 0-0 eller 0-1 så länge som möjligt och att Porto försöker gå framåt lite. Men Arsenal lär väl göra 2-0 och sedan får vi se hur dom agerar efter det?

Tyvärr kommer Porto säkerligen grisa och försöka få stopp i spelet hela tiden. Sydeuropeiska lags specialitet. Det är upp till Arsenal att göra det till en sevärd match. Annars blir det skit.
Citera
2024-03-12, 11:07
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:

Tror tyvärr det kan bli en väldigt tråkig match där Porto ligger lågt med alla spelare och bara försvarar sin 1-0 ledning. Sen lägg till att de kommer ödsla tid och andra dark arts så fort de får chansen.

Bra träning inför denna matchen med Brentford precis innan, eftersom de också ödslade mycket tid och var jobbiga att bryta ner. Nu är ju Porto ett steg över Brentford i kvalité, så kommer ju bli ännu tuffare, men som tur är har vi inte Ramsdale som kan fucka upp för oss denna gången.

Gissar att Arsenal gör ett mål och att det går till straffar, men 2-0 hoppas jag på. Hade varit bra med ett tidigt mål för att öppna upp matchen mer.
Citera
2024-03-12, 11:42
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Michael Edwards återvänder till Liverpool om man kan lita på Romano. https://twitter.com/FabrizioRomano/status/1767477943440122171?t=m6mkHMoJOigXYv0tRHB1Wg&s=19

Namnet säger nog inte så mycket än för Liverpool fans. De flesta fans är dock väldigt nöjda. Edwards ansågs vara hjärnan bakom många lyckade värvningar men även försäljningar. Som vanligt försöker folk vinkla sanningen så att det ger bäst möjliga sken men en liten (ofullständig) sammanfattning. https://twitter.com/WINGA_EX/status/1767479249215094828?t=n4EdeI92PB9HQ_GlPRz3ow&s=19

Richard Hughes kommer också ansluta. I nuläget är det inte helt lätt att som utomstående veta vad den nya strukturen egentligen innebär. Så man får helt enkelt ha tålamod och se om det blir så bra, eller bättre, än vad många hoppas.

Edit: Michael Edwards rightly receives praise for his many recruitment wins, but his impact was far greater. He hired Ian Graham, set up and empowered Liverpool's research department, led the training facility upgrade by spending time at Salzburg (their Academy complex provided inspo). https://twitter.com/MelissaReddy_/status/1767497878371455177?t=VwZMQHZk_bB5sBLE50JweQ&s=19

Michael Edwards has now agreed to return to role at FSG/Liverpool. First priority will be finalise Richard Hughes as sporting director. https://twitter.com/_pauljoyce/status/1767475625009242610?t=YHrmV6oeVYMAaOp0It26qA&s=19

Michael Edwards is back at LFC. One of the architects of the Anfield renaissance led by Jurgen Klopp has agreed to return to the club in a senior role. Significant coup for FSG to persuade him to oversee the post-Klopp era. Full story @TeleFootball https://twitter.com/_ChrisBascombe/status/1767475627240595476?t=NNxLzOOu3Cbawgs1lVu8fA&s=19
Senast redigerad av Alex P. Keaton 2024-03-12 kl. 11:50.
Citera
2024-03-12, 11:43
Medlem
Drickbacks avatar
Michael Edwards återvänder till Liverpool enligt Sky sport.
Nu gäller det rekrytera rätt ledare och övrig personal så de kan fortsätta på inslagna vägen Klopp har skapat. Det är mycket som kan förbättras i strukturen inte minst det medicinska.
Citera
2024-03-12, 13:49
Medlem
Drickbacks avatar
Officiellt: Michael Edwards till Liverpool.
https://twitter.com/LFCBoston/status/1767531909922312375

BOSTON, MA - Fenway Sports Group (FSG), a global sports, marketing, media, entertainment, and real estate company, today announced that Michael Edwards will be joining the organization in the role of CEO of Football, where the 44-year-old executive will assume a broad range of responsibilities including leading efforts to identify and recruit new leadership for Liverpool F.C.'s football operation, and supporting the growth of FSG in global football through additional investment and acquisition. In this position, Edwards will report directly to FSG's ownership group, led by Principal Owner John Henry, Chairman Tom Werner, and President Mike Gordon.
Citera
2024-03-12, 15:03
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Tror tyvärr det kan bli en väldigt tråkig match där Porto ligger lågt med alla spelare och bara försvarar sin 1-0 ledning. Sen lägg till att de kommer ödsla tid och andra dark arts så fort de får chansen.

Bra träning inför denna matchen med Brentford precis innan, eftersom de också ödslade mycket tid och var jobbiga att bryta ner. Nu är ju Porto ett steg över Brentford i kvalité, så kommer ju bli ännu tuffare, men som tur är har vi inte Ramsdale som kan fucka upp för oss denna gången.

Gissar att Arsenal gör ett mål och att det går till straffar, men 2-0 hoppas jag på. Hade varit bra med ett tidigt mål för att öppna upp matchen mer.
Tråkigt behöver det inte vara för att dom spelar smart, så länge det är spännande
Citera
2024-03-12, 16:46
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Tråkigt behöver det inte vara för att dom spelar smart, så länge det är spännande

Aa jo kan man ju hoppas, men tråkigt om de ba skulle filma och ligga mer på marken än spela med bollen. Lite roligare om båda lagen bjuder upp till kamp.

De spelade smart och försvarsmässigt väldigt bra, men samtidigt fult, och det var främst domarens fel att tillåta för mycket tycker jag. Vi förtjänade definitivt inte att vinna förra mötet, en av de sämsta prestationerna denna säsongen. De hade fler farliga chanser också så resultatet var inte oförtjänt.

Det är ju 14 år sedan Arsenal gick vidare till kvartsfinal tror jag Hoppas att fansen skapar en riktigt bra atmosfär att lyfta laget idag.
Citera
2024-03-12, 17:18
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Det är ju 14 år sedan Arsenal gick vidare till kvartsfinal tror jag Hoppas att fansen skapar en riktigt bra atmosfär att lyfta laget idag.
Stämmer bra att det är länge sedan en kvartsfinal spelades.
Arteta har varit ute i media om vädjan om liv på läktaren så det blir nog skönsång. 🎶

Kan inte riktigt bestämma mig om man vill ni ska gå vidare :/
- behöver att alla engelska lag går långt i Europa för fler platser i CL.
- åker ni ut får ni fler vilodagar i PL

Lycka till men inte för mycket 😏
Citera
2024-03-12, 17:28
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Aa jo kan man ju hoppas, men tråkigt om de ba skulle filma och ligga mer på marken än spela med bollen. Lite roligare om båda lagen bjuder upp till kamp.

De spelade smart och försvarsmässigt väldigt bra, men samtidigt fult, och det var främst domarens fel att tillåta för mycket tycker jag. Vi förtjänade definitivt inte att vinna förra mötet, en av de sämsta prestationerna denna säsongen. De hade fler farliga chanser också så resultatet var inte oförtjänt.

Tråkigt för Arsenalfansen kanske, men roligare för neutrala om Porto står emot så länge som möjligt.

Såg inte så mycket av första mötet faktiskt men hur ska dom annars spela? Lite som när Arsenal spelar mot City borta, idioti om man kör full fart framåt när det räcker med kryss...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in