Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Så det här klippet där Elizondo och Tom De Longe påstår att de får sådana material och ger dem till Davis och Puthoff för analys är helt ok att visa och "avslöja" – och det är ok att dra igång "The ADAM Research Project, an acronym for Acquisition & Data Analysis of Materials, will focus on the collection and scientific evaluation of material samples obtained through reliable reports of advanced aerospace vehicles of unknown origin"
Men andra får inte inte träda fram och säga att de också sett sådana material?
https://www.youtube.com/watch?v=MzrnJtNbwZE
Det är ju himla tråkigt om så är fallet - då kommer vi alltså aldrig kunna vare sig bekräfta eller avfärda Grusch påståenden eftersom det inte kommer finnas mer än just påståenden att ta ställning till.
Ja, jag har för mig att det material de har kom från en privatperson och fynd från UFO-observationer. Tydligen droppar det metall från farkosterna ibland. Vet att det finns ett sådant fall i Sverige också.
En intressant twist på storyn om den större metall-biten är att den sägs komma från Roswell-kraschen samtidigt som den amerikanska militären ställt resurser till deras förfogande för att studera materialet. Ett perfekt exempel på hur "compartmentalized" det hela är. Samma stat som sägs hemlighålla kraschen är med och arbetar med att utröna materialets egenskaper. Säkert något de är väldigt nöjda med.
De kan bekräfta eller avfärda hans story, men det måste gå genom kongressen och kanske pentagon. Exakt hur hemlighetsstämplingar kan tas bort vet jag inte. Min gissning är att det kommer leda till väldiga interna konflikter mellan de som vill veta och de som vet.
Kongressen har fått höra mer detaljer så som namn på personer och företag m.m. och kommer få höra vittnena. Hur de påverkas av hemlighetsstämplingar och nda m.m. vet jag inte, men troligen är de betydligt friare att tala om det.
Värt att fundera på: om han ljuger, vad handlar hela den här processen om då? Varför gick han och pratade med nåt högsta höns om vad han fick säga och inte i så fall?
Grusch hade varit väldigt lätt att avfärda om han ljög. Högsta hönset kunde helt enkelt gå ut och säga "Jo, han kom till mig och frågade vad han fick säga om våra ufon och aliens, och jag ringde psyket för killen är uppenbarligen galen." Det sker inte, han och det han vill säga tas på blodigt allvar.
Sen backas hans story upp av de där dokumenten om inbrott eller vad det var han utsattes för. Den enkla och uppenbara förklaringen är att han talar sanning och att USA döljer något kopplat till UFOs.