2023-06-14, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Men andra som tidigare påstått samma sak - som Luis Elizondo, Steve Justice, Eric Davis, Tom DeLonge, Harry Reid (har uttryckt sin tro på saken), Harold Puthoff med flera verkar ju ha klarat sig alldeles utmärkt från repressalier?

Men de har inte avslöjat några av sina hemligheter, de har återgett vad andra avslöjat för dem. Dvs, det är inte de som begår brottet. Ett bättre exempel vore Wilson, men han nekar till att han avslöjat något, och det kan vara så att han aldrig blev "read in" utan bara fick svaret för att han skulle ge fan i att gräva. i det.

Dock kan jag hålla med skeptikerna att det är något underligt med Wilson-dokumenten, det låter delvis som ett dåligt film-manus. Men min misstanke är att de som blockerade Wilson och gav honom info gjorde så medvetet. Jag tror det egentliga mötet var mer som "ok, hur ska vi göra för att få ut den här informationen utan att bli bestraffade?" För om jag minns rätt så var det aldrig någon dramatisk upptäckt a la Arkiv X där en mystisk person skvallrar eller ett hemligt dokument blir upptäckt, utan han bara frågade nån av sina chefer som sa "kolla i det arkivet" eller liknande. Bara vanligt byråkratiskt jidder. Så jag tror de alla var med på det.
Citera
2023-06-14, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Men de har inte avslöjat några av sina hemligheter, de har återgett vad andra avslöjat för dem. Dvs, det är inte de som begår brottet. Ett bättre exempel vore Wilson, men han nekar till att han avslöjat något, och det kan vara så att han aldrig blev "read in" utan bara fick svaret för att han skulle ge fan i att gräva. i det.

Dock kan jag hålla med skeptikerna att det är något underligt med Wilson-dokumenten, det låter delvis som ett dåligt film-manus. Men min misstanke är att de som blockerade Wilson och gav honom info gjorde så medvetet. Jag tror det egentliga mötet var mer som "ok, hur ska vi göra för att få ut den här informationen utan att bli bestraffade?" För om jag minns rätt så var det aldrig någon dramatisk upptäckt a la Arkiv X där en mystisk person skvallrar eller ett hemligt dokument blir upptäckt, utan han bara frågade nån av sina chefer som sa "kolla i det arkivet" eller liknande. Bara vanligt byråkratiskt jidder. Så jag tror de alla var med på det.
Precis. I denna link förklaras det hur det fungerar av Kelly Chase. Jag linkade i går, gör det igen om nån inte såg det. Här er det en del jurisdiktion. Och många akronymen. DOD: Departement Of Defense er den enklaste. Om jag havde tid skulle jag transkriberat. Hon förklarar också att om dom inte hade tillåtit Grosch att ”komma ut” ville det varit det samma som att säga att han satt på bevis. Så dom hade intet val. Rekommenderar att ta tempo ner til 0.75.
https://podcasts.apple.com/dk/podcas...=1000616309783
Citera
2023-06-14, 10:02
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutenbrygga
Jag såg NewsNations intervju med David Grusch och Ross som var runt 40-50 min. Men nu är videon borta från tuben. Finns den någon annanstans?

Du kan testa här, kommenterad av en ufo entusiast (så youtube inte tar bort videon pga upphovsrättsintrång):

https://youtu.be/8zvCjl2kLR4
Citera
2023-06-14, 10:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Så det här klippet där Elizondo och Tom De Longe påstår att de får sådana material och ger dem till Davis och Puthoff för analys är helt ok att visa och "avslöja" – och det är ok att dra igång "The ADAM Research Project, an acronym for Acquisition & Data Analysis of Materials, will focus on the collection and scientific evaluation of material samples obtained through reliable reports of advanced aerospace vehicles of unknown origin"

Men andra får inte inte träda fram och säga att de också sett sådana material?

https://www.youtube.com/watch?v=MzrnJtNbwZE

Det är ju himla tråkigt om så är fallet - då kommer vi alltså aldrig kunna vare sig bekräfta eller avfärda Grusch påståenden eftersom det inte kommer finnas mer än just påståenden att ta ställning till.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2023-06-14 kl. 11:06.
Citera
2023-06-14, 13:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richie Aprile
Kan vara så att jag bara är dåligt påläst eller helt enkelt dum i huvudet… men:

Om jag nu förstått det här rätt så har David Grusch lämnat in en ansökan om att få berätta saker och där finns det en del som myndigheterna sagt nej till på grund av ”national security”. Eller så var allt okej att säga, jag har lite svårt att hänga med på det där…
Oavsett vilket: vad är det för filur som sitter och kontrollerar visselblåsnings-ansökningar och därmed känner till ALLA hemligheter som usa har och vilka som är ok att gå ut med.

Och om det nu skulle vara så att det finns någon sorts skuggmyndighet med rymdskepp och alien-lik som knappt någon vet om - hur skulle en byråkrat centralt i pentagon känna till de här uppgifterna som statshemligheter över huvud taget?

Allt det här blir någon sorts cirkel som jag inte hittar slutet på. Kan någon förklara detta för mig?

Grusch partsinlagor har släppts nu - och enligt de kommentarer jag kunnat hitta så verkar det som om det skulle vara ungefär så här:

1. Grusch upptäckte att information om UAPs (inte om utomjordingar) hemlighölls för kongressen.
2. Överordnade märkte förmodligen att Grusch börjat rota I detta och beslutade sig för att straffa honom, dra in säkerhetsklassning eller dylikt.
3. Grusch gick till Compass Rose och lämnade in sitt klagomål om dessa åtgärder.

Dokumenten ifråga finns här: https://www.weaponizedpodcast.com/ep...sode-number-21
Citera
2023-06-14, 13:56
Medlem
styckets avatar
Man gör inte ut med bevis för man vill först lätta upp synen hos de mest skeptiska.
Citera
2023-06-14, 14:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Man gör inte ut med bevis för man vill först lätta upp synen hos de mest skeptiska.

Så du tycker det var fel att släppa till exempel FLIR och Gimbal-filmerna?
Citera
2023-06-14, 14:50
Medlem
Citat:
Så det här klippet där Elizondo och Tom De Longe påstår att de får sådana material och ger dem till Davis och Puthoff för analys är helt ok att visa och "avslöja" – och det är ok att dra igång "The ADAM Research Project, an acronym for Acquisition & Data Analysis of Materials, will focus on the collection and scientific evaluation of material samples obtained through reliable reports of advanced aerospace vehicles of unknown origin"

Men andra får inte inte träda fram och säga att de också sett sådana material?

https://www.youtube.com/watch?v=MzrnJtNbwZE

Det är ju himla tråkigt om så är fallet - då kommer vi alltså aldrig kunna vare sig bekräfta eller avfärda Grusch påståenden eftersom det inte kommer finnas mer än just påståenden att ta ställning till.

Ja, jag har för mig att det material de har kom från en privatperson och fynd från UFO-observationer. Tydligen droppar det metall från farkosterna ibland. Vet att det finns ett sådant fall i Sverige också.

En intressant twist på storyn om den större metall-biten är att den sägs komma från Roswell-kraschen samtidigt som den amerikanska militären ställt resurser till deras förfogande för att studera materialet. Ett perfekt exempel på hur "compartmentalized" det hela är. Samma stat som sägs hemlighålla kraschen är med och arbetar med att utröna materialets egenskaper. Säkert något de är väldigt nöjda med.

De kan bekräfta eller avfärda hans story, men det måste gå genom kongressen och kanske pentagon. Exakt hur hemlighetsstämplingar kan tas bort vet jag inte. Min gissning är att det kommer leda till väldiga interna konflikter mellan de som vill veta och de som vet.

Kongressen har fått höra mer detaljer så som namn på personer och företag m.m. och kommer få höra vittnena. Hur de påverkas av hemlighetsstämplingar och nda m.m. vet jag inte, men troligen är de betydligt friare att tala om det.

Värt att fundera på: om han ljuger, vad handlar hela den här processen om då? Varför gick han och pratade med nåt högsta höns om vad han fick säga och inte i så fall?

Grusch hade varit väldigt lätt att avfärda om han ljög. Högsta hönset kunde helt enkelt gå ut och säga "Jo, han kom till mig och frågade vad han fick säga om våra ufon och aliens, och jag ringde psyket för killen är uppenbarligen galen." Det sker inte, han och det han vill säga tas på blodigt allvar.

Sen backas hans story upp av de där dokumenten om inbrott eller vad det var han utsattes för. Den enkla och uppenbara förklaringen är att han talar sanning och att USA döljer något kopplat till UFOs.
Citera
2023-06-14, 15:45
Medlem
styckets avatar
Citat:
Så du tycker det var fel att släppa till exempel FLIR och Gimbal-filmerna?
Vet inte exakt vad du syftar på men de videosekvenser som släpptes var inga närbilder. Man släpper inga närbilder som är 100%inga bevis av anledningen jag skrev.

Så nej, de gjorde rätt att de släppte filmer som inte är supertydliga bevis.

Tänker främst på tictak videosen. Var kan man se dom du nämner?
Citera
2023-06-14, 15:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Vet inte exakt vad du syftar på men de videosekvenser som släpptes var inga närbilder. Man släpper inga närbilder som är 100%inga bevis av anledningen jag skrev.

Så nej, de gjorde rätt att de släppte filmer som inte är supertydliga bevis.

Tänker främst på tictak videosen. Var kan man se dom du nämner?

FLIR (Flir1) är militärens beteckning/namn på tic tac-videon.
Gimbal var militärens namn på filmen av ett objekt med en aura som roterar (sannolikt eftersom rotationen just är en effekt av kamerans upphängning i en s.k. Gimbal).
Citera
2023-06-14, 15:59
Medlem
styckets avatar
Citat:
FLIR (Flir1) är militärens beteckning/namn på tic tac-videon.
Gimbal var militärens namn på filmen av ett objekt med en aura som roterar (sannolikt eftersom rotationen just är en effekt av kamerans upphängning i en s.k. Gimbal).
Anser att det var en lagom visande bevisning. Inte hundra procentig men rätt tydligt för en logiskt tänkande människa.
Citera
2023-06-14, 16:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja, jag har för mig att det material de har kom från en privatperson och fynd från UFO-observationer. Tydligen droppar det metall från farkosterna ibland. Vet att det finns ett sådant fall i Sverige också.
Jaha, ja det kanske du har rätt i - har de sagt det?
Jag vet bara att Elizondo har påstått att de hade diverse utomjordiska material i Bigelows lokaler, men du menar att Elizondo även hade andra material som han fått på annat håll direkt av privatpersoner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in