2023-07-26, 16:07
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
Inför morgondagens kongressförhör skall jag berätta för er hur det ligger till. Information och ovedersägliga bevis för icke-mänsklig intelligens, farkoster etc vore den största nyheten i människans historia. Allt annat som vi pysslar med, tex bråk med grannen, kommer mitt favoritlag att vinna nästa match? eller wow, vad snygg hon är! bleknar till intet vid en jämförelse.

En hypotes som har byggts upp av ett indicium här och ett där bygger på att mängder av människor (hundra- eller tusentals) skulle bära denna nyhet hemlig dag ut och dag in, genom yrkesliv in i pensioner och slutligen på dödsbäddar. Det köper inte jag! Det finns all anledning att vara skeptisk till detta. "OK. Vi letar bland exoplaneter, lyssnar på universums radiobrus och planerar att skopa vatten från jupitermånars geysrar för att finna utomjordiskt liv. OK. På lördag skall vi gå på bjudning till Johnson (Zheng, Tereshkov), dricka alkohol, skvallra om grannarna, diskutera livets mening, och jag kommer som vanligt att sitta där och tänka 'om ni bara visste!'. TVn brusar på med 'nyheter' om Kardashians, Ukraina, Covid och klimatet, och jag bara sitter där och håller käften om den största nyheten av dem alla!"

Sådant här kan ju vara effektivt.

https://public.substack.com/p/alleged-death-threats-against-ufo

“I would go interview people who claimed they had seen something and try to convince them they hadn’t seen something or that they were hallucinating,” Morris said. “If that didn’t work, another team would come in and give all the threats, and threaten them and their family … And they would be in charge of discrediting them, making them look foolish … Now if that didn’t work, then there was another team that put an end to that problem, one way or another.”
Citera
2023-07-26, 16:31
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
Sådant här kan ju vara effektivt.

https://public.substack.com/p/alleged-death-threats-against-ufo

“I would go interview people who claimed they had seen something and try to convince them they hadn’t seen something or that they were hallucinating,” Morris said. “If that didn’t work, another team would come in and give all the threats, and threaten them and their family … And they would be in charge of discrediting them, making them look foolish … Now if that didn’t work, then there was another team that put an end to that problem, one way or another.”

Steve Morris hävdade även att han hade en säkerhetsklassifiering 38 nivåer över Top Secret -”cosmic top secret” (vilket inte ens någon president haft enligt honom själv) och att USA och ryssarna slutade testa kärnvapen eftersom aliens från Orion kom hit och sa att de inte fick fortsätta.

https://www.bibliotecapleyades.net/disclosure/briefing/disclosure12.htm
Senast redigerad av SnakePlisssken 2023-07-26 kl. 16:40.
Citera
2023-07-26, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Som de säger så gäller detta hela världen. Du noterar bara USA eftersom de är engelskspråkiga. Bara se på den enorma mängd observationer som har gjorts i Sverige, vilket antagligen är närmast okänt utomlands.

Sen kan det kanske finnas andra okända förklaringar till USA fokuset också.

Så vad du säger är att de observerats i hela världen men valt att bara krascha i USA?sounds legit.
Citera
2023-07-26, 16:43
Medlem
Nu har direktsändningen från kongressförhören pågått runt en halvtimma. Inga nyheter har presenterats. Ingen av vittnena har heller med sig foton eller föremål. Det ser inte ut som att något nytt skall komma fram idag.
Citera
2023-07-26, 16:47
Medlem
Beboeliga planeter
En exoplanet är en planet som ligger utanför vårt solsystem. Den närmsta exoplaneten är Proxima Centauri b som ligger cirka 4,3 ljusår bort. Ett ljusår i sin tur är det avstånd som ljuset hinner på ett år, det vill säga 9,46 biljoner kilometer. Hittills har det identifierats mer än 4 200 exoplaneter.

Troligt att något överhuvudtaget kan resa den sträckan och överleva.
Måste vara ett jääävligt stort skafferi på det skeppet. Troligen kunnat föda en helvetes massa generationer som fötts och dött på det skeppet under resans gång.

Tror inte det va.
Citera
2023-07-26, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Så vad du säger är att de observerats i hela världen men valt att bara krascha i USA?sounds legit.

De kraschar över hela världen också. Sovjet, Brasilien, Italien osv... Kanske kan någon av spökraketerna i Sverige/Norge också räknas.
Citera
2023-07-26, 16:53
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Kommer inte tro ett skit på någon förän dom visar att dom har grejerna och att dom kan göra saker som människan inte har byggt.

antigravitations farkost som färdas i ljusets hastighet eller i den kalibern är vad som kommer krävas för att jag ska bli en beliver.

Om dom visade upp ett " flygande t fat"gjort i stål så skulle jag skratta och säga att dedär har ni för fan byggt själva.

utan bevis är det bara massa spekulationer.

Japp. För annars hade ju allt annat varit totalt ologiskt. Så får hålla med dig.
Inom kemi och fysik, mattematik osv.
Citera
2023-07-26, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elastikmanden
Japp. För annars hade ju allt annat varit totalt ologiskt. Så får hålla med dig.
Inom kemi och fysik, mattematik osv.

Eller hur.
Vidare kan man nog konstatera att organiskt liv kräver organisk föda.
Finns de här så har de knappast kommit i de små tefaten man hittat. Så. Vart är moderskeppet.
Lol.
Citera
2023-07-26, 17:13
Medlem
Citat:
Beboeliga planeter
En exoplanet är en planet som ligger utanför vårt solsystem. Den närmsta exoplaneten är Proxima Centauri b som ligger cirka 4,3 ljusår bort. Ett ljusår i sin tur är det avstånd som ljuset hinner på ett år, det vill säga 9,46 biljoner kilometer. Hittills har det identifierats mer än 4 200 exoplaneter.

Troligt att något överhuvudtaget kan resa den sträckan och överleva.
Måste vara ett jääävligt stort skafferi på det skeppet. Troligen kunnat föda en helvetes massa generationer som fötts och dött på det skeppet under resans gång.

Tror inte det va.

Om du tänker dig generationsskepp så är de tänkta att ha sin egen produktion av vad som behövs för resan.
Citera
2023-07-26, 17:16
Medlem
Citat:
Om du tänker dig generationsskepp så är de tänkta att ha sin egen produktion av vad som behövs för resan.

Du fattar hur stort det skeppet skulle behöva vara va. Så. Vart är det?
Citera
2023-07-26, 17:17
Medlem
Citat:
Du fattar hur stort det skeppet skulle behöva vara va. Så. Vart är det?

Jag tror inte de har så primitiv teknik. Jag talade utifrån tanken på hur vi med primitiv teknik skulle kunna nå andra stjärnor.
Citera
2023-07-26, 17:23
Medlem
Citat:
Jag tror inte de har så primitiv teknik. Jag talade utifrån tanken på hur vi med primitiv teknik skulle kunna nå andra stjärnor.

Vi skulle behöva artificiell gravitation, något som människans skelett inte skulle klara över tid. Det skulle vittra sönder. Bla ett av problemen att lösa vid färd till Mars. Dagens teknik ger oss 9 år dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in