• 1
  • 2
2023-06-04, 10:50
Medlem
För 9 dagar sedan så fick jag IV Primperan på akuten pga illamående och migrän. Jag frågade läkaren flera gånger om detta var säkert. "Helt säkert".

Jag har ett helvete sedan 9 dagar tillbaka. Akatisi, svår ångest, svår depression, svåra muskelsmärtor och kan knappt använda armarna eller benen. Får noll hjälp från vården. Vad är detta för jävla rävgift? Hur kan man reparera sig själv? Snälla hjälp mig
2023-06-04, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vindiesel1981
För 9 dagar sedan så fick jag IV Primperan på akuten pga illamående och migrän. Jag frågade läkaren flera gånger om detta var säkert. "Helt säkert".

Jag har ett helvete sedan 9 dagar tillbaka. Akatisi, svår ångest, svår depression, svåra muskelsmärtor och kan knappt använda armarna eller benen. Får noll hjälp från vården. Vad är detta för jävla rävgift? Hur kan man reparera sig själv? Snälla hjälp mig

Kolla FASS under biverkningar

https://www.fass.se/LIF/product?user...0#side-effects

Ring sjukvårdsupplysningen och be om hjälp om inte behandlande läkare hjälper till.

(vet ej om bara avvakta att det går ur kroppen eller? men inte ta mera!)
2023-06-04, 12:22
Medlem
Citat:

Du bör omedelbart sluta med medicinen och ta kontakt med utskrivande läkare, informera om biverkan och önska alternativ medicinering, som finns.

Sedan bör din journal varningsmärkas. Det är en ovanlig, men allvarlig biverkan.
2023-06-04, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdratik
Du bör omedelbart sluta med medicinen och ta kontakt med utskrivande läkare, informera om biverkan och önska alternativ medicinering, som finns.

Sedan bör din journal varningsmärkas. Det är en ovanlig, men allvarlig biverkan.

Jag såg nu att du enbart fått preparatet för mer än en vecka sedan. Då har du ingen aktiv substans kvar i kroppen längre, och biverkan borde ha gått över.
2023-06-04, 12:40
Medlem
DumSKALLEN123s avatar
Vet inte riktigt vad detta är för ”medicin”, men du måste vända dig till vården för att byta ut eller i bästa fall försöka ta någon annan väg som inte kräver preparat.

Tog själv SSRI mot panikattacker / svår ångest, depression etc för snart 10 år sedan. Kastade skiten åt helvetet efter 3-4 dagar då jag mådde så kolossalt dåligt av det ( är än idag förbluffad över hur pass mycket sämre jag lyckades må pga SSRI) bokstavligen djävulens skapelse om du frågar mig.
Senast redigerad av DumSKALLEN123 2023-06-04 kl. 12:43.
2023-06-04, 12:57
Medlem
Tog bara detta 1 gång så alla vet
2023-06-04, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdratik
Jag såg nu att du enbart fått preparatet för mer än en vecka sedan. Då har du ingen aktiv substans kvar i kroppen längre, och biverkan borde ha gått över.

Folk som har blivit skadad av 1 dos i flera år. Skräckhistorier på nätet, folk som skjutit sig efter fått det.
2023-06-04, 16:14
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DumSKALLEN123
Vet inte riktigt vad detta är för ”medicin”, men du måste vända dig till vården för att byta ut eller i bästa fall försöka ta någon annan väg som inte kräver preparat.

Tog själv SSRI mot panikattacker / svår ångest, depression etc för snart 10 år sedan. Kastade skiten åt helvetet efter 3-4 dagar då jag mådde så kolossalt dåligt av det ( är än idag förbluffad över hur pass mycket sämre jag lyckades må pga SSRI) bokstavligen djävulens skapelse om du frågar mig.

Det är en medicin mot illamående och absolut ingen SSRI.
"Medel för behandling av nedsatt motilitet i mag-tarmkanalen samt mot illamående och kräkningar".
Dock låter de helt fel att behandla migrän och illamående med sådan medicin.
2023-06-04, 16:38
Medlem
zombie-nations avatar
Depression och akatisi är vanliga biverkningar.

Man borde få lite förvarning. Men de tror ju man får biverkningar bara om man vet om dem.
2023-06-04, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Depression och akatisi är vanliga biverkningar.

Man borde få lite förvarning. Men de tror ju man får biverkningar bara om man vet om dem.

Kan man göra något åt detta?
2023-06-04, 19:45
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Kan man göra något åt detta?

Det borde väl gå över när medicinen går ur kroppen.
2023-06-04, 21:36
Medlem
DumSKALLEN123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fummy
Det är en medicin mot illamående och absolut ingen SSRI.
"Medel för behandling av nedsatt motilitet i mag-tarmkanalen samt mot illamående och kräkningar".
Dock låter de helt fel att behandla migrän och illamående med sådan medicin.

Tack för svar, låter ju som helt sjuka biverkningar för något mot illamående.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in