• 1
  • 2
2023-06-04, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DumSKALLEN123
Tack för svar, låter ju som helt sjuka biverkningar för något mot illamående.

https://www.drugs.com/comments/metoc...-vomiting.html

Läs vad folk har skrivit. Folks liv har blivit förstörda av detta
2023-06-05, 06:28
Medlem
Alfentanils avatar
Låter ovanligt. Vet inte hur många doser jag givit och det har då aldrig lett till detta. Otur..
2023-06-08, 13:13
Medlem
Det fortsätter att bli sämre. Kan någon skicklig hjälpa mig ur detta? Vilket jävla rävgift
2023-06-08, 13:40
Medlem
Drugglarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindiesel1981
Det fortsätter att bli sämre. Kan någon skicklig hjälpa mig ur detta? Vilket jävla rävgift

Jag har tagit primperan många gånger och för mig är det helt verklöst, men du måste kontakta vården omgående om du verkligen lider. Har du närakut där du bor?

Primperan är typ det första man sätter in vid cellgiftsbehandling om man är illamående, typ ingen får allvarliga biverkningar vad jag hört, eller ja man kan bli förstoppad.
2023-06-08, 16:06
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:
För 9 dagar sedan så fick jag IV Primperan på akuten pga illamående och migrän. Jag frågade läkaren flera gånger om detta var säkert. "Helt säkert".

Jag har ett helvete sedan 9 dagar tillbaka. Akatisi, svår ångest, svår depression, svåra muskelsmärtor och kan knappt använda armarna eller benen. Får noll hjälp från vården. Vad är detta för jävla rävgift? Hur kan man reparera sig själv? Snälla hjälp mig

Det du beskriver är vanliga biverkningar av metoklopramid (1 av 10), men möjligtvis att du fått en något mer allvarlig reaktion än de flesta.
Du tog de endast vid ett tillfälle (på aktuen)?
Har du fortfarande samma biverkningar?

Om du har kvar biverkningarna ska du kontakta vården omedelbart. Om du inte har kvar biverkningarna eller om du känner att de successivt klingar av så kan du uppge nästa gång att du får en dålig reaktion med just metoklopramid.
2023-06-08, 17:43
Moderator
Lapapps avatar
Citat:
För 9 dagar sedan så fick jag IV Primperan på akuten pga illamående och migrän. Jag frågade läkaren flera gånger om detta var säkert. "Helt säkert".

Jag har ett helvete sedan 9 dagar tillbaka. Akatisi, svår ångest, svår depression, svåra muskelsmärtor och kan knappt använda armarna eller benen. Får noll hjälp från vården. Vad är detta för jävla rävgift? Hur kan man reparera sig själv? Snälla hjälp mig
Som redan påtalats har all metoklopramid brutits ned av din kropp för länge sedan, så de symptom du känner nu orsakas inte av läkemedlet. Så de besvär du känner har en annan orsak. Försämrat psykiskt mående? Har du en psykiatriker, gå dit. Har du en psykolog/allmänläkare, gå dit.
2023-06-08, 19:59
Medlem
Vissa får biverkningar i veckor/månader efter det har gått ur kroppen. Det är bara att kolla på nätet hur många som är drabbade.

Jag får ingen hjälp från vården. Jag frågar här om det finns någon skicklig person som har kolla på vad som händer med signalsubstanserna osv efter Metoklopramid

Kom alltid ihåg: Utgå ALDRIG från eran egen erfarenhet när det gäller ett läkemedel, folk kan reagera olika på allt.
2024-03-15, 07:00
Medlem
Citat:
Någon??
Hur mår du nu?
2024-03-15, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leiando
Hur mår du nu?

Mycket värre. Har planer på ta mitt liv för det finns ingen hjälp
2024-03-17, 10:57
Medlem
Citat:
https://www.drugs.com/comments/metoc...-vomiting.html

Läs vad folk har skrivit. Folks liv har blivit förstörda av detta
Vad sjukt.
Jag åt den förr men minns inte dessa biverkningar. Kommer aldrig våga ta den igen.
2024-03-17, 22:35
Moderator
Lapapps avatar
Jag förstår att du mår oerhört dåligt och inte tror att det finns chans till bättring. Hjälp finns, men inte här. Självmordstrådar är inte tillåtna på Flashback. Många människor dör p g a självmordstankar och att de inte fått den hjälp de behöver. Sök hjälp hos professionella, sök din närmaste psykiatriakutmottagning. Tråden låses.

/Moderator

Självmordstrådar är inte tillåtna. Vill du diskutera eller få hjälp med dina problem är du välkommen att starta en ny tråd som inte går ut på att begå självmord.

Flashback är inte rätt ställe att söka akut hjälp på.

Först och främst, kontakta er närmaste psyk- eller akutpsykmottagning (öppet 24/7). Det är absolut inget att skämmas över. Du finner numret på ditt landstings hemsida. Du kan ringa till akutpsyk och få ett bedömningssamtal per telefon, alltså om hur pass allvarligt det är och om de tycker att du behöver bli inlagd eller ej.

Om du bara vill prata om problemen så finns också andra alternativ:
Vill man prata med någon på forumet istället så finns också en tråd för detta.

Nästan nio av tio tillfrisknar från sina självmordstankar om behandlingen kombineras med samtalsterapi och antidepressiva läkemedel. Psykiskt illabefinnande är inte heller något ovanligt, ej heller något man behöver skämmas för.

Sök hjälp på rätt sätt. Lås på.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in