Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-06-03, 17:02
  #1
Medlem
Tjena
Något plit/kriminalvårdare här som kan svara på ett par frågor? Hur lång tid efter intervju brukar det ta innan de höra av sig angående om man fått jobbet eller inte? Ringer de, skickas det mail? Nästa vecka går det i fjärde veckan efter intervju, alltså det har gått 3 veckor nu. De har även fått svar från mina referenser.
Kan man bli nekad anställning om man haft ett par trafikbrott som fortkörning? (2 st för ca 3-4 år sedan).

Tacksam för svar
Citera
2023-06-03, 20:54
  #2
Medlem
Det här är värsta jobbet som finns.

Många är riktiga tuffingar och svit mot poliser och plitar.
Och många klena skriker, bankar, och gråter när dom hamnar i häkte.

Värst är Arresten där folk är första 3-4 dagar fick jag höra.
Där har folk dödsångest efter avtändning och liknande.

Han som blev häktad även en månad sa det var kaos.
Människor som slog sina huvuden mot väggar och annat sjukt.
Många skrek där med.
Rena psykfall. Det var mkt batong, ambulans besök, och körningar till Psyket hela tiden sa han.

Det har blivit helt sjukt idag, då folk går på jävligt konstiga droger med extrema avtändningar
som kan ta vecka minst eller mer.

Sedan är det enoma mängder blattar som är rena svin hela tiden. Noll respekt, Dom skriker
gris, hora, bög, allt möjligt till plitarna. Hen som satt i Arresten och häktad var skötsam och tyckte
väldigt synd om Plitarna.

Du lär må dåligt.
Många behöver även massor psykmediciner helatiden och annat jobbigt. Mycket spring. Och dom
Försöker attackera, och det blir jävla liv om man inte ger dom lugnande och annat hela tiden.
Vilket man inte får ge i så höga doser dom kräver. Då blir dom omöjliga. Kastar mat och skit,
vägrar städa. Var sjukt mkt tjaffs, dödsångest gråt och skrik. Bankande och sparkande i dörrar.
KAOS KAOS KAOS-

Ta annat jobb för ditt eget psyke.
Pliterna var riktigt slutkörda där sa hen, vilket gick förstå mkt lätt.
Citera
2023-06-03, 21:08
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaays
Det här är värsta jobbet som finns.

Många är riktiga tuffingar och svit mot poliser och plitar.
Och många klena skriker, bankar, och gråter när dom hamnar i häkte.

Värst är Arresten där folk är första 3-4 dagar fick jag höra.
Där har folk dödsångest efter avtändning och liknande.

Han som blev häktad även en månad sa det var kaos.
Människor som slog sina huvuden mot väggar och annat sjukt.
Många skrek där med.
Rena psykfall. Det var mkt batong, ambulans besök, och körningar till Psyket hela tiden sa han.

Det har blivit helt sjukt idag, då folk går på jävligt konstiga droger med extrema avtändningar
som kan ta vecka minst eller mer.

Sedan är det enoma mängder blattar som är rena svin hela tiden. Noll respekt, Dom skriker
gris, hora, bög, allt möjligt till plitarna. Hen som satt i Arresten och häktad var skötsam och tyckte
väldigt synd om Plitarna.

Du lär må dåligt.
Många behöver även massor psykmediciner helatiden och annat jobbigt. Mycket spring. Och dom
Försöker attackera, och det blir jävla liv om man inte ger dom lugnande och annat hela tiden.
Vilket man inte får ge i så höga doser dom kräver. Då blir dom omöjliga. Kastar mat och skit,
vägrar städa. Var sjukt mkt tjaffs, dödsångest gråt och skrik. Bankande och sparkande i dörrar.
KAOS KAOS KAOS-

Ta annat jobb för ditt eget psyke.
Pliterna var riktigt slutkörda där sa hen, vilket gick förstå mkt lätt.


Verkligen onödig kommentar och inte alls vad frågan handlade om. Att du tog dig tid att skriva all detta skräp. Värdelöst
Citera
2023-06-03, 21:35
  #4
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipiihole
Tjena
Något plit/kriminalvårdare här som kan svara på ett par frågor? Hur lång tid efter intervju brukar det ta innan de höra av sig angående om man fått jobbet eller inte? Ringer de, skickas det mail? Nästa vecka går det i fjärde veckan efter intervju, alltså det har gått 3 veckor nu. De har även fått svar från mina referenser.
Kan man bli nekad anställning om man haft ett par trafikbrott som fortkörning? (2 st för ca 3-4 år sedan).

Tacksam för svar

Nej det har ingen betydelse har jag förstått. Fjärde veckan efter intervju är ganska lång tid tycker jag, Det är ju risk att du får nån annat jobb under tiden du väntar och kriminalvården går miste om dig om du inte får besked.

Jobbar inte som plit men har en nära bekant som jobbar som det.
Citera
2023-06-03, 21:53
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Nej det har ingen betydelse har jag förstått. Fjärde veckan efter intervju är ganska lång tid tycker jag, Det är ju risk att du får nån annat jobb under tiden du väntar och kriminalvården går miste om dig om du inte får besked.

Jobbar inte som plit men har en nära bekant som jobbar som det.

Tack för svar. Jag var även ärlig och berättade om detta på intervjun.

Jag har hört att det kan ta ett bra tag efter intervju innan man får svar då de måste kolla i misstankeregister mm , tänker att svar borde komma nästa vecka, dock är det ju halvdag på måndag sen röd dag på tisdag så det kan dröja ännu längre...
Citera
2023-06-03, 22:01
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipiihole
Verkligen onödig kommentar och inte alls vad frågan handlade om. Att du tog dig tid att skriva all detta skräp. Värdelöst

Bäst du får fakta vad du ger dig in på för helvetes stört jobb.

TÄNK om det är inte som förr, klientelet är 85% kaos babbar med.
Resten knarkare.
Det är inte glada 80-90talet längre
Citera
2023-06-03, 22:06
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaays
Bäst du får fakta vad du ger dig in på för helvetes stört jobb.

TÄNK om det är inte som förr, klientelet är 85% kaos babbar med.
Resten knarkare.
Det är inte glada 80-90talet längre


Såna som du är nog värre än de du nämner och jag har att göra med sådana som dig dagligen i mitt arbete redan nu så du behöver inte oroa dig... tack ändå
Citera
2023-06-03, 22:11
  #8
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipiihole
Tack för svar. Jag var även ärlig och berättade om detta på intervjun.

Jag har hört att det kan ta ett bra tag efter intervju innan man får svar då de måste kolla i misstankeregister mm , tänker att svar borde komma nästa vecka, dock är det ju halvdag på måndag sen röd dag på tisdag så det kan dröja ännu längre...

Lycka till och hoppas du får jobbet.

Det som är lite roligt med min bekant som jobbar som plit är att han strulade mycket när han var tonåring och i 20 årsåldern, allmänt uppkäftig och åkte fast för diverse småbrott som stölder, snatteri och skadegörelse, alla trodde det vart kört för honom och 30 år senare jobbar han som plit sen 4 år tillbaka och går väl inte ens mot rödgubbe längre. Det är kul när det kan vända i livet. Jaja Lycka till.
Citera
2023-06-03, 22:14
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipiihole
Såna som du är nog värre än de du nämner och jag har att göra med sådana som dig dagligen i mitt arbete redan nu så du behöver inte oroa dig... tack ändå

Bra, det blir bara värre år för år, hoppas du njuter.
Lycka till nu.

Själv är jag frisk och skötsam. Har ett bra betalt lugnt bra jobb.
Citera
2023-06-03, 22:16
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Lycka till och hoppas du får jobbet.

Det som är lite roligt med min bekant som jobbar som plit är att han strulade mycket när han var tonåring och i 20 årsåldern, allmänt uppkäftig och åkte fast för diverse småbrott som stölder, snatteri och skadegörelse, alla trodde det vart kört för honom och 30 år senare jobbar han som plit sen 4 år tillbaka och går väl inte ens mot rödgubbe längre. Det är kul när det kan vända i livet. Jaja Lycka till.

Där ser man! alla kan ändras, vad roligt att höra om din vän... TACK hoppas jag också! Tror jag hade passat bra i jobbet, vi får väl se matar jag. Trevlig kväll
Citera
2023-06-04, 08:00
  #11
Medlem
Någon annan som nyligen börjat jobba på kriminalvården och kan svara?
Citera
2023-06-16, 11:28
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pipiihole
Tjena
Något plit/kriminalvårdare här som kan svara på ett par frågor? Hur lång tid efter intervju brukar det ta innan de höra av sig angående om man fått jobbet eller inte? Ringer de, skickas det mail? Nästa vecka går det i fjärde veckan efter intervju, alltså det har gått 3 veckor nu. De har även fått svar från mina referenser.
Kan man bli nekad anställning om man haft ett par trafikbrott som fortkörning? (2 st för ca 3-4 år sedan).

Tacksam för svar

Jag jobbar på kv.
Vet inte hur långtid det tar men staten är generellt sega och det är semestertider.
Jag har legat i rekrytering till annat statligt jobb nu sedan mars.
Du får mejl om du inte blir erbjuden jobbet.
Nej, det borde inte påverka jobbet. Och det var bra du var ärlig för det kommer ändå synas.
Lycka till om det är där du vill vara!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback