Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-01, 10:58
  #1
Avstängd
Hej

Det måste vara skittråkigt att ta med sig matlåda till jobbet varje dag istället för att ta en dagens lunch för 99 kr istället. Har aldrig förstått mig på folk som gär detta varje dag. Hur fan orkar man? Måste bli skittråkigt i längden. Oftast är dessa människor tråkiga i personligheten med. Jag själv tar med mig färdigportioner till jobbet varje dag och käkar dagens lunch en dag i veckan. Folk är så fucking kung snåla så det är skrattretande samma sak med dessa fån som cyklar till jobbet året runt för dom är så snåla för att ta bussen till jobbet.
Citera
2023-06-01, 11:00
  #2
Medlem
Håller med dig om fånen som cyklar till jobbet i alla väder!

Men du tar ju också med dig matlåda som jag förstår det?

Matlåda tar man med sig om kontoret man jobbar på inte har restaurang, annars köper man lunch på plats av ren hyfs!
Citera
2023-06-01, 11:00
  #3
Avstängd
Pungpuckels avatar
Fått första lönen från sommarjobbet?
Citera
2023-06-01, 11:06
  #4
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frogixo
Hej

Det måste vara skittråkigt att ta med sig matlåda till jobbet varje dag istället för att ta en dagens lunch för 99 kr istället. Har aldrig förstått mig på folk som gär detta varje dag. Hur fan orkar man? Måste bli skittråkigt i längden. Oftast är dessa människor tråkiga i personligheten med. Jag själv tar med mig färdigportioner till jobbet varje dag och käkar dagens lunch en dag i veckan. Folk är så fucking kung snåla så det är skrattretande samma sak med dessa fån som cyklar till jobbet året runt för dom är så snåla för att ta bussen till jobbet.
Själv har jag sedan många år drillat min sekreterare att springa ner i saluhallen och leta upp någon dagsfärsk kobe eller hummer. Sedan får hon på höga klackar ta sig till systembolaget för att inhandla lunchDomPerignon:en. Oftast bakar hon också något till efterätt, alltid med glädje och en respekt.
Citera
2023-06-01, 11:06
  #5
Medlem
Dziwnes avatar
En lunch för 99.-

Bor du i en rövhåla på vishan eller? 120-130 kostar dagens lunch på 99% av alla hak placerade i civilsationen.

120x5 = 600/vecka
600x4 = 2400/månad
2400x12 = 28,800/år

Det finns vettigare saker att lägga de pengarna på än nån undermålig, sönderstekt piss-lunch bestående av helfabrikat med pizzasallad till. Jag är helnöjd sen jag började med matlåda istället för att gynna nån jävla svartskalles skitkrog.
Citera
2023-06-01, 11:07
  #6
Medlem
quts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frogixo
Hej

Det måste vara skittråkigt att ta med sig matlåda till jobbet varje dag istället för att ta en dagens lunch för 99 kr istället. Har aldrig förstått mig på folk som gär detta varje dag. Hur fan orkar man? Måste bli skittråkigt i längden. Oftast är dessa människor tråkiga i personligheten med. Jag själv tar med mig färdigportioner till jobbet varje dag och käkar dagens lunch en dag i veckan. Folk är så fucking kung snåla så det är skrattretande samma sak med dessa fån som cyklar till jobbet året runt för dom är så snåla för att ta bussen till jobbet.
Dagens lunch för 99 kr, det får du ingen mat för.
Citera
2023-06-01, 11:08
  #7
Moderator
yz44s avatar
Tja, 220 x 80:- = 17.600:- är väl ett tillräckligt skäl.
Och att kvalitet och smak är överlägsen de färdigrätter TS tycks föredra.
Citera
2023-06-01, 11:09
  #8
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frogixo
Hej

Det måste vara skittråkigt att ta med sig matlåda till jobbet varje dag istället för att ta en dagens lunch för 99 kr istället. Har aldrig förstått mig på folk som gär detta varje dag. Hur fan orkar man? Måste bli skittråkigt i längden. Oftast är dessa människor tråkiga i personligheten med. Jag själv tar med mig färdigportioner till jobbet varje dag och käkar dagens lunch en dag i veckan. Folk är så fucking kung snåla så det är skrattretande samma sak med dessa fån som cyklar till jobbet året runt för dom är så snåla för att ta bussen till jobbet.
Om du tänker dig att du betalar 99 sek varje dag för mat, medans snålpellen du stör dig på kanske betalar 15 sek, och att du arbetar 225 dagar per år, så betalar du 225*99=22 275 för maten under ett år. Medan snålpellen betalar 225*15=3 375.

På tjugofem år blir det nästan en halv miljon mer för din mat. Om du anser att det är värt det, så är det okej för mig. Men kalla inte snålpelle för dum.
Citera
2023-06-01, 11:09
  #9
Medlem
Jag gör som våra kära grannar i väst och käkar en syltmacka vid skrivbordet och drar hem 1h tidigare.

Hatar lunchträngsel
Citera
2023-06-01, 11:12
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
Jag gör som våra kära grannar i väst och käkar en syltmacka vid skrivbordet och drar hem 1h tidigare.

Hatar lunchträngsel

Hade slagit dig med tangentbordet ifall jag såg dig sitta o smaska på syltmackan och njuta med ett nöjt ansikte att du vart mätt på den mackan.
Citera
2023-06-01, 11:13
  #11
Avstängd
triptykens avatar
För att det är billigare på långa vägar?

PLUS godare för det mesta. Vill ju inte snacka skit om lokala lunchställen men min lasagne går inte av för hackor.
Citera
2023-06-01, 11:14
  #12
Medlem
Många i den här tråden som förstår att om man multiplicerar ett litet tal med ett stort tal blir det ett större tal? Grattis till grundläggande aritmetik.

För att svara på frågan känns det ovärdigt att köpa lunch? Inte som att jag är frivilligt på jobbet. Vägrar betala för att äta nån deppig lunch och ändå sitta och prata jobb, utan att få betalt för det. Därför tar jag med mig matlåda.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback