2023-09-12, 00:39
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Ställer frågan igen, jag blev som sagt uppmanad av moderator att föra diskussionen i denna tråd. Vore ju dock att föredra att någon moderator också bemödar sig att ge lite vägledning i denna tråd...

(FB) Allt om engelsk fotboll 23/24
Nu är vi igång igen. En användare postar vad som kan ses som en personlig åsikt och samtidigt nedlåtande om ett lag. Vad som följer är att ett antal användare triggas så otroligt (vilket är exakt vad den första användaren är ute efter) att de börjar tramsa hit och dit. Allt berör engelsk fotboll så det är inte off topic. Men är det trams?? Jag tycker det, för det är en totalt meningslös "diskussion" som går i cirklar om "det laget är bättre än det laget". Vad jag tycker är dock oväsentligt, men om en moderator kan ge lite vägledning för vad som är trams skulle jag bli tacksam???

Åh, vad glad jag blir att jag sällan besöker tråden under landslagsuppehåll. Går tydligen miste om "min pappa är starkare än din pappa"-diskussionen som går het, men så får det vara.

Det är den där sortens inlägg den användaren lever för. Skriva någon dynga om ett lag han inte gillar, och se notiserna plinga till, and around it goes. Röra upp damm. Eller vice versa - någon skriver något negativt om Arsenal, och han är där och ska slåss.

Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jag har fått PM från moderatorer som säger att det finns inget att göra då han inte bryter mot några regler.

Vi ska bara ignorera hans tramsande. Citerade honom inte på drygt 2 månader och tänker fortsätta med det från nu igen för det kliar i fingrarna varenda gång han öppnar truten.

Problemet är att han alltid triggar någon eller några. Och så är shitshowen igång, i timmar, dagar... zzz

Man önskar han fick ha en egen tråd där han och hans belackare fick slåss, så vi andra kunde slippa skiten.
Citera
2023-12-02, 11:21
Medlem
EnLitenFryss avatar
Bumpar tråden och ställer konkret fråga:

Hur ska vi som användare agera när någon ljuger om vad vi skrivit?

Konkret: En användare påstår att jag eller andra LFC-fans skrivit det citerade. Inget av nedan har skrivits - det är förvanskat, överdrivet, taget ur kontext, eller 100% ljug.

Citat:
Hur kan man glömma legendariska citat som bl.a: "Nunez är bättre än Haaland!".. "Liverpool kommer att dominera EPL och världsfotbollen i 10 år framöver!".. "Liverpool kommer lätt att gå obesegrade genom hela säsongen!".. "Detta Liverpool-lag är mkt bättre än AFCs Invincible-lag!".. "Klopp är en bättre manager än Pep!.." etc, etc.

Eller säg så här:

Får jag som Flashback-användare ljuga om vad en annan användare skrivit i syfte att vinna en diskussion? Det är innanför reglerna?
Citera
2023-12-02, 14:39
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Konkret: En användare påstår att jag eller andra LFC-fans skrivit det citerade. Inget av nedan har skrivits - det är förvanskat, överdrivet, taget ur kontext, eller 100% ljug.

Eller säg så här:

Får jag som Flashback-användare ljuga om vad en annan användare skrivit i syfte att vinna en diskussion? Det är innanför reglerna?

Att förvanska citat är i de flesta fall inte tillåtet så det är bara att rapportera.

(FB) Att pilla i någons text - om missbruk av citatfunktionen (Sammanfogad)
Citera
2023-12-02, 16:54
Moderator
vfs avatar
Citat:

Eller säg så här:

Admin 5 svarade så här i en annan tråd.

Citat:
När det gäller att man ändrar/raderar ett citat och ersätter det med exempelvis "Wall of text", "bla bla bla", en smiley eller liknande så kan det vara ett regelbrott, men framförallt är det i sådana här fall som spoilerfunktionen fungerar alldeles ypperligt - då får man med citatet så läsarna inte behöver gå bakåt i tråden för att förstå vad som svaras på, men samtidigt så tar inte den citerade texten någon direkt plats (om man av någon anledning tycker inlägget blir för stort/långt).

Rena fulciteringar, när någon helt och hållet "hittar på" något i ett citat, skulle jag våga påstå att vi i princip alltid beivrar med radering och vanligtvis en tillhörande varning.

Beklagar mitt något utsvävande svar, men det här är en sån där typisk "det beror på"-fråga som får avgöras från fall till fall.

Det aktuella inlägget du refererar till är för övrigt raderat just pga fulcitat.
Citera
2023-12-03, 00:02
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Att förvanska citat är i de flesta fall inte tillåtet så det är bara att rapportera.

(FB) Att pilla i någons text - om missbruk av citatfunktionen (Sammanfogad)

Citat:
Ursprungligen postat av vf
Admin 5 svarade så här i en annan tråd.

Det aktuella inlägget du refererar till är för övrigt raderat just pga fulcitat.

Tack! Jag har, som jag skrivit tidigare, främst rapporterat detta som "falsk ryktesspridning" i brist på bättre alternativ. Inte upplevt någon större lycka med detta. Är det korrekt sätt att rapportera?

Det kan t.ex. ha skrivits så här: "var det inte ni vf och tempeZZt som skrev att IFK Göteborg skulle värva Mbappe, vinna allsvenskan och CL? loooool"

Något ni aldrig skrivit eller påstått.
Citera
2023-12-03, 01:30
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Tack! Jag har, som jag skrivit tidigare, främst rapporterat detta som "falsk ryktesspridning" i brist på bättre alternativ. Inte upplevt någon större lycka med detta. Är det korrekt sätt att rapportera?

Det kan t.ex. ha skrivits så här: "var det inte ni vf och tempeZZt som skrev att IFK Göteborg skulle värva Mbappe, vinna allsvenskan och CL? loooool"

Något ni aldrig skrivit eller påstått.
Du kan välja 0.03 i rullisten och skriva Fulcitering eller Manipulerad citering i rutan, om det är det. (Om inte fotbollsmoderatorerna säger nåt annat)
Citera
2023-12-15, 14:51
Medlem
Beaver14s avatar
Kvalitén i tråden må aldrig vara på vetenskaplig nivå men nu är den nog lägre än den någonsin har varit.
Det vanliga "Min klubb är bäst och din är sämst"-tjafset är hela tiden närvarande, liksom vissa användare som har personliga vendettor. som Men nu behandlar också ett antal användare även tråden som sin egna privata Whatsapp-grupp för chattande med emojis hit och dit.

Det är helt omöjligt att försöka diskutera engelsk fotboll i tråden, vilket fått åtminstone mig att lämna den.
Jag rapporterar för fulla muggar men önskar att mods låste tråden ett tag och rensar friskt.

Vi är halvvägs in i denna säsong och tråden har redan många fler inlägg än vad förra årets tråd hade på hela säsongen. Det är knappast ett kvalitetstecken.
Citera
2023-12-23, 22:29
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Kvalitén i tråden må aldrig vara på vetenskaplig nivå men nu är den nog lägre än den någonsin har varit.
Det vanliga "Min klubb är bäst och din är sämst"-tjafset är hela tiden närvarande, liksom vissa användare som har personliga vendettor. som Men nu behandlar också ett antal användare även tråden som sin egna privata Whatsapp-grupp för chattande med emojis hit och dit.

Det är helt omöjligt att försöka diskutera engelsk fotboll i tråden, vilket fått åtminstone mig att lämna den.
Jag rapporterar för fulla muggar men önskar att mods låste tråden ett tag och rensar friskt.

Vi är halvvägs in i denna säsong och tråden har redan många fler inlägg än vad förra årets tråd hade på hela säsongen. Det är knappast ett kvalitetstecken.
Vad löjligt beteende bara för att ingen vill diskutera på ditt sätt och med dig. Du och Generalen kan väl PM:a ryggdunkar istället ?

Är det något fel med att ha en skön stämning och slänga in ett par emojis när man diskuterar?
Citera
2023-12-28, 18:59
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Kanske inte har med låg nivå och göra men tycker verkligen lägre divisionerna bör ha en egen tråd. Intresset finns är jag säker på. En till Premier League. En till lägre divisioner. Försök har gjorts men hänvisas till allt om Engelsk fotboll.

Vet inte vad mods säger om att man gör så INNAN en allt om engelsk fotboll tråd startas låter man då de båda uppdelade trådarna vara kvar?

Tips till den som är snabbast med trådstart. Hade gärna tagit mig an den uppgiften själv om jag är först men inte lika aktiv så tveksamt om jag själv skulle hinna först.
Citat:

Kan bars stämma in. Lösningen på Generalproblemet funkar ju inte riktigt här heller. Generalens enstaka oneliners och provocerande går att ignorera. Sen att folk inte gör det är en annan sak. Förstör.

Men två-tre sidors chattande blir svårare och ignorera. Folks försök till diskussion dränks bort i enkla oneliners och kompischattande som bättre tas i PM.
Citera
2023-12-29, 02:21
Medlem
Drickbacks avatar
Är väl inte så svårt att styra upp.
Mods är inte omöjliga utan presentera det snyggt och prydligt samt förklara fördelarna så ökar chansen att tråden får stå.
Vi har ju lyckas splittra upp fotbollstrådar tex CL/EL/ECL/FA/Carabao framgångsrikt.

Förslagsvis
- Allt om Premier League 24/25
- Allt om övrig engelsk fotboll 24/25 (söker bättre titel)

Den som skapar tråden ska se till att väldigt mycket information finns med i trådstarten, ska se hyfsat propert ut. Sen kan man gå ihop några stycken så allt kommer med och att allt stämmer. Är väl hyfsat nöjd med årets trådstart men kommer förbättras till nästa. Tex med matnyttiga länkar.

Till gnället
Innan nån får för sig att klaga att folk replikerar så säg till orsaken först nu blir det bara ensidigt gnäll, jag vill se er skriva publikt till just orsaken och sätta ner foten fram tills dess är det mest luftsnack när ni gnäller på övriga.

Sen tycker jag det är alldeles för mycket anmälningar på trams & OT i en hel del fall okynnes och oberättigat. Vore bra om detta upphör finns viktigare saker att lägga tiden på för de som sköter spakarna.

Bidrag
Var och en får fundera på vad den bidrar med, alla har olika förutsättningar/intresse/aktivitetsnivå/kundskap etc men alla ska ändå gå plats.

Nivå
Vem ska bestämma vilka ämnen som får diskuteras och hur länge då, trots allt ett forum öppen för alla.
Citera
2023-12-29, 02:45
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Kanske inte har med låg nivå och göra men tycker verkligen lägre divisionerna bör ha en egen tråd. Intresset finns är jag säker på. En till Premier League. En till lägre divisioner. Försök har gjorts men hänvisas till allt om Engelsk fotboll.

Vet inte vad mods säger om att man gör så INNAN en allt om engelsk fotboll tråd startas låter man då de båda uppdelade trådarna vara kvar?

Tips till den som är snabbast med trådstart. Hade gärna tagit mig an den uppgiften själv om jag är först men inte lika aktiv så tveksamt om jag själv skulle hinna först.

Kan bars stämma in. Lösningen på Generalproblemet funkar ju inte riktigt här heller. Generalens enstaka oneliners och provocerande går att ignorera. Sen att folk inte gör det är en annan sak. Förstör.

Men två-tre sidors chattande blir svårare och ignorera. Folks försök till diskussion dränks bort i enkla oneliners och kompischattande som bättre tas i PM.
Det verkar tydligen inte finnas tillräckligt med intresse för lägre divisionerna eftersom att dom inläggen kommer sällan och ingen bryr sig om dom. Har väl även gjorts försök på att skapa ?

Antar att jag är en av dom du anser "chatta"? Vad är det för fel med att prata vänligt med andra användare? Vi håller oss alltid inom ämnet och diskuterar fotboll! Varför är det så hemskt?

Vill du ha enbart nyheter och/eller matchanalyser så tycker jag du ska söka dig andra källor än ett forum.

Bidra med något och få en diskussion om något annat intressant eller undvik att läsa om det är så jobbigt.
Citera
2023-12-30, 00:05
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ganska enkelt och jämföra

https://www.flashback.org/sok/Engelsk?f=146#

21/22. 9000 inlägg. Lika mycket säsongen efter. Som varit uppe på tidigare så är årets tråd redan över 10 000. Jämför med innan. Runt 2000 - 4000.

Hade inte varit något fel med det om det haft med ökat intresse. Fler som skriver osv. Men nu är det ju inte så. Snarare färre som skriver då många lämnat tråden. Antalet ökade inlägg kommer från sidor och åter sidor av tjafsande med generalen först och främst. Oftast från samma personer.

Försökt till tråd om lägre divisioner har skrapats inte för att mods säger att intresse saknas eller att trådstart inte är bra nog. Utan för att man hänvisar till tråden allt om engelsk fotboll. Vilket är logiskt få det inte vore en tråd för allt om engelsk fotboll om man exkluderade lägre divisioner därav tips att dela upp inför nästa.

Intresset inte lika stort som Premier League men mer likt nivå med Tyska/Italienska. kan förtjäna sin plats. Sen dränks inlägg om The Championship och lägre divisioner bort bland allt dagligt tjafs med generalen. Som sagt många har helt slutat skriva eller minskat sin aktivitet då det ändå är meningslöst och man tröttnat.
Senast redigerad av asdfghjklzxcvbnm 2023-12-30 kl. 00:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in