Citat:
Ursprungligen postat av
zombie-nation
Skitsamma vad kan de göra om du inte använder kontot mer än du gör?
Det är väl bara att svara på deras frågor när de skickar.
Har du bankID på Swedbank kan du inte avsluta kontot, då slutar bankID och dosa att fungera.
Jag förstår dock frustrationen att förnya bankID utan dosa. Hinner man inte förnya innan det går ut, så går det inte att förnya utan att man går igenom massa processer. De menar att alla kan förnya bankID innan det går ut. Men om telefonen är trasig just då eller om man ligger överkörd av en bil på sjukhus?
Nej just det, de skiter ju i det för du ska vara en maskin.
Tack för ett grymt bra svar. Japp, det är precis de sakerna som dosan undviker, och därför jag vill behålla den.

T.ex. att BankID går ut, eller telefon blir stulen eller totalt förstörd (tappad i vatten t.ex.), osv. Finns många sätt att bli av med sitt BankID och då gillar jag vetskapen att bara simpelt kunna logga in via dosa och skaffa ett nytt direkt. Har redan använt detta 1 gång i en sådan kris-situation.
Tack för svaret gällande att de avslutar ens BankID och dosa om man avslutar sista kontot. Det är logiskt att det tyvärr är så.
Blir helt enkelt att fortsätta med låtsas-kontot hos Swedbank och bara vara redo att försvara mig ifall de hör av sig. Är lite orolig för att de ska plötsligt avsluta mig dock. Kolla in denna kille som hade ett par miljoner på kontot hos Swedbank men inte hade loggat in på 3 år, de bara avslutade honom utan varning, lol:
(FB) Swedbank fimpade mitt konto på grund av inaktivitet
Han skrev i tråden att de avslutade honom "på grund av att han inte utfört en transaktion på länge" (3 år enligt honom).
Själv har jag typ 10kr på kontot och loggar in en gång om året för att symboliskt skicka 1kr fram och tillbaka till nya kontot för att "vara aktiv", lol. Så det är troligen därför som jag nu lyckats vara inaktiv i 7 år utan problem hittills.
Men så har vi ju det här faktumet också: Konton med mindre än 10000kr får avslutas av banken efter 10 år, så det kanske kommer ske ett tvingat avslut även för mig snart isåfall.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jo...ankkontonummer.