2023-06-12, 09:19
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastAreaPapist
Om du klickar dig igenom kedjan av citerade inlägg ser du att det inte är ett svar.

Oavsett citatkedjan så handlar Ukrainas offensiv om att befria territorium Ryssland ockuperar.
2023-06-12, 09:23
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
77 av 90 leoparder förstörda talar sitt tydliga språk.

Du skyndade genast vidare efter detta påstående. Hade du nåt stöd för uppgiften att 77 Leopard stridsvagnar förstörts?
2023-06-12, 09:34
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Hur ser de städer de nu slåss om ut? Finns det något kvar att bevara? På de bilder jag sett är ju allt så sönderkrigat att det inte ser ut att gå att rädda.

Har städerna betydelse fortfarande? Finns det folk att frigöra? Eller är det bara militära positioneringar kvar?
2023-06-12, 09:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du skyndade genast vidare efter detta påstående. Hade du nåt stöd för uppgiften att 77 Leopard stridsvagnar förstörts?

Bara summan av filmer på twitter. Men Ukraina framstår som antingen dumma, övermodiga eller som om de har extrem övertro på den nya utrustningens förmåga.
2023-06-12, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Stor skillnad. I Ukraina åker dom dit. I Ryssland får korruptionen fortgå...

tyvärr inte, när korruption fått fäste är det nästan omöjligt att bli av med, sverige håller på och får samma problem även om ni ännu är milsvida bort från den nivån ukraina o ryssland är i
2023-06-12, 09:49
Medlem
Citat:
Bara summan av filmer på twitter. Men Ukraina framstår som antingen dumma, övermodiga eller som om de har extrem övertro på den nya utrustningens förmåga.

Det finns fotobevis på 6 utslagna vill jag minnas. Vart kommer de andra 71 ifrån?
2023-06-12, 09:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Ja jag vet att det tillhör ert nya narrativ att insinuera att teknologin från väst inte är så bra i verkligheten.

Men det finns alltså inget stöd för 77 förstörda Leoparder, annat än ett diffust ’Twitter’?
2023-06-12, 09:50
Medlem
JagSettKungenNakens avatar
Ryssarna har sprängt ännu en ukrainsk dam, denna gång i Zaporizhzhia.

Varför vill inte de ryska soldaterna hålla fronten och slåss som riktiga män?

https://euromaidanpress.com/2023/06/...ary-spox-says/

https://news.yahoo.com/occupiers-blo...bYXigwVOGmJogw
2023-06-12, 10:02
Medlem
Citat:

Två filmer av samma händelse innebär inte att den inträffat två gånger, kan vi vara överens så långt?
2023-06-12, 10:14
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Och hur vet du det?

Västmedier rapporterar aldrig något om regimkritiska ukrainare.

Det kanske finns massor av ukrainare som är emot Zelensky.

Och det kanske finns massor av ukrainare som är kritiska till motoffensiven. Vi har ingen aning.

Men det är ju så media jobbar. I varje rapportering från Ryssland ligger alltid fokus på oppositionella krafter.

Alla måste kunna se att vi blir utsatta för propaganda precis som ryssarna blir det från sitt håll.

Det finns alltid förrädare inom ett lands gränser som vill att ens land ska upphöra att existera eller invaderas för att sen kontrolleras av utomstående makt.

Titta bara denna tråd där det finns ett antal svenska landsförrädare som inte vill något annat än att Sverige invaderas av Ryssland.

De är avskummet som jag hoppas och förmodar att Säpo och Must har järnkoll på. De bör aldrig få ett jobb eller ens komma nära ett skyddsobjekt.
2023-06-12, 10:16
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
Det finns fotobevis på 6 utslagna vill jag minnas. Vart kommer de andra 71 ifrån?
Helt meningslöst att spekulera. Vi vet att Ryssarna gärna ljuger när de ser en vinning och möjlighet. Den enda video jag sett är en skördetröska som blir förstörd, som påstås vara en leopard 2.

Det kommer nog att gå rätt lång tid mellan trovärdiga rapporter ett tag framöver.
2023-06-12, 10:21
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Helt meningslöst att spekulera. Vi vet att Ryssarna gärna ljuger när de ser en vinning och möjlighet. Den enda video jag sett är en skördetröska som blir förstörd, som påstås vara en leopard 2.

Det kommer nog att gå rätt lång tid mellan trovärdiga rapporter ett tag framöver.

Här är en ganska bra rapport hur man tror läget är.

https://www.forbes.com/sites/davidax...h-is-worth-it/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in