• 1
  • 2
2023-05-26, 13:46
Medlem
Åtal har väckts mot 39-årige Luis Filip Hessey för grovt övergrepp i rättssak och försök till grov utpressning. I samma mål har även Henrik Svensson åtalats för medhjälp till försök till grov utpressning.

Enligt stämningsansökan ska Luis Hessey tillsammans med andra okända personer misshandlat målsäganden i Bandidos MC:s lokaler på Marieholmsgatan i Göteborg den 12 januari i år och krävt att han skulle betala dem 600 000 kronor för en påstådd skuld. Vid misshandeln användes bland annat ett järnrör.

Luis Hessey ska sedan hotat att döda målsäganden om han inte fick fram pengarna redan under kvällen och berättade att de redan grävt en grop i skogen där de skulle placera hans kropp. De hotade även att döda hans flickvän, mamma, pappa och syskon om han skulle överleva kvällen och sedan välja kontakta polisen.

Luis Hessey är tidigare dömd för en lång rad brott. Han släpptes ur fängelset senast den 30 januari 2022 sedan han dömts till åtta års fängelse för försök till mord. I samband med den händelsen högg han bland annat av delar av sitt offers hand med ett svärd:
(FB) Man fick handen avhuggen, Örebro 2016-07-23

Är det någon som vet mer om händelsen eller de involverade?

Göteborgs tingsrätt:
Citera
2023-05-26, 15:20
Medlem
Den där Linus verkar vara världens WT, helt trasig, problematisk, lirar tjejer, pundar och gömmer sig…

Sånna ska man fan straffa så de lär sig en läxa. De tror att de kan glida genom allt.
Citera
2023-05-28, 12:32
Medlem
I FUPen nämns att det ska finnas ett Bandidos-chapter i Halmstad. Stämmer detta?
Citera
2023-05-28, 14:28
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piledriver
I FUPen nämns att det ska finnas ett Bandidos-chapter i Halmstad. Stämmer detta?

det stämmer.
Citera
2023-05-28, 14:43
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det stämmer.
Inte längre , flyttade till Värnamo.
Halmstad är helt fritt från kräken.

Har hört att de håller på att upplösas även i Värnamo för flytt "nära norska gränsen".
Senast redigerad av Massonite 2023-05-28 kl. 14:54.
Citera
2023-05-28, 17:44
Medlem
En sån här person går inte att rehabilitera tillbaka in i samhället. Vad ska man göra åt honom? Saft och bullar funkar uppenbarligen inte.
Citera
2023-05-28, 19:30
Medlem
Betala kuksugare eller ta inte lån. Det kan fanimaj inte alltid vara en påstådd skuld. VARJE gång, tingsrätten MÅSTEta i beaktning om så är fallet och lindra straffet alternativt ta bort skadeståndet.

Samma med snubben i Malmö. Han borde inte fått 12 jag menar 8 års fängelse. Horan som fick tänderna utslagna så att nerverna i tandköttet svider och gör ont 24/7. Får fan ta och skylla sig själv att han inte betalade spelvinsten.

Riktiga kräk är bögarna som tar lån. Hennessey borde få jobb hos kronkalle. Men bonus varje gång han utför brutalt våld gentemot luffarna.
Citera
2023-05-28, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2PistolerIMinBil

Riktiga kräk är bögarna som tar lån.
Jämförelsevis med våldsbrott så är det helt ok att inte betala av lån,tycker jag

Finns grader i helvetet

Hade själv en som påstod att jag var skyldig personen runt tusingen, betalade jag inte skulle han slå av mina knäskålar påstods det. Jag såg och hörde aldrig av han igen, men visst en dag möts vi nog och då ska vi se vem som är skyldig mest. Det var många år sedan förvisso och nu när jag växt upp så tror jag mer på att betala de som tvingar en. Så får lagens långa arm ta hand om dem sen, i Jesus Kristus Namn
Senast redigerad av FridensGudJesus 2023-05-28 kl. 19:43.
Citera
2023-05-28, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2PistolerIMinBil
Betala kuksugare eller ta inte lån. Det kan fanimaj inte alltid vara en påstådd skuld. VARJE gång, tingsrätten MÅSTEta i beaktning om så är fallet och lindra straffet alternativt ta bort skadeståndet.

Samma med snubben i Malmö. Han borde inte fått 12 jag menar 8 års fängelse. Horan som fick tänderna utslagna så att nerverna i tandköttet svider och gör ont 24/7. Får fan ta och skylla sig själv att han inte betalade spelvinsten.

Riktiga kräk är bögarna som tar lån. Hennessey borde få jobb hos kronkalle. Men bonus varje gång han utför brutalt våld gentemot luffarna.
eller så lånar man inte ut privat till personer, du är lika korkad du
Citera
2023-05-28, 20:19
Citat:
Ursprungligen postat av saab_90
En sån här person går inte att rehabilitera tillbaka in i samhället. Vad ska man göra åt honom? Saft och bullar funkar uppenbarligen inte.
Det allra bästa är att söva skitet - och amputera ben och armar..
Citera
2023-05-28, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
eller så lånar man inte ut privat till personer, du är lika korkad du

Såklart ska man låna ut privat. Banker är skapad av djäveln själv.
Citera
2023-05-29, 07:43
Medlem
TompaOs avatar
Stämmer det att BO är Zigenare?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto