Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-23, 07:43
  #1
Medlem
Laylahs avatar
Citat:
Två män fördes under natten mot lördag till USÖ efter en händelse som polisen benämner som mordförsök, alternativt dråpförsök.

De båda männen som fördes till sjukhus är offret och den misstänkte gärningsmannen, som är gripen av polis. Offret ska vara skadad. Hur det är ställt med den misstänkte är mer oklart.
- Eventuellt ska det finnas skador på den misstänkte också, säger polisens vakthavande befäl Fredrik Bäcker.
http://na.se/nyheter/orebro/1.409743...gagatan-i-natt

Citat:
En man har utsatts för ett mordförsök, alternativt dråpförsök, i Örebro under natten.
Nu vårdas han på sjukhus, skriver Nerikes Allehanda.
– En man har fått sin hand avhuggen, säger Dan Sööder, vakthavande befäl vid polisen i Örebro län.
http://www.expressen.se/nyheter/en-m...ok-efter-brak/

Något som vet något mer..?
Mycket hemskheter i Sverige nuförtiden...
Citera
2016-07-23, 07:46
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laylah
http://na.se/nyheter/orebro/1.409743...gagatan-i-natt


http://www.expressen.se/nyheter/en-m...ok-efter-brak/

Något som vet något mer..?
Mycket hemskheter i Sverige nuförtiden...

Är det nån Sharialag som tillämpats?
Citera
2016-07-23, 07:48
  #3
Medlem
Laylahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Är det nån Sharialag som tillämpats?

Skulle inte förvåna mig ett dugg. Varbergagatan ligger väl vid Vivalla så...

Citat:
Klockan var 03.47 när polisen kallades till Varbergagatan med anledning av någon form av tumult i en lägenhet.
NA
Citera
2016-07-23, 07:49
  #4
Medlem
ozznujens avatar
Det praktiseras väl sharialagar i vissa delar av Örebro, så det är sannolikt en tjuv som offret?
Citera
2016-07-23, 08:26
  #5
Medlem
Kalle81s avatar
Kan det vara en olycka vid grillning, i samband med alkohol? Jag skar mig igår när jag skulle hacka gurka. Kan tänka mig att någon skulle hugga av ett rejält köttstycke, och så håller den ena i köttbiten och så lossnar handen istället.
Citera
2016-07-23, 09:00
  #6
Medlem
Zikniks avatar
Känns väldigt utstuderat och långt ifrån vanligt fyllebråk.
Knark eller islam bakom gissar jag, inte båda eftersom knark är haram


GM kan vara muslim och inblandad i droghandel, men då är inte motivet religionen. Så den OT-diskussionen slipper vi.
Citera
2016-07-23, 09:46
  #7
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziknik
Känns väldigt utstuderat och långt ifrån vanligt fyllebråk.
Knark eller islam bakom gissar jag, inte båda eftersom knark är haram


GM kan vara muslim och inblandad i droghandel, men då är inte motivet religionen. Så den OT-diskussionen slipper vi.

GM och BO kan ju båda vara muslimer då GM straffar BO för haram? Och i det fallet är motivet religion. Jag säger inte att så är fallet, jag bara påpekar att du med felaktig logik uteslutit något som inte behöver vara uteslutet.
Citera
2016-07-23, 09:53
  #8
Medlem
Marionettes avatar
Är jag fördomsfull så är jag men första tanken är: muslim. Ser heller inga konstigheter i som någon nämner gällande alkohol/droger. Dom muslimer jag känner följer vissa saker och andra inte.
Citera
2016-07-23, 10:41
  #9
Medlem
Isnatts avatar
En hand hugger man väl inte av i första taget med en kniv, jag gissar på ett sving med machete.
Citera
2016-07-23, 10:44
  #10
Medlem
Harold.Faltermeyers avatar
Citat:
med anledning av någon form av tumult i en lägenhet.

Lite knapphändigt med information i dagsläget, men nog passar hederligt gammalt pundarbråk in? Det vill säga en knarkskuld skulle regleras mitt i ett rohypnol och alkoholrus. Så med ninjasvärdet eller för den delen tång och brödkniv var det någon stackare som blev misshandlad så pass att han nu är enhänt.
Citera
2016-07-23, 11:09
  #11
Medlem
Jag kan med lätthet föreställa mig att en kraftig skärskada i en arm blir till "avhuggen" via larmsamtal, ett par poliser och en journalist.
En hand är väl inget som trillar av vid normalt knivviftande, känns spontant som tyngre yxa och mothåll borde krävas för effektiv lemlästning.
Citera
2016-07-23, 11:13
  #12
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
En hand hugger man väl inte av i första taget med en kniv, jag gissar på ett sving med machete.

Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag kan med lätthet föreställa mig att en kraftig skärskada i en arm blir till "avhuggen" via larmsamtal, ett par poliser och en journalist.
En hand är väl inget som trillar av vid normalt knivviftande, känns spontant som tyngre yxa och mothåll borde krävas för effektiv lemlästning.
Som sagt, det krävs tunga doningar för att hugga av en arm, om man inte är kirurg och vet hur snitten skall läggas. Inget som görs snabbt med en liten morakniv...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback