2023-05-26, 09:02
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Om ni är intresserade så har Malmö gått genom samma sak som i Trollhättan.
Det har INTE slutat väl.

I 10 av Malmös högstadieskolor är det bara 40-50% av eleverna som går ut gymnasiet med godkänt.
Sydsvenskan skrev om det.

Det kallar jag väl genomtänkt raketforskning.

Det positiva är att malmö är infekterad av horder av vänster och sossar anhängare, så det är lite av skadeglädje från min sida 😂
Går de ut högstadiet med med godkända gymnasiebetyg? Menar du att endast 40 - 50 procent har tillräckliga betyg för att komma in på gymnasiet?
Citera
2023-05-26, 09:02
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Svenska barn är alltid förlorare, och det ser andra svenskar till. De svenska barnen har aldrig tidigare mått så dåligt psykiskt som nu i skolan. De kan inte sova på nätterna eller sköta sina studier pga den otrygghet som erbjuds i skolan av invandrarbarn.

Det finns bara en lösning. Repatriering av de största grupperna menaiter. Minst 1 miljon människor måste ovillkorligen sparkas ut ur Sverige. Lika bra att vi inser vårt misslyckande.

Nej, lösningen är avskaffad skolplikt, och islamiseringen är vägen dit.

Citat:
Ursprungligen postat av trancas
Lika bra att vi inser vårt misslyckande.

Ja ni "radikala nationalister" har ju onekligen misslyckats. Ni valde att hålla vit makt-konserter ute i Tjotahejti på 90-talet, och nu leker nu överklass och stämmer gamla avdankade vänsteraktivister för förtal.
Citera
2023-05-26, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Om ni är intresserade så har Malmö gått genom samma sak som i Trollhättan.
Det har INTE slutat väl.

I 10 av Malmös högstadieskolor är det bara 40-50% av eleverna som går ut gymnasiet med godkänt.
Sydsvenskan skrev om det.

Det kallar jag väl genomtänkt raketforskning.

Det positiva är att malmö är infekterad av horder av vänster och sossar anhängare, så det är lite av skadeglädje från min sida 😂

Ursäkta, jag blev litet förvirrad här, ingen kritik alls av din text, jag vill bara förstå rätt. Är det 40-50% av eleverna i högstadiet som inte har godkända betyg för behörighet till gymnasiet eller är det 40-50% av de elever som tidigare gick i kommunala högstadieskolor som sedan, när de går i gymnasiet, inte fått godkända betyg? Vilket det än är är det ett gigantiskt misslyckande för Malmö. Som Åberg skriver i sin bok-ska Sverige bli som Malmö? -då står vi verkligen inför en samhällskollaps!

Jag är säker på att Malmös vänsterpolitiker och godhetsapostlar, trots sin yttre ” humanitära” svansföring, lika lite som alla andra föräldrar innerst inne tror på ” jag gillar olika” . De flesta av dem har troligen satt sina dyrgripar i friskolekö redan när de föddes-det motiveras säkert med att ” vi vill ha en speciell pedagogik för vårt barn” om någon vågar ifrågasätta varför just deras barn ska slippa vara integrationskudde.

Sällan har ” mina barn och andras ungar” kamoflerats så väl som nu. Jag känner personligen till tre familjer som lämnat Malmö och bosatt sig i en tryggare kranskommun. Officiellt var det för att få råd att köpa hus men mellan skål och vägg kan till och med dessa unga familjer, som självklart röstar Mp och V samt är ”all-in woke” och ”jag gillar olika” medge att det var främst den osäkra situationen med våld och droghandel i Malmö som fick dem att flytta.

Jag förtvivlar verkligen över de yngre generationernas slutledningsförmåga eftersom ingen av dem, i alla fall så någon annan hör, vill inse och medge att kaoset är ett resultat av en katastrofalt hög invandring av folk från kaosländer i Mena. De sitter nu istället i sina vita trygga enklaver, där barnen enbart har svenska barn runt om sig på dagis och i skolan, och ondgör sig över de hemska rasisterna som röstar SD. Att de inte inser den enorma ironin i sitt eget handlande gör mig både asförbannad och roat uppgiven på samma gång!
Citera
2023-05-26, 09:30
Medlem
jack.danielss avatar
Klart att ”forskarna” hittar bevis för det som politikerna beställt!
Citera
2023-05-26, 09:33
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Går de ut högstadiet med med godkända gymnasiebetyg? Menar du att endast 40 - 50 procent har tillräckliga betyg för att komma in på gymnasiet?

40-50% (beror på vilken högstadieskola) av de som börjar på gymnasiet klarar sedan inte av att gå klart eller få godkänt.

Hur många som kommer in på gymnasiet har jag inte i huvudet.
Senast redigerad av löl 2023-05-26 kl. 09:38.
Citera
2023-05-26, 10:34
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Klart att ”forskarna” hittar bevis för det som politikerna beställt!

Precis. Det är egentligen inte svårare än så, och diskussionen borde vara avslutad därefter.

Alla som inte är räddningslöst förlorade i de socialliberala dimmorna, och faktiskt tror att deras fantasier är verklighet, vet om att det är så. Det är kejsaren som är naken och det har det alltid varit med den här typen av Sovjet-inspirerad "forskning". Den aktuella "forskningen" bär ungefär lika stor tyngd som Trofim Lysenkos febersvamlande om genetik gjorde på 1920/30-talet.

Det här är, för att uttrycka sig kort och koncist, utbildningsväsendets motsvarighet till kroknäsan Jerzy Sarneckis samhällsskadliga svamlande i radio, TV och tidningar. Det krävs ALLTID mer "forskning" för att utröna om, exempelvis zigenare är mer brottsbenägna än andra, eller att gängmiljön är nästan uteslutande ett invandringsrelaterat problem. Sådant som statistiken visat stämmer i årtionden kan Jerzy aldrig ställa sig bakom utan att själv få lägga sin slemmiga kroknäsa i blöt och grumla vattnet för alla som försöker bilda sig en korrekt bild av svensk kriminalpolitik.
Citera
2023-05-26, 10:50
Medlem
Tvångsförflyttningar fungerar men det är ändå lite lustigt att det är ok när det är för den goda kampen.
Citera
2023-05-26, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
SVT: "forskare": Rätt beslut bussa Trollhättans invandrarelever till svenska skolor

Nu har experimentet som beskrivs i tråden (FB) Elever från Kronogården ska bussas till svenska skolor - föräldrar protesterar avslutats.

SVT: Forskningsrapport: Rätt beslut att bussa elever i Trollhättan
Trollhättans beslut att att stänga skolor i stadsdelen Kronogården och bussa eleverna till andra skolor var rätt, skriver forskare från Högskolan Väst som följt projektet.

Ur ett inkluderingsperspektiv så är det en framgång
Föga oväntat tycker forskarna att mer pengar ska läggas på problem med Sveriges extrema invandringspolitik:
Men mer resurser och utbildning efterfrågas

Vad har forskarna undersökt?
Forskarna har inte undersökt betygen, utan fokuserat på förutsättningar som kan leda till ökade resultat, som kamrateffekter och trygghet.
I SVTs morgonprogram idag intervjuas bland annat en bussad flicka påvtingad slöja, som saknar sina vänner i den gamla skolan. Detta hindrar inte "forskarna" att se en framgångssaga i sitt experiment.

Det framgår inte av artikeln, men i SVTs morgonprogram idag, berättas att forskarna INTE intervjuat föräldrarna till de drabbade eleverna.

Verkar det troligt att kritiska lärare fått ge sin syn? Verkar det troligt att kritiska lärare faktiskt känner att de kan tala öppet, eller kan det finnas en risk för rasiststämpling från denna typ av "forskare"?

Rapporten finns att ladda ner längst ner på denna sida: https://www.mynewsdesk.com/se/hogsko...gation-3254666

Vad säger ni om detta?

Tycker ni "forskarna" Karin K. Flensner och Ylva Svensson, författare till rapporten, gjort ett bra arbete?

Är "forskarnas" rapport neutral? Verkar den komplett? Verkar det rimligt att förändrarna inte får ge sin syn? Verkar det rimligt att som forskare utesluta betyg och mätbara resultat?

Det är väldigt enkelt:

Hade detta fungerat som forskarna säger skulle vi sett idrottslag som Manchester United köpa in dåliga spelare! Men det gör dom inte för de vet att det sänker hela laget.

Hur fan kan man som forskare välja att dö på den här kullen? Fullkomligt uppenbart för alla att detta är sämre för bra elever som influeras av de ouppfostrade eleverna som bara går till skolan för att fördriva tiden ej lära sig något och bli värdiga medborgare.
Citera
2023-05-26, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Som vanligt inga kritiska följdfrågor från Karin och Ted när det framkom att inga intervjuer gjorts med föräldrar.

Ylva Svensson får rabbla på hur fantastiskt bra allting är med det här projektet..

Enligt skolstadgarna behöver inte elever vara mentor till andra elever.
Citera
2023-05-26, 15:12
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det är kejsaren som är naken och det har det alltid varit med den här typen av Sovjet-inspirerad "forskning". Den aktuella "forskningen" bär ungefär lika stor tyngd som Trofim Lysenkos febersvamlande om genetik gjorde på 1920/30-talet.
Det roliga är att debattklimatet är så jävla bajsnödigt att de använder samma kodord som kritikerna. Båda säger "utanförskap", "utmaningar" samt "mångkultur" och de delar den underförstådda meningen.

Den rasistiska tonen är också densamma. Med skillnaden att Jerzy och co. följer varianten baserad på låga förväntningar.
Citera
2023-05-26, 15:14
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubenberg
Enligt skolstadgarna behöver inte elever vara mentor till andra elever.
Gissar att Trollhättans politiker och rapportens forskare anser att barnen står i någon sorts strukturell skuld till Kronogårdens allmoge. Ja, alla barn utom just deras - deras barn är lite finare än alla andra och kanske måste gå på någon friskola på grund av någon allergi eller autism. Annars hade de gärna haft barnen i den blandade skolan - synd att det inte går... I alla fall...
Citera
2023-05-26, 15:31
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Nej, lösningen är avskaffad skolplikt, och islamiseringen är vägen dit.

Ja ni "radikala nationalister" har ju onekligen misslyckats. Ni valde att hålla vit makt-konserter ute i Tjotahejti på 90-talet, och nu leker nu överklass och stämmer gamla avdankade vänsteraktivister för förtal.

Jag har svarta barn, min fru är svart, och jag är liberal. Jag är ytterst påläst och har publicerat ett antal vetenskapliga artiklar, har bott 30 år i Afrika, är väl förtrogen med islam även då jag tjänstgjort i mellanöstern och jag är dessutom högste sakkunnig i Sverige inom ett visst ämne som har med saken att göra.

Det var inte många rätt du fick in.

För övrigt är en försvenskning av världen med vår liberala livsfilosofi som grund det högsta mänskligheten kan uppnå. Det är det vi skall sprida och strida för att lära ut. Inget annat trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in