Citat:
Ursprungligen postat av
löl
Om ni är intresserade så har Malmö gått genom samma sak som i Trollhättan.
Det har INTE slutat väl.
I 10 av Malmös högstadieskolor är det bara 40-50% av eleverna som går ut gymnasiet med godkänt.
Sydsvenskan skrev om det.
Det kallar jag väl genomtänkt raketforskning.
Det positiva är att malmö är infekterad av horder av vänster och sossar anhängare, så det är lite av skadeglädje från min sida 😂
Ursäkta, jag blev litet förvirrad här, ingen kritik alls av din text, jag vill bara förstå rätt. Är det 40-50% av eleverna i högstadiet som inte har godkända betyg för behörighet till gymnasiet eller är det 40-50% av de elever som tidigare gick i kommunala högstadieskolor som sedan, när de går i gymnasiet, inte fått godkända betyg? Vilket det än är är det ett gigantiskt misslyckande för Malmö. Som Åberg skriver i sin bok-ska Sverige bli som Malmö? -då står vi verkligen inför en samhällskollaps!
Jag är säker på att Malmös vänsterpolitiker och godhetsapostlar, trots sin yttre ” humanitära” svansföring, lika lite som alla andra föräldrar innerst inne tror på ” jag gillar olika” . De flesta av dem har troligen satt sina dyrgripar i friskolekö redan när de föddes-det motiveras säkert med att ” vi vill ha en speciell pedagogik för vårt barn” om någon vågar ifrågasätta varför just deras barn ska slippa vara integrationskudde.
Sällan har ” mina barn och andras ungar” kamoflerats så väl som nu. Jag känner personligen till tre familjer som lämnat Malmö och bosatt sig i en tryggare kranskommun. Officiellt var det för att få råd att köpa hus men mellan skål och vägg kan till och med dessa unga familjer, som självklart röstar Mp och V samt är ”all-in woke” och ”jag gillar olika” medge att det var främst den osäkra situationen med våld och droghandel i Malmö som fick dem att flytta.
Jag förtvivlar verkligen över de yngre generationernas slutledningsförmåga eftersom ingen av dem, i alla fall så någon annan hör, vill inse och medge att kaoset är ett resultat av en katastrofalt hög invandring av folk från kaosländer i Mena. De sitter nu istället i sina vita trygga enklaver, där barnen enbart har svenska barn runt om sig på dagis och i skolan, och ondgör sig över de hemska rasisterna som röstar SD. Att de inte inser den enorma ironin i sitt eget handlande gör mig både asförbannad och roat uppgiven på samma gång!