2023-06-08, 16:07
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrell
Att raka sig är ett val vi gör. Att ha mens är det inte.
Att äta för mer än vad din plånbok klarar är ett val. Mens är inte ett val.
Förstår du skillnaden på vad som är ett val och vad som inte är det?
Nej, det är inget val vi har,
Utan personlig hygien har du inget jobb och utan jobb har du ingen försörjning eller framtid.
Blanda inte in äta eller plånbocker här.

Vill du raka dig eller använda bindor, så finns båda i affären.
Varför ska jag köpa dem åt dig oavsett vad du använder?
Citera
2023-06-08, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
98% av dem är helt tysta med det.
Vad är dina källor på motsatsen?

Källor på att jag har läst att somliga brukar en viss retorik? Jadu. Jag är källan. Eller va? Frågar du på allvar om en källa på en subjektiv erfarenhet? Är du korkad på riktigt? Vet du ens vad källkritik är?
Citera
2023-06-08, 16:09
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Du låter precis som de radikala muslimerna som du hatar.
Jag gillar inte någon av er. Radikala religiösa, fascister, konservativ höger eller bara ni som inte klarar av att bete er som ordentliga svenska män.
Ingen vill ha er här i Sverige. Varken kvinnor eller riktiga män.
Du låter?
Det vet du absolut ingenting om, men jag noterar att du redan tappat hela din poäng, men vill gärna argumentera ändå.
Fast helt utan argument.

Och så tror du att du kan tala för både alla kvinnor och riktiga män.
Har du ens träffat en sån nån gång?
Citera
2023-06-08, 16:12
Medlem
Citat:
Att äta för mer än vad din plånbok klarar är ett val. Mens är inte ett val.
Förstår du skillnaden på vad som är ett val och vad som inte är det?

Vi män behöver äta mer för att endast existera. Att drabbas av näringsbrist sjukdomar ska man väl ändå kunna slippa i ett land som Sverige? Läs på om BMR och TDEE. Jag själv t ex behöver äta mer än en kvinna som hårdtränar endast för att kunna existera.

Förövrigt anser jag att mensskydd skall subventioneras från grundskolan och gymnasiet. När man sedan är vuxen får man allt betala själv.
Citera
2023-06-09, 03:18
Avslutad
Citat:
Don’t do the crime if you can’t do the time.

Do the time if you want the dime. (wamans work less hours)
Citera
2023-06-09, 04:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Du låter?
Det vet du absolut ingenting om, men jag noterar att du redan tappat hela din poäng, men vill gärna argumentera ändå.
Fast helt utan argument.

Och så tror du att du kan tala för både alla kvinnor och riktiga män.
Har du ens träffat en sån nån gång?

Här är ett finfint bevis på hur könet är en social konstruktion. Vad är en riktig man? Antar att du menar nåt mer än "an adult human male".
Citera
2023-06-09, 05:33
Medlem
MagisterMilitums avatar
Citat:
I denna tråd visar ni män? verkligen vad ni är. Jag skäms att ha samma kön som er.
Det står dig fritt att byta.

Förstår inte varför bara en sorts hygienartiklar skulle vara subventionerad, vill man inte gå omkring som ett äckel så köper man det man behöver inklusive rakhyvlar, shampoo, smink eller mensskydd. Är kvinnor verkligen så handikappade att de behöver bidrag eller uppmuntran för att uppfylla grundläggande behov?
Det varken tror eller hoppas jag.
Citera
2023-06-09, 11:25
Medlem
Thyrells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterMilitum
Det står dig fritt att byta.

Förstår inte varför bara en sorts hygienartiklar skulle vara subventionerad, vill man inte gå omkring som ett äckel så köper man det man behöver inklusive rakhyvlar, shampoo, smink eller mensskydd. Är kvinnor verkligen så handikappade att de behöver bidrag eller uppmuntran för att uppfylla grundläggande behov?
Det varken tror eller hoppas jag.

Som jag skrivit tidigare. Jag behöver inte raka min haka, det är ett val jag gör i så fall. Att jämför något som behövs (bindor/tamponger) för att fungera ute i tex. arbetslivet, med ett val att raka sig visar bara på hur fruktansvärt trångsynta ni är.

Jaja, fortsätt erat kvinnohat ni. Kanske (men inte troligt) växer ni upp och inser hur fel ni haft.
Citera
2023-06-09, 14:59
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Som jag skrivit tidigare. Jag behöver inte raka min haka, det är ett val jag gör i så fall. Att jämför något som behövs (bindor/tamponger) för att fungera ute i tex. arbetslivet, med ett val att raka sig visar bara på hur fruktansvärt trångsynta ni är.

Jaja, fortsätt erat kvinnohat ni. Kanske (men inte troligt) växer ni upp och inser hur fel ni haft.

Men matexemplet fortsätter du att undvika att bemöta, så här kommer det igen:

Mäns extra matkostnad per Månad överstiger kvinnors kostnad för mensskydd. Varför ska kvinnors kostnad för mensskydd subventioneras av staten när mäns extra matkostnad inte subventioneras?
Citera
2023-06-09, 19:06
Medlem
MagisterMilitums avatar
Citat:

Så du tror att du får ha jobbet kvar om du slutar använda hygienartiklar? Inte troligt.

Dessutom hatar jag inte bara kvinnor utan män också så det känns lite orättvist att bli utpekad som misogyn, dessutom av någon med ogenomtänkta argument som dessutom inte drar sig för personliga påhopp.
Citera
2023-06-10, 08:17
Medlem
Thyrells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Men matexemplet fortsätter du att undvika att bemöta, så här kommer det igen:

Mäns extra matkostnad per Månad överstiger kvinnors kostnad för mensskydd. Varför ska kvinnors kostnad för mensskydd subventioneras av staten när mäns extra matkostnad inte subventioneras?

Nej jag undviker det inte. Att män generellt behöver mer än kvinnor innebär inte att du behöver mer än en kvinna. Och om du behöver mer mat än du har råd med får du bidrag för det.

Citat:
Ursprungligen postat av MagisterMilitum
Så du tror att du får ha jobbet kvar om du slutar använda hygienartiklar? Inte troligt.

Dessutom hatar jag inte bara kvinnor utan män också så det känns lite orättvist att bli utpekad som misogyn, dessutom av någon med ogenomtänkta argument som dessutom inte drar sig för personliga påhopp.

Rakning tillhör inte hygien. Skägg är inte smutsigt per se. Du tvättar dig precis som vanligt även när du har skägg. Går inte ens åt mer tvål.

Däremot behövs det mer tvätt och skötsel av kläder och kropp när du har mens. Så kanske kvinnorna även bör få tvål/tvättmedelsbidrag också. Utöver gratis mensskydd. Bra spaning där. Tack.
Citera
2023-06-10, 08:22
Medlem
ApanNegersons avatar
40kr….. är kvinnor så här jävla fucking broke att dem inte har råd med 40kr i månaden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in