2024-07-30, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Ska vi skattefinansiera mäns högre matkostnad också? Det är ännu dyrare än mensskydd.

Män tjänar i regel mer än kvinnor så det är nog inget problem. Dessutom är det inte enbart mensskydd som behöver finansieras. Jag får oftast väldigt ont i samband med mens, och blöder väldigt mkt. Så jag behöver byta ofta och köpa mycket produkt plus smärtlindring och järntabletterna + b12. Känner många kvinnor som inte ens kan ta sig till jobbet och blir sängliggandes pga sin mens. Plus alla hormoner på det och pms och what not.
Om det är sån liten utgift borde det ju inte vara något problem att skattefinansiera.
Citera
2024-07-30, 06:47
Medlem
För övrigt är det ju så jävla korkat att säga att mensskydd är frivilligt. Det är som att säga att man kan gå runt nerpissad för att det är frivilligt att gå på toaletten. Ja det är frivilligt men Ingen frisk människa hade ju valt att gå runt nedkissad om de haft möjligheten att gå på toa liksom. Precis som ingen vettig tjej vill gå runt nermensad. Vem ska betala alla kläder som blir förstörda pga blodet menar du?
Citera
2024-07-30, 09:39
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefoxs
Män tjänar i regel mer än kvinnor så det är nog inget problem. Dessutom är det inte enbart mensskydd som behöver finansieras. Jag får oftast väldigt ont i samband med mens, och blöder väldigt mkt. Så jag behöver byta ofta och köpa mycket produkt plus smärtlindring och järntabletterna + b12. Känner många kvinnor som inte ens kan ta sig till jobbet och blir sängliggandes pga sin mens. Plus alla hormoner på det och pms och what not.
Om det är sån liten utgift borde det ju inte vara något problem att skattefinansiera.

De flesta utgifter är små tills man lägger ihop dom och de blir en stor utgift.

Det är dyrare för män att överleva än det är för kvinnor rent biologiskt. Trots det tycker du det är rimligt att män ska subventionera kvinnors levnadskostnader?

Män tjänar mer för att de jobbar mer.
Citera
2024-07-31, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ResanTillMelonia
Du förstår nog inte vidden av problemet. Nej han kanske hade skitit i det, men med tanke på att jag aldrig träffade en sådan så vet vi redan på förhand att jag skulle bli barnlös. Så är det. Men JAG bryr mig, och hade ju varit obekväm med det och hade inte vågat visa mig inför någon. Tack och lov finns ju laser, men det är dyrt för man kanske behöver göra 10 gånger.

Nej sådant läser jag inte sådant.

Det är som Einstein säger, om man gör på samma sätt med samma förutsättningar så kan man inte anta att slutsatsen kommer vara någon annan.
Citera
2024-07-31, 03:39
Medlem
Actuallysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimonSess
Min tjej är 90-talist och har därmed inte behövt slita särskilt hårt för att nå någonstans i livet. Ändå så hävdar hon att mensskydd ska vara gratis och betalas av skattebetalare för annars är det sexistiskt att bara kvinnor behöver betala extra bara för att existera.

Jag sa då att kvinnor inte måste använda mensskydd, utan det är faktiskt helt frivilligt. Hon blev helt paff och dumförklarade mig typ och frågade om det skulle vara fräscht med mens överallt, i sätena på bussen, på gatorna och alla andra ställen.

Jag påpekade då att nej, det vore inte så fräscht, men att det går att undvika enkelt genom att använda mensskydd. Genast är vi tillbaka på ruta 1. Hon verkar inte förstå meningen med mensskydd. Har ni några tips? Har ni några argument ni kan tipsa om?

Ja att i så fall bör männen få subventioner med mat. Då de väger mera, har större muskelmassa osv. Och även gratis rakhyvlar och liknande.
Citera
2024-08-06, 04:27
Medlem
Det är klart att kvinnor inte ska behöva använda skydd. Att kladda ner sittplatser och badhusvatten med mensblod är bara naturligt och ska ses som menskonst. Ge bidrag till dem som inte använder det istället.
Citera
2024-08-06, 16:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det är klart att kvinnor inte ska behöva använda skydd. Att kladda ner sittplatser och badhusvatten med mensblod är bara naturligt och ska ses som menskonst. Ge bidrag till dem som inte använder det istället.
Du får så klart kladda ned byxorna i blod och stinka från underlivet (det kanske du redan gör) men då får du ingen snygg kille.

Ta du och betala och va nöjd över det du har istället för likt Icarus flyga för nära solen och smälta dina vingar av vax.

Fast nu är jag kanske för logisk för den lilla stackars feministen.
Citera
2024-08-06, 17:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Firefoxs
Jävla gnäll. Bit ihop bara. Ja, kvinnor har dragit nitlotten i livet, men det är inte männens fel. Acceptera verkligheten.
Citera
2024-08-06, 17:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RobertEriksson99
Pengar som män lägger ut för mat är inte en biologisk nackdel de föds med; det är ett val som vissa män gör i sina relationer. Mensskydd, å andra sidan, är en nödvändig kostnad som kvinnor inte kan undvika. Om vi ska diskutera ekonomisk rättvisa bör vi fokusera på de biologiska och oundvikliga kostnader som vissa grupper bär, snarare än valda utgifter.
Bara barn pratar om rättvisa. Livet är orättvist. Att vara kvinna är nitlotten. Svälj och se glad ut.

Det finns menskoppar, mer eller mindre en engångskostnad.
Citera
2024-08-06, 17:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Mens är enkom kvinnligt fenomen, men! det är en förmåga/ biologi som hela mänskligheten existerar pga, och som därför fasen inte borde ensamt bekostas av kvinnor själva.

En del i att bli vuxen är att inse att livet inte är rättvist. Acceptera din verklighet. Väx upp!

Män blir tvingade att dö i krig medans kvinnor flyr med barnen. Sluta gnäll om dina jävla tamponger.

Citat:
Så ja, mensskydd borde verkligen vara gratis för kvinnor, dvs betalas av oss alla. Kvinnor själva får redan "betala" tillräckligt via att vara de som måste ha mens.

När mer än 50% av tex asfaltsläggare och gruvarbetare är kvinnor så kan ni få en tia i bidrag i månaden till tamponger.

Citat:
Motsvarande så borde prostataundersökningar, åtgärder mot för trång förhud, impotens, manlig infertilitet m.m. saker som enkom drabbar mäns vitala funktioner som är av vikt för hela samhället att de fungerar, vara saker som de får hjälp med gratis.

Inget är för helvete gratis. Väx upp!

Fattar du inte att allt tas ur löntagarens plånbok på ett eller annat sätt? Antingen direkt genom att du betalar för dina jävla tamponger själv, eller via skatt vilket alltid blir dyrare. Varför tycker du att tamponger ska vara dyrare?
Citera
2024-08-06, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Du får så klart kladda ned byxorna i blod och stinka från underlivet (det kanske du redan gör) men då får du ingen snygg kille.

Ta du och betala och va nöjd över det du har istället för likt Icarus flyga för nära solen och smälta dina vingar av vax.

Fast nu är jag kanske för logisk för den lilla stackars feministen.

Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Bara barn pratar om rättvisa. Livet är orättvist. Att vara kvinna är nitlotten. Svälj och se glad ut.

Det finns menskoppar, mer eller mindre en engångskostnad.

Varför köpa något öht? Mens är ju asnice ju. Visar ju att kvinnan är fertil och inte blivit befruktade av en annan hane än. Ni män får lära er uppskatta det istället.
Citera
2024-08-07, 11:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Varför köpa något öht? Mens är ju asnice ju. Visar ju att kvinnan är fertil och inte blivit befruktade av en annan hane än. Ni män får lära er uppskatta det istället.
Som sagt det är upp till dig huruvida du vill sköta din hygien eller inte.

Kanske kan du få en snygg kille trots att du stinker mens och ses av allmänheten som en smittorisk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in