2023-05-20, 08:59
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Jo, de hade bokat frakt, jag fick ett försändelse ID, men det blev aldrig registrerat som upphämtat.
Då finns numret i Postnords system då alltså?
Citera
2023-05-20, 09:02
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Wolf
Då finns numret i Postnords system då alltså?

JA! Avsändaren har packat, beställt frakt och skickat det. Men sen har PostNord inte scannat in det så det stod som "väntar på upphämtning" eller något liknande när man sökte på PostNord. Men ID fanns i deras system. Nu har avsändaren reklamerat paketet och skickat ett nytt så nu står det ingenting om man söker på ID.
Citera
2023-05-20, 09:05
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
JA! Avsändaren har packat, beställt frakt och skickat det. Men sen har PostNord inte scannat in det så det stod som "väntar på upphämtning" eller något liknande när man sökte på PostNord. Men ID fanns i deras system. Nu har avsändaren reklamerat paketet och skickat ett nytt så nu står det ingenting om man söker på ID.
Ändå skrev du att det inte var registrerat i Postnords system?
Jag tror då mer på att avsändaren lagt det i fel bur på sitt lager så att ditt paket har hamnat hos fel transportör istället för att någon på Postnord snott det.
Citera
2023-05-20, 09:06
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ändå skrev du att det inte var registrerat i Postnords system?
Jag tror då mer på att avsändaren lagt det i fel bur på sitt lager så att ditt paket har hamnat hos fel transportör istället för att någon på Postnord snott det.

Du kan tro vad du vill, PostNord har redan erkänt att de "tappat bort" paketet.
Citera
2023-05-20, 09:09
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Du kan tro vad du vill, PostNord har redan erkänt att de "tappat bort" paketet.
Ja det är en helt annan sak.
Men att tro att du kan få någon ersättning från PostNord är bara idioti, det är inte du som ska ha ersättning. Vill du ha det så får du kräva det av butiken du handlade av.
Citera
2023-05-20, 09:11
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ja det är en helt annan sak.
Men att tro att du kan få någon ersättning från PostNord är bara idioti, det är inte du som ska ha ersättning. Vill du ha det så får du kräva det av butiken du handlade av.

Anledningen till att jag tror det är ju för att jag redan pratat med butiken om det och de hävdar att det är PostNord som skall ersätta mig.
Citera
2023-05-20, 09:13
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:
Anledningen till att jag tror det är ju för att jag redan pratat med butiken om det och de hävdar att det är PostNord som skall ersätta mig.
Du kan tro vad du vill, men dom ljuger för dig.
Du är inte fraktbetalare/kund, PostNord behöver inte ens diskutera detta med dig, och absolut inte ersätta dig.
Citera
2023-05-20, 09:30
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Du kan tro vad du vill, men dom ljuger för dig.
Du är inte fraktbetalare/kund, PostNord behöver inte ens diskutera detta med dig, och absolut inte ersätta dig.

Det har redan fastslagits i tråden, du behöver inte upprepa dig.
Citera
2023-05-20, 10:09
Medlem
ormbitens avatar
Att skälla på Postmord är i det närmaste som att kasta vatten på en gås.
Det finns absolut INGEN i det företaget som på riktigt bryr sig om någons födelsedagspresent och dom kommer Aldrig Någonsin att betala ut någon ersättning för det oavsett vad.

Tänd grillen å ta en bärs istället!
Citera
2023-05-20, 13:36
Medlem
ZdravoKobilas avatar
Citat:
Hej idiot.
Om du inte har något värdefullt att tillägga kan du äta skit istället för att posta skit i min tråd.

Ett tips i all välmening.

Om du inte anser ett träd vara ett lämpligt objekt att skälla van du välja valfri materia. Vill du inte skälla på föremål föreslår jag att du betalar för en timmes konsultation med en psykolog.

Annars får du väl gråtrunka dig till sömns.
Citera
2023-05-20, 13:53
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Med andra ord: Postnord har aldrig hämtat upp det, alternativt att avsändaren inte lämnat någon försändelse för upphämtning. Med allra största säkerhet det sistnämnda.

Avsändaren glömde nog helt enkelt bort att packa dina grejer efter att de skapat ordern med tillhörande kolli-ID och så drar de en vals och ljuger både om att Postnord stulit och att det är till PN du ska reklamera, vilket du inte ska göra.

Har du fått nåt nytt kolli-ID för det som avsändaren skickat för "andra" gången?
Citera
2023-05-20, 16:52
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Med andra ord: Postnord har aldrig hämtat upp det, alternativt att avsändaren inte lämnat någon försändelse för upphämtning. Med allra största säkerhet det sistnämnda.

Avsändaren glömde nog helt enkelt bort att packa dina grejer efter att de skapat ordern med tillhörande kolli-ID och så drar de en vals och ljuger både om att Postnord stulit och att det är till PN du ska reklamera, vilket du inte ska göra.

Har du fått nåt nytt kolli-ID för det som avsändaren skickat för "andra" gången?

Läs trådjäveln snälla rara. PostNord har redan tagit på sig ansvaret och erkänt att de "tappat bort" varan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in