Citat:
Ursprungligen postat av
Mindbreath
Ja, det står att det är avsändaren som skall reklamera, jag är mottagare.
Avsändaren HAR reklamerat. Jag frågade avsändaren hur de tänkte ersätta mig eftersom min dotter inte får någon födelsedagspresent på sin födelsedag och då sa de att det var PostNord som skulle ersätta mig. Har de ljugit för mig kommer jag ringa och skälla på de också.
Då har dom ljugit för dig, du är inte Postnords kund, det är det avsändaren som är, Postnord kommer inte att ersätta dig med ett skit, och är inte skyldiga att göra det heller, dom ska ersätta sin kund, dvs avsändaren som du köpte din vara av.
Postnord behöver inte diskutera detta med dig över huvud taget.
Att dom säger att Postnord ska ersätta dig är den vanligaste "lögnen" i branschen, jag har jobbat med sådana här ärenden i över 25 år, och det är den absolut vanligaste lögnen som finns, det och att avsändaren säger: vi har skickat varan i tid, du får vända dig till Postnord/Schenker/DHL.
Du som mottagare har inte ett skit att göra med frakten eller reklamationen så länge du inte själv har bokat och betalat frakten direkt till transportbolaget, vilket fallet aldrig är vid normal näthandel.