Citat:
Ursprungligen postat av
Sladdaren
Stämmer rätt bra, jag söker ofta recept på engelska, icke att förväxla med amerikansk matkultur även om det skulle vara en amerikan som tillagar det eller en asiat som bott i amerika i flera generationer så finns det bra amerikanska kokar som lärt sig hur man ska laga mat på riktigt authentiskt med oftast inga som helst influenser ifrån usa utan andra länders recept men de kan alltid lägga till nåt extra som kan va lite trevligt ibland. Oftast tycker jag att i sverige saknas äktheten i recepten på tex ungersk gulash och då söker jag mig till engelska skrivna recept
Helt riktigt, givetvis drar jag inte allt och alla till 100% i amerikansk matkultur över en och samma kam, det finns undantag, detta är mitt generella intryck efter resor i staterna, vi har haft rätt fräsch och bra mat, medans det känns slabbigt och så i staterna, men precis som du är inne på, undantagen är ofta kockar från andra länder eller som varit och gjort sina ”hundår” i europa och lärt sig riktig kokkonst.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pa.Forever
Have you ever heard of Whole Foods?
Ja, jag har hört talas om detta och minns med glädje south park´s tolkning, fantastiska avsnitt där south park gentrifieras med ”Whole foods” som flaggskepp, jag vill ändå påstå att detta är ett undantag som bekräftar regeln, om inte annat så är det bara att kolla på jänkarnas snittvikt….