2023-05-19, 13:30
Medlem
Så fort man ska kolla på youtube på nåt streetfood-ställe eller diner i USA där dom har korvar som specialitet är det alltid bara hotdogs. Såna som vi i Sverige skulle kalla grillkorv, små och rätt tråkiga till smaken. Visst, dom gör korvarna med lite finess som yellow mustard, pickles/saltgurka och massa annat kul på men likt förbannat alltid dessa tråkiga barnkorvar.

Visst finns det säkert "finkorv" som chorizo, frankfurter, kabanoss, lammkorv, viltkorv och massa andra sorter på gourmetställen men genomsnittsamerikanen verkar föredra billiga skitkorvar?

Stämmer det ni som bott eller rest runt i landet en längre tid?
Citera
2023-05-19, 13:35
Medlem
Sagodjurs avatar
är väl samma i sverige.

svenskar äter korv på ikea, bensinmackar och pressbyrån.
Citera
2023-05-19, 13:42
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
är väl samma i sverige.

Plus

Biltemakorv

Tror folk uppskattar Keepitsimplemåltider
Citera
2023-05-19, 13:46
Medlem
Sverighiztans avatar
Korv är rätt underskattat men man tröttnar på det ganska fort om det inte varierar i smak och topping.
Citera
2023-05-19, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
är väl samma i sverige.

Svensk matkultur i sitt esse..
Citera
2023-05-19, 13:54
Medlem
Kottkompotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulfittan
Amerikaner och kultur i samma mening? Haaaa-hahah...!!

Dumsvenskar ja. Men det är ju inte alla. Jag skulle aldrig få för mig att äta en korv som inte var hantverksmässigt gjord med en kötthalt på minst 90% - och aldrig i livet på något av de uppräknade ställena. Den som går in på Biltema eller en bensinmack och beställer en korv har ingen självrespekt och inget människovärde.
Okej Wall Enberg, du äter bara mat som är handgjord av rödrosiga fransyskor på en alptopp, med fyllning av finaste ebenholtz-gris och korvskinn i urmongolisk silke.

Shit pomfritt vad duktig du är.
Citera
2023-05-19, 14:02
Bannlyst
Amerikansk matkultur är generellt jävligt slabbig och äcklig, bara kolla på deras absurda pizzor som mest är svettig deg, eller varför inte pannkakorna med bakpulver dom trycker till frukost.

Vulgär och äcklig matkultur gör att dom bara trycker i hot dogs med 10%kötthalt där resten är fisringar från gris och diverse boskap…
Citera
2023-05-19, 14:04
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulfittan
Amerikaner och kultur i samma mening? Haaaa-hahah...!!

Dumsvenskar ja. Men det är ju inte alla. Jag skulle aldrig få för mig att äta en korv som inte var hantverksmässigt gjord med en kötthalt på minst 90% - och aldrig i livet på något av de uppräknade ställena. Den som går in på Biltema eller en bensinmack och beställer en korv har ingen självrespekt och inget människovärde.

Snälla vännen, det är KORV du pratar om.
Citera
2023-05-19, 14:07
Medlem
Asså korv..en hotdog liksom, det ska vara lite snuskigt. Det är streetfood. Men det måste vara gott, inte för låg kvalité.
Citera
2023-05-19, 15:19
Medlem
Hackenbush55s avatar
Har smakat en korv av en korvnisse på manhattan och den var faktiskt väldigt god. Såg kanske inte speciell ut men god.
Citera
2023-05-19, 15:25
Medlem
PaoloRobertos avatar
Deras korvar är oftast gjort på "beef" alltså nötkött som ju är dyrare
Citera
2023-05-19, 16:00
Medlem
Sverighiztans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Korv underskattat?
Säker på att du träffat svenskar någon gång???

Ja, underskattat bland många jag känner i vilket fall, de gillar inte det av någon anledning. Jag tycker det är för jävla nice att sitta ute i skogen och grilla korv på en pinne.

Ja det är jag säker på.. hahaha.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in