• 1
  • 2
2023-05-18, 08:42
Medlem
Polisen har larmats om ett bråk i Sala.

På plats hittades tonårspojke med livshotande skador.

– Han har en skada som skulle kunna liknas vid att han utsatts för våld av ett vasst föremål, säger Joar Källman, ledningsbefäl vid polisen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ter-mordforsok
Citera
2023-05-18, 08:56
Medlem
halaltarzans avatar
Han var inte vid medvetande när han fördes med ambulans till sjukhus skriver svt.se.
Citera
2023-05-18, 09:47
Medlem
Jag råkade posta egen tråd, men har anmält den till moderator.

Vilken gång i ordningen händer detta på Åkra? Jag har döttrar i övre tonåren och en går i gymnasiet i Sala. De rör sig i lugna kretsar men alla känner alltid någon. Antar att snapchat- & tiktok-trummorna är igång bland stans tonåringar nu.
Citera
2023-05-18, 10:10
Medlem
Åkra är ett getto så inte så konstigt.

Sala har gått från en lugn stad till nästa dekadenta stad tack vare den massiva invandringen.
Citera
2023-05-18, 10:46
Medlem
Zicksacks avatar
https://polisen.se/aktuellt/handelse...p-forsok-sala/

Citat:
18 maj 02:11, Mord/dråp, försök, Sala

Polisen har inlett en förundersökning gällande försök till mord.

Polis beordras till en adress i Åkra med anledning av att en pojke i mellersta tonåren blivit misshandlad med ett vasst föremål.

När patrull anländer finns ingen gärningsperson kvar på platsen. Pojken förs med ambulans till sjukhus med oklart skadeläge.

En förundersökning gällande försök till mord är inledd.

Polisen har under natten och morgonen genomfört flera utredningsåtgärder. En hund har sökt av området i anslutning till brottsplatsen och fynd har säkrats.

Brottsplatsen har spärrats av och kommer under dagen att undersökas av polisens tekniker.

Ingen person är frihetsberövad i ärendet.
Citera
2023-05-18, 11:29
Medlem
Jimjamjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reactvue
Åkra är ett getto så inte så konstigt.

Sala har gått från en lugn stad till nästa dekadenta stad tack vare den massiva invandringen.

Jag jobbade i Sala under 2005 när fängelset byggdes. Det var en enorm debatt då hur fängelset och dess ”hyresgäster” skulle påverka det annars så lugna samhället.

Lägg också till flyktingströmmen från Syrien och kommunernas kassa sätt att hantera det.
Citera
2023-05-18, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimjamjo
Jag jobbade i Sala under 2005 när fängelset byggdes. Det var en enorm debatt då hur fängelset och dess ”hyresgäster” skulle påverka det annars så lugna samhället.

Lägg också till flyktingströmmen från Syrien och kommunernas kassa sätt att hantera det.

Bor inte i Sala, men är på besök ett par gånger om året.

Det har gått utför, så jävla mycket invandrare och stök.

You deserve what you tolorate.
Citera
2023-05-18, 12:55
Medlem
Salas PK politiker har alltid varit mkt stolta över sin stora humana insats under flyktingkrisen 2015.
De talas tyst om det nu, av någon anledning.
Citera
2023-05-18, 15:35
Medlem
Sala är knappast unikt när det kommer till hur det ser ut i en sådan valfri stad av samma stuk.

Faktum är nog att Sala är ganska förskonat, man skulle kunna tro att mer skit från Västerås borde ha spridigt sig ut hit men det är ändå relativt "lugnt" faktiskt.

Har flera bekanta i Sala och det som verkar vara mest på tapeten är hur dåligt upplägg det är med skolan, en irriterande p-vakt och alla A-traktorer som spelar hög musik på Coop-parkeringen om nätterna...
Citera
2023-05-18, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echox
Sala är knappast unikt när det kommer till hur det ser ut i en sådan valfri stad av samma stuk.

Faktum är nog att Sala är ganska förskonat, man skulle kunna tro att mer skit från Västerås borde ha spridigt sig ut hit men det är ändå relativt "lugnt" faktiskt.

Har flera bekanta i Sala och det som verkar vara mest på tapeten är hur dåligt upplägg det är med skolan, en irriterande p-vakt och alla A-traktorer som spelar hög musik på Coop-parkeringen om nätterna...

Jag vågar påstå att Sala är en av de värre småorterna i landet. Ta högstadieskolorna Valla och Ekeby som inte lyckas behålla någon rektor. Eleverna går med kniv och det är ständiga rubriker i lokalmedia om bråk. Lägg sen till ett stort antal gymnasieafghaner som springer runt och skapar oro.

Min äldsta sa till mig i morse när vi pratade om detta att hon aldrig skulle vistas på området ensam.

Är väl minst tredje incidenten på Åkra bara i år nu.
Citera
2023-05-18, 15:46
Medlem
Är det ingen som har info om status på BO? Jag hoppades få info från döttrarna med de är lite olydiga verkar det som. Skyller på att de inte kan surfa på arbetstid och annat nonsens.. dagens ungdom.
Citera
2023-05-18, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AidanHunt
Jag vågar påstå att Sala är en av de värre småorterna i landet. Ta högstadieskolorna Valla och Ekeby som inte lyckas behålla någon rektor. Eleverna går med kniv och det är ständiga rubriker i lokalmedia om bråk. Lägg sen till ett stort antal gymnasieafghaner som springer runt och skapar oro.

Min äldsta sa till mig i morse när vi pratade om detta att hon aldrig skulle vistas på området ensam.

Är väl minst tredje incidenten på Åkra bara i år nu.

Vad jag menar är att det finns mer "potential" för att det ska kunna bli väsentligt värre.

Det förekommer väl skit på Åkra sedan länge, Johannesberg med. Möjligen Jakobsberg och Bryggeriet. Alla ställen där % utlänningar är störst sådels med.

Jag är ganska säker på att socialen med polis har nog mycket bra vetskap om vilja de är, Sala är litet egentligen, så det rör sig väl som samma individer som förekommer i ungdomsvåldet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in