2023-05-17, 15:59
Medlem
SwampDoggs avatar
Elon Musk kallade sig själv "pro-semit" idag - det verkar mest vara Soros han har problem med. Det har han gemensamt med nationen Israel, som inte alls är förtjust i gubben.

Men visst, de är väl också antisemiter enligt DN.
Citera
2023-05-17, 16:23
Medlem
Ja, de håller på och bråkar med varandra som vanligt, tröttnar de aldrig?
Citera
2023-05-17, 16:26
Medlem
Judgments avatar
https://youtu.be/qKUlz-C5BG8

Juden är ju för fan själv antisemit. Psykopat är han med, så jag tror inte han blir särskilt kränkt över vad Elon har att säga om honom, snarare smickrad.
Citera
2023-05-17, 16:41
Medlem
pinnpelle88s avatar
Som det Danska ordspråket lyder;

"juden berättar gärna hur hatad den är, men aldrig varför.. for helvede" - H.C Andersen

Föreställ er att vara sådana offer att det är olagligt att kritisera (ifrågasätta) er.
Citera
2023-05-17, 16:50
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Så vad är diskussionsunderlaget? Att Elon Musk är högerextrem? Visste vi inte det redan? Han köpte ju en plattform som han sedan öppnade upp för nazister, fascister, rysstroll och Trump. Den som inte förstått att Musk är en liten antisemitisk nasse har inte hängt med i verkligheten. Det som skiljer Musk från 99,99999% av alla andra nassar är att han är väldigt rik. Det gör honom också väldigt farlig.

Diskussionsunderlaget är nog INTE det, utan snarare huruvida det Musk sade var något antisemitiskt?
tycker du det?
vad av det han faktiskt sade isåfall?
Citera
2023-05-17, 16:53
Medlem
Björn Wiman är en grandios fjant men jag skulle vilja läsa hela artikeln först vilket jag inte kan. (Och jag blir definitivt inte prenumerant för att läsa Björn Wiman.) Jag ifrågasätter också hur många som svarat i tråden som faktiskt läst den. Ännu en tråd där vi bara har en rubrik och en ingress att utgå från. Intellektuell soppa på en spik.
Citera
2023-05-17, 16:56
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Björn Wiman är en grandios fjant men jag skulle vilja läsa hela artikeln först vilket jag inte kan. (Och jag blir definitivt inte prenumerant för att läsa Björn Wiman.) Jag ifrågasätter också hur många som svarat i tråden som faktiskt läst den. Ännu en tråd där vi bara har en rubrik och en ingress att utgå från. Intellektuell soppa på en spik.

ja jag kommer inte åt den iallafall.
Citera
2023-05-17, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12

Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
ja jag kommer inte åt den iallafall.

På sidan 2 hänvisade Folketstempel till Archive.org där hela artikeln finns tillgänglig: https://archive.is/V27x3
Citera
2023-05-17, 17:18
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
På sidan 2 hänvisade Folketstempel till Archive.org där hela artikeln finns tillgänglig: https://archive.is/V27x3

Tack för detta.

Nu har jag läst den i sin helhet.
Citera
2023-05-17, 17:23
Medlem
När en jude tar fram offerkoftan så vet man att man är på rätt väg.
Citera
2023-05-17, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Som det Danska ordspråket lyder;

"juden berättar gärna hur hatad den är, men aldrig varför.. for helvede" - H.C Andersen

Föreställ er att vara sådana offer att det är olagligt att kritisera (ifrågasätta) er.

Skönt citat, och helt korrekt.
Citera
2023-05-17, 17:26
Medlem
Dziwnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Elon Musk verkar ha alienerat 75% av sin fanbase när han anställde WEF-horan Yaccarino att bli ny CEO på twitter. Några dagar senare kommer han ut och kritiserar George Soros för att hoppas vinna tillbaka förtroendet, men jag uppskattar att bara 25% kommer låta sig luras tillbaka av detta grepp. Det behövs nog en hel del till för att återvinna förtroendet ifrån övriga.

Det har du nog rätt i, eftersom du är en spelare förstår du spelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in