2023-05-17, 14:50
Medlem
Skit i antisemitism hit eller dit, men att säga att någon "hates humanity" är väl lite väl magstarkt, speciellt utan att förklara varför man drar den, minst sagt, långtgående slutsatsen.
Citera
2023-05-17, 14:56
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Så om man kritiserar en miljardär med politiskt inflytande så är man antisemit. Enligt DN får en jude ALDRIG kritiseras? Intressant.

George Soros är ett rövhål som sänkte hela Englands ekonomi för att berika sig själv. Det har inget med om han är jude eller inte att göra.

Jo, Nethanyahu får du kritisera. Tror jag. Men var försiktig.
Citera
2023-05-17, 15:06
Medlem
Tyckte denna mening från omni var rätt roande: "I ett inlägg på Twitter jämför Musk miljardären med den judiska superskurken Magneto från X-Men, som likt Soros överlevde Förintelsen."
Citera
2023-05-17, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Det är intressant att om man kritiserar någon som Soros, som i princip bara inneburit problem för världen, då är man helt plötsligt en antisemitist.

Björn Wiman är en sjuklig man med sjukliga åsikter och ser nazister i varenda buske.
Som vanligt plockar han sina talking points direkt från ADL (som anklagar alla som kritiserar judar för nazister).

DN är en skittidning som ingen bör ta seriöst.

Världen är så trötta på den här muren de har gjort runt sig själva som stavas antisemit, de själva tillämpar apartheid i sitt land medan de rabblar på om sitt jävla holocoust som om det är det enda massmordet i historien, men som det ser ut nu så är det slut med det, ingen kommer snart att gå på deras eviga ljugande, manipulerande bulls..t.
Citera
2023-05-17, 15:32
Medlem
Vintergrisens avatar
Någon borde onekligen fråga Björn Wiman, eller resterande foliehattar som nu för tiden utgör DN:s redaktion, på vilket sätt Musks kritik av Soros skulle vara antisemitisk. Är det kanske Wiman själv som är oförmögen att skilja på Soros som person och andra som råkar dela hans judiska ursprung? Om så är fallet tycks det vara Wiman själv som behöver se över sin syn på en del saker.
Citera
2023-05-17, 15:36
Medlem
Han förklarar det i denna intervju från igår
clip https://www.youtube.com/watch?v=6sUwRiIncKU
Citera
2023-05-17, 15:37
Bannlyst
Fy fan vad jag inte bryr mig om vad något särbarn på DN tycker om Elon, fan va ointressant!
Citera
2023-05-17, 15:38
Medlem
musicbangers avatar
Tror Elon Musk varken är antisemit eller nazist men han har gjort uttalanden som kan tolkas så. Men tror det är ganska tydligt att han som många andra media profiler insett att det är bra skönare att leka med högern och nazister än att försöka gulla med demokrater och dom mer liberala som ifrågasätter allt.

Höger och nazisterna är så otroligt lätta att manipulera och få på sin sida och dom kommer försvara Elon Musk till döden medan man gråter över och skriver 30 sidor av hatkommentarer om någon noname vänster profil på twitter.

Ren fakta att rasister och nazister är idioter som man kan få på sin sida genom att bara posta några halv kontroversiella memes.

Citat:
Ursprungligen postat av bugg.och.jenka
Är juden Elon en "antisemitisk nasse"? Kan det till och med vara så att du per automatik blev det själv nu när du kallade honom för det? .
Vilken talang du har. Jag brukade också använda den sortens logik när jag var 14 år gammal.
Senast redigerad av musicbanger 2023-05-17 kl. 15:41.
Citera
2023-05-17, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Så vad är diskussionsunderlaget? Att Elon Musk är högerextrem? Visste vi inte det redan? Han köpte ju en plattform som han sedan öppnade upp för nazister, fascister, rysstroll och Trump. Den som inte förstått att Musk är en liten antisemitisk nasse har inte hängt med i verkligheten. Det som skiljer Musk från 99,99999% av alla andra nassar är att han är väldigt rik. Det gör honom också väldigt farlig.

Du verkar mer än lovligt okunnig. Elon Musk är kvartsjude. Kampanjen mot Soros är för övrigt någonting som intierades av Viktor Orbans israeliske rådgivare Arthur Finkelstein, som också varit rådgivare åt Benjamin Netanyahu. Du kan läsa mer om det här: https://truestoryaward.org/story/230

Kritik mot George Soros är inte per automatik antisemitism. Vad vi ser här är hur en liberal (Musk) går till attack mot en annan liberal (Soros) för att den senare vill gå för långt i sin liberalism.
Citera
2023-05-17, 15:49
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wejkipejki
Antisemit, är det ett ord?

Det är ett tecken på att man är fullt frisk i huvudet.

Elon Musk bör känna sig stolt över att bli kallad för "antisemit".

När judarna bölar så vet man att man har gjort någonting väldigt bra.
Citera
2023-05-17, 15:50
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stasiministern
Har DN rätt? Bör Musk ha rätt fortsätta kritisera ”filantropens” politikska inblandning på världsarenan eller ej?

Även Ford (?) verkar dras i smutsen som fordonsmagnat.

(Betalartikel)
https://www.dn.se/kultur/bjorn-wiman...-antisemitism/
Det är alltså antisemitism att påpeka att Soros är en sociopatisk rovkapitalist som inte har några känslor för mänskligheten som till varje pris vill att världen ska vara det "öppna samhället" d.v.s. fritt flöde av arbetskraft och valutor så att han kan fortsätta med sina valutaspekulationer som kastat in hela nationer i akuta kriser som med Sverige på nittiotalet.

Jag har alltid betraktat honom som en fiende men det var först någon gång på slutet av 2010-talet jag förstod att han var jude. Så det har inget att göra med mitt hat mot honom.

Men han ska ha cred för att han lyckats med konststycket att köpa hela vänstern och fått dem att tro att han är en snäll gammal filantrop som skänker pengar till välgörande ändamål.

Idag har DN tagit in en riktigt motbjudande artikel med en intervju av nazist om hans förhoppningar om att kunna straffa dem som han betraktar som förrädare:

https://www.dn.se/varlden/sa-ska-for...ade-melitopol/
https://archive.is/FJozL

Citera
2023-05-17, 15:59
Medlem
dragan-shitfuckers avatar
Sant, Soros är ett kräk som hjälpte till att konfiskera andra judars egendomar och skickade dem till koncentrationsläger.
Detta är historiska fakta.

Det är även fakta att ingen mindre än Wallenbergarnas SE-banken backade kräkets aktivistfonder på 80-talet.

The Chaos Profiteers: George Soros and the Wallenbergs.

Soros är ett vidrigt avskum, och den dagen han dör ska jag festa som fan, kanske till och med köpa lite kola.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in