2023-05-17, 14:50
Medlem
Skit i antisemitism hit eller dit, men att sga att ngon "hates humanity" r vl lite vl magstarkt, speciellt utan att frklara varfr man drar den, minst sagt, lngtgende slutsatsen.
Citera
2023-05-17, 14:56
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
S om man kritiserar en miljardr med politiskt inflytande s r man antisemit. Enligt DN fr en jude ALDRIG kritiseras? Intressant.

George Soros r ett rvhl som snkte hela Englands ekonomi fr att berika sig sjlv. Det har inget med om han r jude eller inte att gra.

Jo, Nethanyahu fr du kritisera. Tror jag. Men var frsiktig.
Citera
2023-05-17, 15:06
Medlem
Tyckte denna mening frn omni var rtt roande: "I ett inlgg p Twitter jmfr Musk miljardren med den judiska superskurken Magneto frn X-Men, som likt Soros verlevde Frintelsen."
Citera
2023-05-17, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Det r intressant att om man kritiserar ngon som Soros, som i princip bara inneburit problem fr vrlden, d r man helt pltsligt en antisemitist.

Bjrn Wiman r en sjuklig man med sjukliga sikter och ser nazister i varenda buske.
Som vanligt plockar han sina talking points direkt frn ADL (som anklagar alla som kritiserar judar fr nazister).

DN r en skittidning som ingen br ta serist.

Vrlden r s trtta p den hr muren de har gjort runt sig sjlva som stavas antisemit, de sjlva tillmpar apartheid i sitt land medan de rabblar p om sitt jvla holocoust som om det r det enda massmordet i historien, men som det ser ut nu s r det slut med det, ingen kommer snart att g p deras eviga ljugande, manipulerande bulls..t.
Citera
2023-05-17, 15:32
Medlem
Vintergrisens avatar
Ngon borde onekligen frga Bjrn Wiman, eller resterande foliehattar som nu fr tiden utgr DN:s redaktion, p vilket stt Musks kritik av Soros skulle vara antisemitisk. r det kanske Wiman sjlv som r ofrmgen att skilja p Soros som person och andra som rkar dela hans judiska ursprung? Om s r fallet tycks det vara Wiman sjlv som behver se ver sin syn p en del saker.
Citera
2023-05-17, 15:36
Medlem
Han frklarar det i denna intervju frn igr
clip https://www.youtube.com/watch?v=6sUwRiIncKU
Citera
2023-05-17, 15:37
Bannlyst
Fy fan vad jag inte bryr mig om vad ngot srbarn p DN tycker om Elon, fan va ointressant!
Citera
2023-05-17, 15:38
Medlem
musicbangers avatar
Tror Elon Musk varken r antisemit eller nazist men han har gjort uttalanden som kan tolkas s. Men tror det r ganska tydligt att han som mnga andra media profiler insett att det r bra sknare att leka med hgern och nazister n att frska gulla med demokrater och dom mer liberala som ifrgastter allt.

Hger och nazisterna r s otroligt ltta att manipulera och f p sin sida och dom kommer frsvara Elon Musk till dden medan man grter ver och skriver 30 sidor av hatkommentarer om ngon noname vnster profil p twitter.

Ren fakta att rasister och nazister r idioter som man kan f p sin sida genom att bara posta ngra halv kontroversiella memes.

Citat:
Ursprungligen postat av bugg.och.jenka
r juden Elon en "antisemitisk nasse"? Kan det till och med vara s att du per automatik blev det sjlv nu nr du kallade honom fr det? .
Vilken talang du har. Jag brukade ocks anvnda den sortens logik nr jag var 14 r gammal.
Senast redigerad av musicbanger 2023-05-17 kl. 15:41.
Citera
2023-05-17, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
S vad r diskussionsunderlaget? Att Elon Musk r hgerextrem? Visste vi inte det redan? Han kpte ju en plattform som han sedan ppnade upp fr nazister, fascister, rysstroll och Trump. Den som inte frsttt att Musk r en liten antisemitisk nasse har inte hngt med i verkligheten. Det som skiljer Musk frn 99,99999% av alla andra nassar r att han r vldigt rik. Det gr honom ocks vldigt farlig.

Du verkar mer n lovligt okunnig. Elon Musk r kvartsjude. Kampanjen mot Soros r fr vrigt ngonting som intierades av Viktor Orbans israeliske rdgivare Arthur Finkelstein, som ocks varit rdgivare t Benjamin Netanyahu. Du kan lsa mer om det hr: https://truestoryaward.org/story/230

Kritik mot George Soros r inte per automatik antisemitism. Vad vi ser hr r hur en liberal (Musk) gr till attack mot en annan liberal (Soros) fr att den senare vill g fr lngt i sin liberalism.
Citera
2023-05-17, 15:49
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wejkipejki
Antisemit, r det ett ord?

Det r ett tecken p att man r fullt frisk i huvudet.

Elon Musk br knna sig stolt ver att bli kallad fr "antisemit".

Nr judarna blar s vet man att man har gjort ngonting vldigt bra.
Citera
2023-05-17, 15:50
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stasiministern
Har DN rtt? Br Musk ha rtt fortstta kritisera filantropens politikska inblandning p vrldsarenan eller ej?

ven Ford (?) verkar dras i smutsen som fordonsmagnat.

(Betalartikel)
https://www.dn.se/kultur/bjorn-wiman...-antisemitism/
Det r allts antisemitism att ppeka att Soros r en sociopatisk rovkapitalist som inte har ngra knslor fr mnskligheten som till varje pris vill att vrlden ska vara det "ppna samhllet" d.v.s. fritt flde av arbetskraft och valutor s att han kan fortstta med sina valutaspekulationer som kastat in hela nationer i akuta kriser som med Sverige p nittiotalet.

Jag har alltid betraktat honom som en fiende men det var frst ngon gng p slutet av 2010-talet jag frstod att han var jude. S det har inget att gra med mitt hat mot honom.

Men han ska ha cred fr att han lyckats med konststycket att kpa hela vnstern och ftt dem att tro att han r en snll gammal filantrop som sknker pengar till vlgrande ndaml.

Idag har DN tagit in en riktigt motbjudande artikel med en intervju av nazist om hans frhoppningar om att kunna straffa dem som han betraktar som frrdare:

https://www.dn.se/varlden/sa-ska-for...ade-melitopol/
https://archive.is/FJozL

Citera
2023-05-17, 15:59
Medlem
dragan-shitfuckers avatar
Sant, Soros r ett krk som hjlpte till att konfiskera andra judars egendomar och skickade dem till koncentrationslger.
Detta r historiska fakta.

Det r ven fakta att ingen mindre n Wallenbergarnas SE-banken backade krkets aktivistfonder p 80-talet.

The Chaos Profiteers: George Soros and the Wallenbergs.

Soros r ett vidrigt avskum, och den dagen han dr ska jag festa som fan, kanske till och med kpa lite kola.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in