2023-05-17, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Fr mig att tnka p en artikel i Jerusalem Times eller nn liknande judisk tidning.

Temat var "Saying that Jews have disproportionate power, wealth and influence is anti-Semitic, even if it's objectively true".

Och s r det. Verkligheten r antisemitisk.
Tja, feminister gnller hela tiden om hur mn styr allt och hur det innebr hur frtryckta kvinnor r.

Det blir liksom tjatigt till slut.

Men du kanske r feminist.
Citera
2023-05-17, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
S vad r diskussionsunderlaget? Att Elon Musk r hgerextrem? Visste vi inte det redan? Han kpte ju en plattform som han sedan ppnade upp fr nazister, fascister, rysstroll och Trump. Den som inte frsttt att Musk r en liten antisemitisk nasse har inte hngt med i verkligheten. Det som skiljer Musk frn 99,99999% av alla andra nassar r att han r vldigt rik. Det gr honom ocks vldigt farlig.

Citat:
Ursprungligen postat av DrKrispo
Elons autistiska blunders bara fortstter att komma. Tesla kan knappast verleva det hr, nu r det ett politiskt stllningstagande att ga en.

Elon har 20ggr Soros stlar, vill han stoppa honom s gr ju det fint. Bara att hyra lobbyister. Hjrndtt gnll.

Det som skiljer honom frn Soros r att han r sjukt mycket rikare, mycket mer framgngsrik och mycket yngre. Samt att han ftt stta p brudar som Soros bara kunnat drmma om. Inte konstigt att Soros knner sig krnkt.
https://www.di.se/digital/elon-musk-...-vad-jag-vill/

HAHAHAHAHAAAAAAAA
Senast redigerad av cocavanilla 2023-05-17 kl. 18:05.
Citera
2023-05-17, 18:10
Medlem
Anmrkningsvrda ord frn Elon:
Det handlar om yttrandefrihet. Jag sger vad jag vill. Om en konsekvens r att jag frlorar pengar, s fr det vara s.

Sger rtt mycket om hur vi haft det i Sverige och hur det har varit i vst de senaste 35 ren. Alla som ifrgasatt massinvandring eller ppnat kften fr att de sagt sanningen har ftt sina liv pajade i varierande grad. Men Elon sjlv r s pass rik att han bajsar p Soros.
Citera
2023-05-17, 18:21
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Anmrkningsvrda ord frn Elon:
Det handlar om yttrandefrihet. Jag sger vad jag vill. Om en konsekvens r att jag frlorar pengar, s fr det vara s.

Sger rtt mycket om hur vi haft det i Sverige och hur det har varit i vst de senaste 35 ren. Alla som ifrgasatt massinvandring eller ppnat kften fr att de sagt sanningen har ftt sina liv pajade i varierande grad. Men Elon sjlv r s pass rik att han bajsar p Soros.
Har Elon Musk kommenterat massinvandringen till Sverige eller till ngot annat EU-land?
Citera
2023-05-17, 18:32
Medlem
ChiefenKings avatar
Kung r han, ingen tystar han
Citera
2023-05-17, 18:38
Medlem
Citat:
Det som skiljer honom frn Soros r att han r sjukt mycket rikare, mycket mer framgngsrik och mycket yngre. Samt att han ftt stta p brudar som Soros bara kunnat drmma om. Inte konstigt att Soros knner sig krnkt.

HAHAHAHAHAAAAAAAA
Allts, jag gillar Elon.

Men du sitter allts p allvar och hnar George Soros fr att vara fattig och inte f ligga?

Frstr du att du framstller dig sjlv som en totalt efterbliven incel?
Citera
2023-05-17, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Bjrn Wiman r en grandios fjant men jag skulle vilja lsa hela artikeln frst vilket jag inte kan. (Och jag blir definitivt inte prenumerant fr att lsa Bjrn Wiman.) Jag ifrgastter ocks hur mnga som svarat i trden som faktiskt lst den. nnu en trd dr vi bara har en rubrik och en ingress att utg frn. Intellektuell soppa p en spik.

Artikeln r p under 500 ord och sger inte mer n du kan rkna ut.

Det enda intressanta r Musks tweet:
Du utgr frn att han har goda avsikter. Det har han inte. Han vill underminera civilisationens sjlva struktur. Soros hatar mnskligheten, skriver Twitters gare Elon Musk om finansmannen och filantropen George Soros.

Enligt Wiman , som ju r DNs kulturjournalist och liksom alla sdana tillhr ett elitskr med samma sikter, anser att detta "tveklst" r antisemitism.

Och vem mer var antisemit? Jo, bilbyggaren Henry Ford.
Alla r de likadana:skyller p judarna.

S, nu vet du vad artikeln handlar om.

Det mste vara vldigt bekvmt vars kulturjournalist. Krver inte mycket annat n att man har rtt vrderingar.
Senast redigerad av grelin1999 2023-05-17 kl. 18:41.
Citera
2023-05-17, 18:54
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stasiministern
Har DN rtt? Br Musk ha rtt fortstta kritisera filantropens politikska inblandning p vrldsarenan eller ej?

ven Ford (?) verkar dras i smutsen som fordonsmagnat.

(Betalartikel)
https://www.dn.se/kultur/bjorn-wiman...-antisemitism/
r Bjrn Wiman jude sjlv eller r han bara ett verktyg fr judemedia?
Citera
2023-05-17, 19:49
Medlem
Faustik-Funks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Bjrn Wiman r en sjuklig man med sjukliga sikter och ser nazister i varenda buske.
Som vanligt plockar han sina talking points direkt frn ADL (som anklagar alla som kritiserar judar fr nazister).

DN r en skittidning som ingen br ta serist.
Det r ocks relevant i sammanhanget att nmna att Bjrn Wiman var personen som stoppade en Rocky-seriestripp av Martin Kellerman pga pstdd antisemitesm. Ngot seriestrippen i frga verkligen inte var.

Det finns ngot dysfunktionellt i en debattkultur nr en relevant kommentar om samtiden mts av ett vidrigt pstende, och att den relevanta kommentaren d neutraliseras automagiskt.

Om jag skulle pst att vi i Sverige har fr hgt skattetryck i relation fr vad vi fr fr det - och min debattmotstndare d kontrar med att jag r pedofil p basis av att ngon pedofil ngon gng i historien ocks delat min sikt om skattetrycket - s skulle dom flesta mnniskor inte tycka att detta var en srskilt bra kontring.

Men i sdana hr fall r det mrkligt nog vldigt mnga personer som tycker att Bjrn Wimans draktigheter r helt rimliga. Detta r antingen ett bevis p intellektuell ohederligt eller intellektuell svaghet. Choose one.
Citera
2023-05-17, 21:19
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Om man r antisemit om man kritiserar George Soros, betyder det att man r anti-vit om man kritiserar Elon Musk?

Det finns en hierarkisk pyramid fr ansprket p lidande och krnkningar. Judarna r allra hgst upp och har all talan, vita r lngst ner och har ingen talan alls. Alla andra minoriteter och grupper r ngonstans dr emellan. Man brukar sga att judar i olika intresseorganisationer gillar frintelsen mer n nazisterna, detta eftersom den idag r en vldigt lukrativ och slagkraftig klla fr att f igenom sina viljor och krav, och detta r ett skolboksexempel p hur man frsker kvva debatten och kritiken mot Soros genom att terigen hnvisa till antisemitism som uppenbarligen inte har ngot med saken att gra.

Musk r givetvis ingen antisemit och precis som normalt folk har han sklart inget som helst emot judar som grupp. Detta r en ljlig slentrianmssig anklagelse fr att en mktig och inflytelserik person som rkar vara jude fr lite skmtsam men rlig och ndvndig kritik.
Senast redigerad av -DaRude- 2023-05-17 kl. 21:23.
Citera
2023-05-17, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Fr inte judar kritiseras oaktat vad de r inblandade i?
N r precis det de inte fr 🤦‍♂️

Man kan komma undan med rtt mycket om man kan dra antisemitism kortet till hger vnster s fort man fr kritik.

Offerkoftan kan vara ett sllsynt bra skydd.
Citera
2023-05-17, 22:29
Medlem
BizarreReverends avatar
Citat:

HAHAHAHAHAAAAAAAA

Tror Soros fredrar smpojkar 🤌
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in