• 1
  • 2
2023-05-15, 22:49
Medlem
Kör Utan Boxers på Sommaren.
Riktigt skönt när man går i Shorts eller Tunnabyxor.

Förstår inte folk som har Kalsonger eller Trosor på Sommaren.

Läste att det är extra bra för kvinnor vara utan trosor. Mindre risk för
skav, och infectioner, svamp och lukt.

Men även för oss män.

Låt könet andas och vara ifred. Sluta täcka det sommartid.
Vinter är helt annan sak.

Fler som blivit vettiga som jag och njuter av komfort samt hälsa utan Kalsonger/Trosor sommartid?

Om inte, prova. Ni kommer älska det. Och vara mer hygieniska.

Man ska sova naken sommartid med, bara tunt lakan.

Täcke och sovkläder eller kallingar kan man ha vinter om man har lite svalt hemma för spara el.

Kvinnor borde ha kjol som går ner till knäna, och inga trosor under. Låt det vädra.
Och män slipper Pungsvett med.

Källa att det är hälsosammare, specielt för Kvinnor.
https://www.femina.se/livsstil/forde...a-utan/7462334

Fördelarna med att sluta bära trosor - fyra anledningar | Femina
Mindre skav och irritation Många kvinnor kämpar med skav och irritation i underlivet, och om du är en av dem så kan valet att gå utan trosor hjälpa mycket!

Så himla dumt ha kalsonger/trosor sommartid. Lite äckligt.
Kan ju börja lukta illa, nej fan,. låt det fläkta snälla.

Börja er nya bättre skönare liv imorgon. Inga kallingar eller trosor.
Skriv efter en vecka hur mycket bättre ni mår sen.

Ni som går redan utan som jag sommartid, vilka fördelar har ni märkt av?

Själv har jag märkt flera fördelar. Skönare. Svalare. Fräschare. Enklare.
Och man spar på köpa underkläder när de behöver bara användas halva året, istället för hela
vilket bara är knäppt ju.

Vi föddes utan underkläder med. Det är naturligt att sommartid endast ha tunnabyxor, klänning eller shorts.

Jeans och underkläder har man vinter endast.
Citera
2023-05-15, 23:05
Medlem
snoamers avatar
Fast andra människor som har normalstor penis tycker inte om att ha noll support
Citera
2023-05-15, 23:10
Medlem
Vi föds ju helt utan kläder, so go all in vet ja :-)
Citera
2023-05-15, 23:26
Medlem
Det är bara barn som har shorts på stan. Riktiga män har byxor, även sommartid. Du svettas inte mindre för att du inte har underkläder, istället för att tvätta dina byxor/shorts på 30-40 grader måste du nu tvätta 60+ för att döda bakterierna och oftare, vilket såklart sliter på kläderna. Det är heller inte skönt att gå utan underkläder då de skaver om du nu inte har en mikropenis.

Sedan är det väldigt ofräscht efter ett toalettbesök, finns även människor (oftast äldre) som lider av dropp-snopp. Sedan löper du större risk att drabbas av ljumsksvamp. Det är inte heller en särskilt trevlig syn att se en annan mans svettränder på rumpan. Sedan är det jävligt obekvämt att promenera utan underkläder.

Att sova naken är jävligt ohygieniskt om du nu inte byter sängkläder var 3:e dag.
Damerna får svara för sig själva.
Citera
2023-05-16, 00:02
Medlem
Jag kan inte gå utan kalsonger under byxor eller shorts, får med 100% säkerhet stånd efter någon minut.

Men jag håller med dig, det är en fin och skön känsla. Men jag föredrar ändå att ha kuken och pungen på plats med åtsittande kalsonger för annars blir paketet för synligt.
Citera
2023-05-16, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Det är bara barn som har shorts på stan. Riktiga män har byxor, även sommartid. Du svettas inte mindre för att du inte har underkläder, istället för att tvätta dina byxor/shorts på 30-40 grader måste du nu tvätta 60+ för att döda bakterierna och oftare, vilket såklart sliter på kläderna. Det är heller inte skönt att gå utan underkläder då de skaver om du nu inte har en mikropenis.

Sedan är det väldigt ofräscht efter ett toalettbesök, finns även människor (oftast äldre) som lider av dropp-snopp. Sedan löper du större risk att drabbas av ljumsksvamp. Det är inte heller en särskilt trevlig syn att se en annan mans svettränder på rumpan. Sedan är det jävligt obekvämt att promenera utan underkläder.

Att sova naken är jävligt ohygieniskt om du nu inte byter sängkläder var 3:e dag.
Damerna får svara för sig själva.
Varför skulle det vara ohygieniskt att sova naken vs pyjamas för de som nu gör det?
För du jämför väl inte kalingar med helt naken va?

Ingen brud jag varit har sovit med underkläder såvida de inte är inne i perioden.
Annars nakna eller typ större tröja är standard.
Citera
2023-05-16, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Varför skulle det vara ohygieniskt att sova naken vs pyjamas för de som nu gör det?
För du jämför väl inte kalingar med helt naken va?

Ingen brud jag varit har sovit med underkläder såvida de inte är inne i perioden.
Annars nakna eller typ större tröja är standard.

För att underkläderna/pyjamasen fungerar som en barriär mellan huden och lakanen, en normal människa fiser i snitt 15-30 gånger/dag även i sömnen, små mängder avföring hamnar då på lakanet/sängkläderna om du inte har underkläder/pyjamas som fungerar som en barriär. Sen tappar man väl något gram döda hudceller/natt, ett gram är tillräckligt för att mata 1 miljon dammkvalster. Har man känslig hud kan detta trigga allergiska reaktioner. Har haft tillräckligt många förhållanden för att ärligt skriva att det inte är standard att sova helt näck, skulle till och med våga mig på att säga att mindre än 10% sover näck.
Citera
2023-05-16, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
För att underkläderna/pyjamasen fungerar som en barriär mellan huden och lakanen, en normal människa fiser i snitt 15-30 gånger/dag även i sömnen, små mängder avföring hamnar då på lakanet/sängkläderna om du inte har underkläder/pyjamas som fungerar som en barriär. Sen tappar man väl något gram döda hudceller/natt, ett gram är tillräckligt för att mata 1 miljon dammkvalster. Har man känslig hud kan detta trigga allergiska reaktioner. Har haft tillräckligt många förhållanden för att ärligt skriva att det inte är standard att sova helt näck, skulle till och med våga mig på att säga att mindre än 10% sover näck.
Men driver du mig?
Fisar är gaser inte "bajspartiklar" utan gaser, vidare om det nu skulle vara bajspartiklar" i gasform så går de igenom underkläderna som är luftiga.
Möjligen att du kan begränsa gasen om du har någon fast tejpad plast blöja på dig.

Vidare så utsätts vi för baciller konstant, vi behöver det för att hålla oss friska.
Att allergier och astma har blivit vanligare beror på att vi har det för rent, detta har man känt till länge.
Bara efter covid-19 folk var känsliga första tiden när de började röra sig bland folk igen.

Kvalster är inte heller något problem om man tvättar säg någon gång i veckan och håller luftfuktigheten nere.

Du låter ärligt talat som någon hypokondriker som läser lite på nätet men inte har något insikt om hur saker och ting faktiskt fungerar.
Citera
2023-05-16, 01:37
Medlem
lakritcs avatar
Köp kalsonger som är tunna och andas. Typ 100% viskos. Problemet löst. Äckligt att ha sin penis tryckandes mot byxorna eller shortsen.

Kvinnor vinner på att gå utan trosor.
Citera
2023-05-16, 01:43
Medlem
Aldrig fattat dessa män som tjatar om att det är så skönt att gå utan kalsonger. Känns vrickat.
Ofta är det samma typ av män som runkar på nudiststränder.
Citera
2023-05-16, 05:56
Bannlyst
Ohygieniskt kan jag tycka.
Citera
2023-05-16, 06:08
Medlem
Väldigt ohygienisk att inte ha något under då får man ju tvätta byxorna varje dag känns det som.
Jag använder string det känns nästan som att vara naken under men ger ändå stöd mycket bättre
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in